دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رحیمی:

امسال بزرگداشت هفته تئاتر را بهتر برگزار می‌کنیم

دبیر شانزدهمین دوره بزرگداشت هفته تئاتر گفت: امسال بزرگداشت هفته تئاتر را بهتر برگزار می‌کنیم.
کد خبر : 376245
AG8I1725.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مراسم رونمایی از پوستر شانزدهمین هفته بزرگداشت تئاتر با حضور چهره‌هایی نظیر بهزاد فراهانی، شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر، محمودرضا رحیمی دبیر شانزدهمین دوره بزرگداشت هفته تئاتر و ابراهیم حقیقی رئیس هیئت‌مدیره انجمن پوستر خانه تئاتر بعدازظهر امروز در سالن شاهین سرکیسیان برگزار شد.


محمودرضا رحیمی گفت: هر چه تئاتر را مورد حمله و هجمه قرار دهند ما بیشتر در کنار تئاتر خواهیم ماند. در هفته بزرگداشت تئاتر برای مردم و دوستداران تئاتر هدایای ویژه‌ای خواهیم داشت. برخلاف آنچه به تئاتر روا شده است هفته بزرگداشت این هنر مردمی را بهتر برگزار خواهیم کرد.


وی ادامه داد: تئاتر همان زندگی است و ما امسال برای برگزاری این هفته با تمام توان و نیرو علی‌رغم تمام کمبودها و مشکلات اقتصادی این هفته را گرامی می‌داریم. 


رحیمی بیان کرد: در این بزرگداشت هنرمندان بزرگی حضور خواهند داشت و هنر تئاتر را با تمام توان به تصویر می‌کشیم.


در ادامه این مراسم، رئیس هیئت‌مدیره انجمن پوستر خانه تئاتر نیز گفت: تئاتر در این ملک همیشه مظلوم بوده، این هنر همیشه با کمبود و کسری بودجه همراه بوده است. در ۵۰ سال قبل که اولین پوستر تئاتر را دیدم و با اسناد سمندریان آشنا شده‌‌ام تا حالا که بیش از ۸۰ پوستر را طراحی کردم، همیشه شاهد کمبود‌ها در این هنر بوده‌ام.


ابراهیم حقیقی بیان کرد: تئاتر عین زندگی است و به اعتقاد شخصی‌ام‌ حتی از زندگی نیز پویا‌تر است. هر شب زاییده می‌شود و تأثیرش زایش فرهنگی است. پوستر امسال از ماسکی که هنرمندان ایرانی در دوره‌های تاریخی قبل ساخته بودند و در غار تاریخی در لرستان کشف شد، الهام گرفته و طراحی شد. این ثروت هنری و تاریخی کمتر دیده شده است و یا کمتر کسی آن را می‌شناسد. امیدوارم نماد ماسک طراحی شده در پوستر امسال هفته بزرگ داشت تئاتر تندیس خانه تئاتر شود و به بزرگان این عرصه اهدا شود.


در پایان مراسم، پوستر شانزدهمین دوره بزرگداشت هفته تئاتر با حضور هنرمندان حاضر رونمایی شد.


انتهای پیام/4072/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته