دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1398 - 12:24
باقری:

مانند دوران جنگ همه در مقابل بیانیه گام دوم مسئول هستیم

معاون اسبق دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: بعضی‌ها در عملی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، دیگران را مسئول می‌دانند اما مانند دوران جنگ همه مسئول هستیم.
کد خبر : 374786
photo_2019-04-19_12-08-48.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا, علی باقری کنی ظهر امروز در دومین روز از سی‌امین دوره همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با عنوان «جوان پیشرو در مسیر تمدن‌سازی» که در هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در حال برگزاری است, گفت: بیانیه گام دوم برای وضعیت فعلی ماست، قطعاً به آینده هم نگاه دارد اما نباید مستلزم این باشد که نگاه به حال حاضر نداشته باشیم باید خودمان را طرف صحبت بیانیه بدانیم؛ برخی‌ خودشان را طرف صحبت قرار ندادند و در عملی کردن این بیانیه دیگران را مسئول می‌دانند در واقع همه ما مسئول هستیم. در زمان جنگ کسی نگفت وظیفه فلان گروه است که به جبهه برود حتی بسیاری از نوجوانان که کسی از آن‌ها انتظار هم نداشت به میدان رفتند.


این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: مسئولیت‌پذیری باید همیشه وجود داشته باشد مثلاً مادر مسئولیت فرزندان را برعهده دارد و از همه کارهای خود برای تربیت فرزندش می‌گذرد برای این‌که یک شخصی مسئولیت دولتی بگیرد هر کاری انجام می‌دهد اما بعد از رسیدن به مسئولیت گاهی دیده شده که خود را کنار می‌کشد و دیگران را مقصر می‌داند و برای هر اتفاق توجیه می‌آورد همچنین کسی که می‌خواهد مسئولیت برعهده بگیرد باید شرایط آن مسئولیت را احراز کرده باشد.


وی خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب بیش از سی محور در مورد مسئولیت‌پذیری جوانان صحبت کردند همچنین در این بیانیه رسالت جوان سرفصل اصلی بحث جوانان است؛ شناختن ایران اسلامی بزرگ، نزدیک کردن انقلاب اسلامی به یک آرمان بزرگ، برداشتن گام بزرگ دوم، شناختن الگوی کامل نظام پیشرفت اسلامی نیز ازجمله وظایفی است که برعهده جوانان گذاشته شده است.


باقری اظهار کرد: مسئولیت جوانان از نگاه رهبر معظم انقلاب خیز برداشتن به سوی آینده، اجرای عدالت، زیر بار مسئولیت رفتن در همه عرصه‌های سیاسی، دین، اخلاق و معنویت به همراه فعال‌سازی ظرفیت‌های کم‌نظیر کشور، ناکام‌سازی دشمن کینه‌توز از جهاد علمی و تلاش برای رفع شکاف طبقاتی بیان شده است.


معاون اسبق دبیر شورای عالی امنیت ملی در جمع دانشجویان عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: از نگاه رهبری عرصه‌هایی که جوانان می‌توانند در آن فعالیت کنند شامل میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، بین‌الملل، دین، اخلاق و معنویت است.


وی اعلام کرد: به‌‌عنوان جوان انقلابی نباید متوقع باشیم بلکه باید توانمندی خود را نشان دهیم شهید خرازی، باکری و امثال این شهدا را کسی جز توانمندی‌هایشان، فرمانده جنگ نکرد؛ بنابراین جوانان باید بر توانمندی‌های خودشان تمرکز کنند و خودشان را در عمل اثبات کنند؛ در این بین بار مسئولیت تشکل‌های دانشجویی بیشتر است و باید بتوانند اول خودشان این مسئولیت را درک کرده و سپس افراد دیگر را متوجه این مسئولیت خطیر کنند.


انتهای پیام/4115/4126/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته