دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1398 - 17:59
جمشیدی مطرح کرد:

چاپ کتاب به زبان انگلیسی و عربی در اولویت دانشگاه مذاهب اسلامی

مدیر انتشارات دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: در سال جدید بیشتر به‌سوی چاپ کتاب‌های به زبان عربی و انگلیسی می‌رویم.
کد خبر : 377067
IMG-20190427-WA0005.jpg

روح‌الله جمشیدی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در حاشیه سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اظهار کرد: در این نمایشگاه 25 عنوان کتاب به نمایش گذاشته‌ایم که 10 عنوان آن در سال 97 به چاپ رسانده‌ایم و 10 عنوان کتاب نیز در سال 98 به چاپ خواهد رسید که بیشتر کارهای آن انجام‌شده است و در صورت تأمین بودجه به چاپ خواهد رسید.


وی بابیان اینکه دو نوبت کتاب‌های موجود به اتمام رسید و مجدداً کتاب آورده‌ایم، افزود: استقبال نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بوده است و کتاب‌هایی که به زبان انگلیسی به چاپ رسیده است جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های ما است.


مدیر انتشارات دانشگاه مذاهب اسلامی عنوان کرد: کتاب‌های ما در حوزه مذاهب اسلامی است و اولویت چاپ با مسائل مذاهب شیعه و اهل سنت است.


وی بابیان اینکه مکتوبات مهم‌ترین آثار دانشگاه‌ها است، گفت: در سال 97 با توجه به گرانی کاغذ نتوانستیم به‌صورت انبوه کتاب چاپ کنیم. با شمار کمتر عنوان‌های بیشتر به چاپ رساندیم، کتاب‌هایی متناسب دانشجویان، محققان و پژوهشگران.


جمشیدی با اشاره به اینکه بیشتر دانشجویان دانشگاه مذاهب سلامی از دیگر کشورها هستند اذعان کرد: در سال جدید بیشتر به‌سوی چاپ کتاب‌های به زبان عربی و انگلیسی می‌رویم. در سال گذشته چندین کتاب به زبان انگلیسی به چاپ رسید و هم‌اکنون کتاب‌هایی به زبان عربی در دست چاپ است.


مدیر انتشارات دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: پژوهشکده چشم‌انداز و آینده پژوهش وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانشگاه آزاد اسلامی است. طی بازدیدی که از این غرفه داشتم و توضیحاتی که ارائه شد، کتاب‌های خوبی در حوزه آینده‌پژوهی چاپ‌شده است.


وی افزود: پژوهشکده چشم‌انداز و آینده پژوهش به‌سوی علمی، پژوهی و کارگاهی شدن می‌رود. این مسیر کمک به سزایی به علاقه‌مندان این حوزه می‌کند. در این کارگاه‌ها علاقه‌مندان می‌توانند، مطالب مطرح‌شده در این کتاب‌ها بهره‌برداری کنند.


جمشیدی در ادامه توضیح داد: تنها چاپ کتاب در حوزه آینده‌پژوهی مفید و راهگشا نیست، این حوزه که به‌تازگی در کشور ما آمده است، آینده روشنی دارد.


انتهای پیام/4084/4108/ 4007/


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته