دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1398 - 02:25
در اقدامی تأمل برانگیز؛

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت انتقاد عمران‌خان از انگلیس را سانسور کرد!

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت قسمت انتقاد نخست‌وزیر پاکستان از انگلیس و خاطره دانشجویی سفر قبل از انقلاب عمران‌خان را حذف کرد.
کد خبر : 375547
155592542267124700.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عمران‌ خان صبح امروز با حسن روحانی، رئیس‌جمهور دیدار کرد. یکی از نکات جالب این دیدار صحبت‌های نخست‌وزیر پاکستان در ثنای انقلاب اسلامی بود. بخش تعریف عمران‌ خان از انقلاب به‌صورت ضعیف کار شده و قسمت انتقاد وی از انگلیس هم سانسور شده است.


نخست‌وزیر پاکستان، در سرآغاز نشست خود با رئیس‌جمهور، حسن روحانی، از پیشینه‌ی پارسی‌گویی مردمان شبه‌قاره سخن گفت: «اگر در سال هزار و 800 سال بریتانیایی‌ها به هندوستان نیامده بودند، اکنون نیازی به مترجم نبود. ما سابقاً فارسی صحبت می‌کردیم. زبان دربار در هندوستان برای ۶۰۰ سال فارسی بود».


در جایی دیگر هم وی گفته است: پاکستان جدید به دنبال انقلابی شبیه انقلاب اسلامی ایران است.


نخست‌وزیر پاکستان گفت: سال ۱۹۷۲(قبل از انقلاب اسلامی) وقتی به عنوان دانشجو به ایران سفر کردم شکاف عمیقی بین اغنیا و فقرا دیدم، اما طی دیروز و امروز دیدم که این شکاف بسیار کاهش پیدا کرده و این از برکات انقلاب است.


وی ادامه داد: ما از انقلاب اسلامی ایران حمایت می‌کنیم و  پاکستان جدید به دنبال چنین انقلابی است.


جالب این است که قسمت انتقاد نخست‌وزیر پاکستان از بریتانیا و خاطر سفر دانشجویی وی در صفحه اطلاع‌رسانی دولت نیامده است و این نکته به چه شکل حذف شده، جای سؤال دارد.


مطلبی که در سایت اطلاع‌رسانی دولت با عنوان صحبت‌های عمران‌ خان آورده شده به شرح ذیل است؛


عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز در این نشست با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شکاف عمیق و  طبقاتی بین فقرا و ثروتمندان از بین رفته است، تصریح کرد: پاکستان نیز به دنبال چنین الگویی از انقلاب اسلامی ایران است.


نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه اگر مسئله تروریسم بین دو کشور وجود نداشت اختلافات افزایش نمی‌یافت، گفت: نباید اجازه دهیم که شبه نظامیان از خاک دو کشور برای اقدامات تروریستی استفاده کنند.


عمران‌ خان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز همانند پاکستان برای سالیان دراز از مسئله تروریسم و خونریزی رنج برده است، گفت: نیازمند همکاری‌های بیشتر برای مقابله با اعمال تروریستی و خشونت‌آمیز هستیم.


نخست وزیر پاکستان همچنین بر ضرورت صلح و ثبات و امنیت در افغانستان تأکید کرد و گفت: آماده همکاری برای ایجاد صلح و امنیت در افغانستان هستیم و قطعاً راه‌حل برون رفت مشکلات این کشور از طریق مسایل سیاسی خواهد بود و صلح و امنیت در افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان مفید و حائز اهمیت است.


عمران خان همچنین اقدامات رژیم صهیونیستی در اشغال جولان و تغییر پایتخت به قدس را خلاف قوانین بین‌المللی دانست و تأکید کرد: این اقدامات ناقض حقوق اساسی و انسانی فلسطینیان است و همین وضعیت نیز در کشمیر وجود دارد که مردم این سرزمین نیز که به دنبال به رسمیت شناختن حق سرنوشت خود هستند سرکوب می شوند و ما مطمئنیم مسئله کشمیر نه از طریق نظامی بلکه گفتگوهای سیاسی قابل حل است.


نخست وزیر پاکستان با تأکید بر ارتقای همکاری‌های بین دو کشور در زمینه‌های مختلف بویژه تجاری، اقتصادی، بهداشت و انرژی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های قابل توجهی در بخش مراقبت‌های اولیه بهداشتی داشته است که امیدواریم بتوانیم از این تجارب ایران استفاده ببریم.(لینک خبر پایگاه اطلاع‌رسانی دولت)






انتهای پیام/4082/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته