دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1398 - 16:37
صالحی در گفتگو با آنا:

«چادر سلامت» در قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی برپا شد

معاون اجرایی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در خوزستان از برپایی چادر سلامت در مناطق سیل‌زده خبر داد.
کد خبر : 376567
b4ebb395-ddcc-46e1-9755-e4f33e89b1e7.jpg

احمد صالحی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه اجتماعی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در خوزستان اظهار کرد: بعد از تشکیل قرارگاه جهادی در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان و پشت سر گذاشتن مراحل امداد و نجات در شهرستان‌های سیل‌زده، قرارگاه مرکزی به تعداد شهرستان‌ها قرارگاه فرعی ایجاد کرد که هر کدام به‌نوبه خود عملیات امداد و نجات و کمک به هم‌وطنان و بحث‌های درمانی، بهداشت و تغذیه را دنبال می‌کردند.



وی افزود: شهرستان‌های سوسنگرد، شوش، شوشتر، دارخوین، حمیدیه، باقی و هویزه که پیش از این، مورد هجوم سیل قرار گرفته بودند و شادگان و آبادان که ظرف یک هفته گذشته وارد مرحله سیلابی شدند، با تلاش نیروهای این قرارگاه و تعامل و همکاری با سایر مجموعه‌هایی که در آنجا مشغول به خدمت‌رسانی هستند، مورد  پوشش قرار گرفتند و در آنجا چادر سلامت ایجاد شد که تأثیر خوبی داشت و سعی شد از این چادر، اکیپ‌های درمانی و پزشکی مخصوص بانوان به خدمت‌رسانی به هم‌وطنان عزیز بپردازند.



معاون اجرایی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در خوزستان بیان کرد: در منطقه حمیدیه، دبیرستانی را مقر اردوگاه قرار داده و در آنجا 90 چادر برپا شد و پایگاه چادر سلامت هم به‌همراه یک آمبولانس در آنجا مستقر شده است. لازم به ذکر است که از تاریخ 20 فروردین تا اول اردیبهشت 27 خانم باردار با استفاده از خدمات همین چادر، فرزندان خود را به دنیا آوردند. در این چادر دو ماما و چهار پرستار حضور دارند.



وی ادامه داد: از اول اردیبهشت با اعلام ستادهای کمک‌رسانی قرار بر این شد کسانی که در اردوگاه ساکن بودند، به روستاهای خود بازگشته و در پاک‌سازی و تمیز کردن روستا مشارکت کرده و در همان روستاها مستقر شوند، البته این موضوع شامل همه روستاها نبوده، چرا که روستاهایی در سوسنگرد و شوش هنوز در آب هستند و ساکنان آنها در نزدیکی روستا در اردوگاهی که رسمی نیست و خود مردم چادرهایی برای خود برپا کرده‌اند، مستقر شده‌اند.



صالحی با بیان اینکه برای پاک‌سازی روستاها تغییر رویکرد داشتیم، گفت: در روستاهایی که آب آنها تخلیه شده، در حال حاضر چهار قرارگاه ما با هماهنگی فرمانداری به امر پاک‌سازی، تخلیه آب‌های برجامانده، شستشوی منازل، آهک‌پاشی و سم‌پاشی این روستاها مشغول شده‌اند تا پس از انجام این کارها، آنها را تحویل دهیارهای روستاها بدهیم.


انتهای پیام/4122/4046/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته