دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1398 - 16:22
الحلبوسی:

عراق به هیچ صف‌بندی‌ سیاسی در منطقه نمی‌پیوندد

رئیس مجلس عراق گفت که بغداد هم با ایران و هم با عربستان رایزنی می‌کند و به هیچ صف‌بندی‌ سیاسی در منطقه نمی‌پیوندد.
کد خبر : 375063
48cda4c0-30dc-48bf-8d9c-3e2d4627e2af.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سومریه‌نیوز، «محمد الحلبوسی» در سخنانی در اجلاس رؤسای مجالس کشورهای غرب آسیا در بغداد با بیان اینکه عراق جایگاه گذشته خود را در منطقه بازیافته است، گفت: «عراق اکنون توانسته بعد از جنگی شرافتمندانه با تروریست‌ها، به فضل فتوای آیت‌الله سیستانی، مرجعیت عالی شیعه و فداکاری فرزندانش سربلند و پیروز سر بلند کند».


وی افزود: «اگر حمایت همسایگان و برادرانمان در کشورهای منطقه نبود، شاید نمی توانستیم جایگاه کنونی را در اختیار داشته باشیم، بنابراین من از همه آنهایی که در اوضاع سخت به بغداد کمک کردند سپاسگذاری می‌کنم».


رئیس مجلس عراق درباره روابطش با ایران و عربستان گفت: «ما همچنان سیاست ورود پیدا نکردن به صف‌بندی‌های منطقه‌ای را دنبال می‌کنیم. مشاهده کردید تقریباً هم‌زمان با رایزنی هایمان با ایران، در سطوحی عالی با عربستان گفتگو کردیم. ما همچنین با تهران و بغداد در تعامل هستیم و رایزنی‌هایمان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ادامه دارد».


الحلبوسی، درباره جنگ با گروه تروریستی داعش گفت: «عراق پس از نبرد افتخارآمیز و مبارزه قهرمانانه با روحیه‌ای توأم با شجاعت و به لطف همبستگی طیف‌های مختلف ملت و پشتیبانی مرجعیت شیعه، بار دیگر سربلند و قدرتمند ایستاده است».


رئیس مجلس عراق افزود: «ما دیگر نگران ایده صفبندی نیست بلکه به دنبال ایجاد شراکت راهبردی با تمامی کشورهای همسایه خود هستیم، بدون آنکه از هیچ‌ یک باک داشته باشیم یا طرفداری کنیم، زیرا با همه آنها دارای سرنوشت جغرافیایی مشترک و روابط اجتماعی و دینی مستحکم هستیم».


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته