دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1398 - 19:08

کمک اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه بهشتی به سیل‌زدگان

اعضای هیئت‌ رئیسه دانشگاه شهید بهشتی در مجموع مبلغ ۲۰۵ میلیون ریال از حقوق فروردین‌ماه خود را برای کمک به هم‌وطنان سیل‌زده اهدا کردند.
کد خبر : 373902
سیل+سیستان.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در راستای حمایت از هم‌وطنان سیل‌زده و فراخوان جمع‌آوری کمک‌های دانشگاهیان، اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه شهید بهشتی درمجموع مبلغ ۲۰۵ میلیون ریال از حقوق فروردین‌ماه خود را برای کمک به هم‌وطنان سیل‌زده اهدا کردند.


مقرر شد مبالغ کمک پس از کسر از حقوق فروردین‌ماه اعضای هیئت‌رئیسه به همراه سایر کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده دانشگاهیان شهید بهشتی در اختیار مراجع ذی‌ربط برای کمک به هم‌وطنان سیل‌زده قرار داده شود.


اهدای کمک نقدی ۲۰۰ میلیون ریالی کارکنان و دانشجویان دانشگاه بیرجند به هم‌وطنان سیل‌زده


کانون هلال‌احمر دانشگاه بیرجند با ایجاد پایگاه و صندوق سیار، نسبت به جمع‌آوری کمک‌های دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی و کارمندان دانشگاه اقدام کرد و در این امر خیر مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جهت کمک به هم‌وطنان سیل‌زده اهداء شد.


امدادرسانی و همیاری ویژه دانشگاه صنعتی اصفهان به هم‌وطنان سیل‌زده


با تشکیل ستاد امدادرسانی به هم‌وطنان سیل‌زده در دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن ارسال دو دستگاه ماشین‌آلات سنگین، چندین تن مواد غذایی، فرش، موکت، پتو و دیگر اقلام به مناطق سیل‌زده، بخشی از حقوق اعضای هیئت‌ علمی و کارکنان نیز به‌منظور کمک به این عزیزان اختصاص یافت.


معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره اقدامات ویژه این دانشگاه به‌منظور همیاری و کمک به هم‌وطنان سیل‌زده گفت: این اقدامات شامل تسهیلاتی برای دانشجویان ساکن این مناطق، ارسال هدایای نقدی و غیر نقدی و نیز تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین دانشگاه صنعتی اصفهان است.


امین‌اله معصومی با بیان این‌که در روزهای آغازین بازگشایی دانشگاه صنعتی اصفهان، ستاد امدادرسانی به هم‌وطنان سیل‌زده، با محوریت اداره تدارکات این دانشگاه تشکیل شد، افزود: با شکل‌گیری این ستاد و نیز ایجاد موکب دانشگاه صنعتی اصفهان در شهرستان معمولان استان لرستان، تاکنون کمک‌های قابل‌توجهی از سوی دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان به شهرهای سیل‌زده کشور به‌ویژه در استان‌های لرستان و خوزستان سرازیر شده است.


معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: طی هفته گذشته دو محموله بزرگ شامل هفت تن برنج، ۵ هزار قرص نان، دو تن آرد، بیش از ۶۰ حلب روغن نباتی، ۲۵۰ قوطی رب گوجه‌فرنگی، ۲۰۰ کیلوگرم گوشت گرم، حدود ۳ هزار مترمربع موکت و بیش از ۵۰۰ تخته پتو و ۱۰ تخته فرش ۱۲ متری اهدایی دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان به این مناطق ارسال‌شده است.


معصومی با اشاره به نگاه ویژه مدیریت دانشگاه صنعتی اصفهان نسبت به این حادثه تأسف‌بار، افزود: دو دستگاه ماشین‌آلات سنگین متعلق به این دانشگاه شامل یک دستگاه کامیون ولوو ۱۰ تن و نیز یک دستگاه لودر به‌منظور تسهیل امدادرسانی به هم‌وطنان عزیز سیل‌زده به استان لرستان اعزام‌شده است.


وی ادامه داد: در بخش کمک‌های نقدی، بیش از ۲۰۰ میلیون ریال توسط گروه‌های خودجوش در سطح دانشگاه صنعتی اصفهان به‌منظور تهیه اقلام موردنیاز جمع‌آوری گردید، ضمن این‌که تعداد قابل‌توجهی از اعضای هیئت‌علمی و کارکنان این دانشگاه یکتا چند روز از حقوق خود را به‌منظور کمک به هم‌وطنان عزیز سیل‌زده اعطا کرده‌اند که با توجه به ادامه این حرکت خداپسندانه، روند انجام امور اداری و تجمیع این مبالغ در آینده نزدیک انجام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.


معصومی با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند در بخش‌های دانشجویی این دانشگاه به‌منظور کمک به هم‌وطنان عزیز سیل‌زده، تصریح کرد: مجموعه‌های دانشجویی با محوریت کانون هلال‌احمر دانشگاه تاکنون قریب به ۱۰۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی به همراه مقادیر قابل‌توجهی اقلام غیر نقدی جمع‌آوری و به هم‌وطنان سیل‌زده اعطا کرده‌اند که این روند نیز همچنان ادامه دارد.


معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: تاکنون ده‌ها نفر از دانشجویان این دانشگاه در قالب گروه‌های جهادی به مناطق سیل‌زده کشور اعزام‌ شده‌اند و با تسهیل فرآیند اداری برای کارکنان متقاضی خدمت در این مناطق مبنی بر عدم نیاز به اخذ مرخصی توسط آنان، طی روزهای آتی کاروانی جهادی از کارکنان جهادگر، توانمند و متخصص دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه‌های مختلف و موردنیاز به این مناطق اعزام خواهد شد.


معصومی در پایان افزود: در راستای حمایت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه، مجموعه‌ای متشکل از استادان و پژوهشگران دانشگاه صنعتی اصفهان در حال بررسی به‌منظور ارائه راه‌حل‌های مناسب علمی در زمینه هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی و نیز مقاوم‌سازی مناطق سیل‌زده، در کوتاه‌مدت و بلندمدت هستند.


انتهای پیام/4122/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته