دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1398 - 16:23
اورتایلی مطرح کرد:

محبوبیت اشعار حافظ و سعدی در میان مردم ترکیه

یک ایران‌شناس ترکیه‌ای از استقبال بسیار خوب قشر فرهیخته ترکیه از آثار نثر و نظم ادبیات ایران، به‌ویژه اشعار حافظ و سعدی در کشور خود خبر داد.
کد خبر : 377391
اورتایلیی.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، ایلییر اورتایلی در نشست علمی بررسی فرصت‌های ایجاد و توسعه همکاری مشترک بین بازار نشر ایران و بازار نشر کشورهای همسایه که عصر امروز از سوی کمیته علمی و فرهنگی سی‌ و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در تالار علامه دهخدا در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت بسیار خوبی برای توسعه همکاری میان بازار نشر ایران و ترکیه است.


وی با بیان اینکه بازار نشر نیاز به توسعه دارد، افزود: هر چقدر بتوانیم در حوزه نشر فعالیت داشته باشیم، در سایر بخش‌های فرهنگی نیز موفق خواهیم بود.


این ایران‌شناس ترکیه‌ای از استقبال بسیار خوب قشر فرهیخته ترکیه از آثار نثر و نظم ادبیات ایران در کشور خود خبر داد و گفت: از میان شعرای خارجی، اشعار حافظ و سعدی بیشترین مخاطب را در بین مردم ترکیه دارند و شعرهایشان بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.


وی یادآور شد: باید برای توسعه و گسترش فرهنگ مشترک میان ایران و ترکیه در حوزه ادبیات در سطح بین‌المللی باید بیشتر تلاش کرد.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته