دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1398 - 12:03

ژاپن نیروی کار خارجی جذب می‌کند

دولت ژاپن سامانه جدیدی برای صدور ویزا راه‌اندازی کرده تا تأمین نیروی کار موردنیاز خود از خارج را با این راهکار تسهیل کند.
کد خبر : 374035
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اکونومیست، وزارت امور داخلی و ارتباطات ژاپن گزارش کرد که جمعیت فعال در محدوده سنی ۱۵ تا ۶۴ ساله این کشور در ۲۰۱۸ میلادی حدود 75 میلیون نفر بود که ۵۱۲ هزار نفر کمتر از ۲۰۱۷ میلادی است.


در ۲۰۱۸ میلادی تعداد نیروی کار خارجی ژاپن با افزایش ۱۶۷ هزار نفری به ۲.۳ میلیون نفر رسید که در 6 سال گذشته روند مستمر افزایشی داشته است.


ژاپن با مشکل کمبود نیروی کار مواجه است و برای رفع این مشکل، دولت این کشور سیستم جدیدی را برای صدور ویزا راه‌اندازی کرده تا شکاف نیروی کار موردنیاز را که اغلب شامل کارگران ساده می‌شود، کاهش دهد.


طبق مقررات جدید، دولت در نظر دارد از اول آوریل ۲۰۱۹ (10 اردیبهشت 98)، تعداد ۳۴۵ هزار نفر نیروی کار را به‌علاوه ۶۰ هزار نفر برای بخش پرستاری جذب کند.


جمعیت با سن ۷۰ سال و بیشتر ژاپن حدود ۲۰.۷ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد که این رقم برای نخستین بار در ۲۰۱۸ میلادی از مرز ۲۰ درصد فراتر رفته است.


در میان کشورهایی با جمعیت بالاتر از ۴۰ میلیون نفر، سهم جمعیت ۶۵ سال و بیشتر در ژاپن، بالاترین رقم و معادل ۲۸ درصد است درحالی‌که این نسبت برای جمعیت کمتر از ۱۵ سال در این کشور، فقط ۱۲.۲ درصد است.


جمعیت ژاپن از ۲۰۰۸ میلادی که حدود ۱۲۸ میلیون نفر بود، در حال کاهش است و پیش‌بینی می‌شود در ۲۰۵۳ میلادی به کمتر از ۱۰۰ میلیون نفر برسد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته