دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فان‌دیم در گفتگو با آنا:

تماشاگران سینما در ایران باهوش و نکته‌سنج هستند

داور سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر معتقد است که تماشاگران سینما در ایران باهوش و نکته‌سنج هستند.
کد خبر : 376575
13980130000571636913094003208524_34872_PhotoT.jpg

«مایک فان‌دیم» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا درباره تجربه  داوری در جشنواره جهانی فیلم فجر و حضور در ایران گفت: پس از بازگشت به کشورم، به همه خواهم گفت که فیلم‌های ایرانی فوق‌العاده و بسیار زیبا هستند، گرچه قبلاً علاقه‌مندان به سینما در کشور خودم یعنی هلند با تماشای برخی فیلم‌های مشهور ایرانی این موضوع را درک کرده بودند.


این کارگردان هلندی که در سال 1998 با فیلم «کاراکتر» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شده بود، اظهار کرد: جشنواره جهانی فیلم فجر از هر لحاظ خیلی عالی بود؛ البته اگر بهترین فیلم‌های ایرانی در آن امکان نمایش داشتند بهتر هم می‌شد.


وی افزود: به نظر من هر کارگردانی باید این فرصت را داشته باشد که اثر خود را در جشنواره‌ای که در کشور خودش برگزار می‌شود، ارائه کند؛ این موضوعی است که باید در بیشتر جشنواره‌های دنیا مطرح و حل شود. باید زمینه حضور برای کارگردانان جوان فراهم شود تا خودشان را نشان دهند.


اختتامیه سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

داور سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر عنوان کرد: من به نقاط مختلفی از دنیا سفر کرده‌ام. در تهران افراد با دانش و تحصیل‌کرده‌ای بسیاری دیدم، در همین چند روز چیزهای زیادی درباره جنبه‌های مختلف زندگی در ایران دریافت و با دوستانم در نقاط مختلف دنیا مطرح کردم و این حضور باعث افتخار من است.



باید زمینه حضور کارگردانان جوان در جشنواره فجر فراهم شود تا خودشان را نشان دهند



فان‌دیم درباره تماشاگران سینما در ایران گفت: مخاطبان ایرانی مثل تمام مخاطبان علاقه‌مند به سینما در نقاط دیگر دنیا بسیار باهوش و نکته‌سنج هستند. آن‌ها دقیق هستند و در حین و پس از تماشای فیلم‌ها، اثر را موشکافی می‌کنند.


 انتهای پیام/4072/4104/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته