دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1398 - 11:35
نمکی در جلسه هیئت دولت:

بیماری واگیردار در مناطق سیل‌زده شایع نشده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ بیماری واگیرداری در مناطق سیل‌زده شایع نشده است.
کد خبر : 374338
بینالملل.JPG

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سعید نمکی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: هیچ بیماری واگیرداری تاکنون در مناطق سیل‌زده شایع نشده است.


وی عنوان کرد: در موضوعات بهداشت و درمان امروز مصوبه جدیدی در هیئت دولت نداشتیم؛ اما یکی از مواردی که در بحث بودجه سال آینده مطرح می‌شود این است که برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل در واقع بخشی از بودجه‌های دستگاه‌های مختلف کاسته شود و اعلام می‌شود که وزارت بهداشت یکی از اهداف این طرح است، حال باید پرسید طرح جامع سلامت در سال آینده چه سرنوشتی خواهد داشت.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: به هر تقدیر قرار شد که قسمتی از خسارت ناشی از سیل را از سرجمع ردیف‌های بودجه‌ای وزارت‌خانه‌های مختلف تأمین کنند؛ آقای نوبخت در جلسه دیروز هم که خدمت‌شان بودیم درصدند که این کار را مدیریت کنند ولی این موضوع قرار نیست اثرات نامطلوبی بر خدمت‌رسانی ما در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بودجه طرح تحول نظام سلامت بگذارد.


نمکی ادامه داد: قطعاً ما طرح تحول نظام سلامت را با قوت ادامه خواهیم داد، به‌خصوص بسته‌های کاهش از جیب بیمار، پرداخت از جیب بیمار، هزینه‌های کمرشکن بستری به‌خصوص در شرایط تحریم، حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج و ماندگاری طبیب و کادر پزشکی در نقاط محروم یکی از اهدافی است که با قدرت ادامه می‌دهیم.


وی در پاسخ به سؤالی درخصوص اوضاع بهداشتی مناطق سیل‌زده خاطرنشان کرد: من به جرأت و قاطعیت به شما عرض کنم که ما علی‌رغم همه این فشارهایی که به همکاران ما وارد شد، خوشبختانه با برنامه‌ریزی منسجم تا این لحظه هیچ اپیدمی قابل توجهی را در مناطق سیل‌زده و آب‌گرفته کشور نداشتیم و همه چیز به روز گزارش می‌شود.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: البته موارد پراکنده هم در مناطق سیل‌زده وجود داشته که به سرعت مهار شده است و مشکلاتی مانند بیماری‌های پوستی به دلیل کمبود حمام در اردوگاه‌هاست که با کمک بقیه دستگاه‌های ذی‌ربط که مسئولیت احداث حمام‌های سیار را دارند، در حال برطرف شدن است.


نمکی عنوان کرد: در رابطه با سمپاشی در مناطقی که به دلیل حشرات و ناقل‌های بیماری در آنجا ممکن است مشکل پیدا بکنیم هم هر روز همکاران ما در وزارت بهداشت درگیر کار هستند و در جمع‌آوری مردار و لاشه حیوانات تلف شده اهلی به‌خصوص در مناطق سیل‌زده با کمک سازمان دام‌پزشکی و بقیه نیروها در حال سمپاشی و گندزدایی هستیم.


وی تأکید کرد: تا این لحظه خوشبختانه بیماری واگیردار در حد اپیدمیک در هیچ‌کدام از مناطق سیل‌زده نداشتیم که امیدواریم بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم، این بحث به‌گونه‌ای بود که دو روز قبل مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در قاهره به من زنگ زد و این دستاورد را به جمهوری اسلامی تبریک گفت که واقعاً سابقه نداشته در این وسعت در هیچ‌کجای دنیا سیل‌زدگی داشته باشیم و اپیدمی بدون کمک خارجی نداشته باشیم و این مهم واقعاً یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی است که ناشی از همت و تلاش شبانه‌روزی همکاران ما، آگاهی مردم و کمک سازمان‌های مردم‌نهاد و همه نیروهایی است که در سطح ملی کمک کرده‌اند.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته