دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حاتمی‌کیا:

تازه‌نفس‌ها در فیلم‌سازی عقب‌نشینی نکنند

چهره سال هنر انقلاب از جوانان تازه‌نفس سینمای انقلاب خواست تا در برابر فشارها عقب‌نشینی نکنند.
کد خبر : 373928

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، ابراهیم حاتمی‌کیا پس از دریافت  جایزه چهره سال هنر انقلاب در مراسمی که شامگاه امروز در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد با اشاره به اینکه به این لحظه افتخار می‌کند، گفت: چهل سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد. من هم 38 سال است که فیلم می‌سازم و این زمانی نزدیک به عمر انقلاب است. تا یادم می‌آید همیشه فراز و فرودهای زیادی برای فیلم ساختن داشته‌ام. گاهی احساس می‌کنم دیگر پیر شده‌ام و زیاد حرف می زنم، اما باید بگویم که این راه هیچ‌گاه برایم هموار نبوده است.


وی اظهار کرد: گاهی ما را به ساختن فیلم‌های تبلیغاتی متهم می‌کردند. اگرچه در اوایل انقلاب آقامرتضی آوینی بود و از او انرژی می‌گرفتیم اما مسیر هموار نبود. برای ساخت بیشتر فیلم‌هایم باید می‌جنگیدم. از وقتی جلوی فیلم «مهاجر» را می‌خواستند بگیرند برای اینکه فرمانده قصه نباید به نیروی خود سیلی می‌زد تا بعد از آن. انواع نیش‌ها را در این 40 سال شنیدم.در همین ساختمان حوزه هنری از سنگینی نگاه‌های حوزه روشنفکری و بهتر بگویم شبه‌روشنفکری، چند بار پیش آقا مرتضی آوینی گریه کردم.


حاتمی‌کیا افزود: این پیشینه را برای این گفتم که بگویم تازه‌نفس‌هایی که وارد فضای فیلم‌سازی می‌شوند، با برچسب خوردن و تحت فشار بودن، خسته نشوند. چرا می‌گویند نمی‌خواهند دیگر در این حوزه بمانند و فیلم بسازند؟ این دوستان جوان باید بدانند کسی که وارد اتوبان همت می‌شود، نباید ساده از این مسیر بگذرد.این مسیر ناهموار است و باید تحمل کند. ما در این راه متلک‌ها شنیدیم، گریه‌ها کردیم، زخم‌ها خوردیم. کسانی بودند که به ما درس صبوری دادند و انتظار دارم که جوانان نیز از راه نمانند و به مسیر ادامه دهند.


کارگردان «به وقت شام» ادامه داد: وقتی با نام شهید پا به عرصه سینما می‌گذاری، تعهدی داری که نباید به‌راحتی از آن دست بکشی.همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند 40 سالگی انقلاب آغاز یک مسیر است. خوشحالم از دست عزیزی مثل آقای سرهنگی و دیگر همسنگرانم این جایزه را می‌گیرم. دعا کنیم از مسیر دور نشویم و همچنان پیش برویم.


لازم به ذکر است نامزدهای چهره هنر سال انقلاب به ترتیب حروف الفبا رضا امیرخانی، هدایت‌الله بهبودی، ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود نجابتی و مهدی نقویان بودند که از این جمع، حاتمی‌کیا برای ساختن فیلم «به وقت شام» موفق به کسب این جایزه شد. 


 انتهای پیام/4104/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته