دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1398 - 17:05
دانشگاهی از مردم برای مردم؛

پلدختر سنگر خدمت جهادی دانشگاه آزاد اسلامی

وقتی خاک غیرت بر مردان و زنان این مرز و بوم پاشیده شده است، این سیل و بحران‌ها عزم‌ها را جزم‌تر و گام‌ها را برای ساختن و بهتر زیستن استوارتر می‌کند.
کد خبر : 373228
MIRL5357.jpg

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سال 98 برای مردم ایران تلخ آغاز شد؛ به تلخی خانه‌های به گل نشسته، به تلخی کودکان بیمار، آجرهای ریخته و به تلخی اشک‌های پنهان مردان غیور لرستان.


هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد نعمتی که همه منتظرش بودند با بی‌تدبیری برخی متصدیان، اینگونه تلخ‌کام‌مان کند، گرچه در بخشی از مناطق ایران ویرانی به بار آمده اما این غم بر دل همه ملت نشسته است.


وقتی غیرت در روح و جان مردان و زنان این مرز و بوم تنیده شده است و این بحران و بحران‌ها عزم‌ها را جزم‌تر و گام‌ها را استوارتر می‌کند برای ساختن، برای بهتر زیستن، برای همدلی و باهم بودن.



به جای تمام آنهایی که باید در منطقه حضور پیدا می‌کردند و پاسخگوی بی‌تدبیری و عدم مدیریت مناسب خود بودند مردم آمدند و در کنار هموطنان خود ماندند.



به جای تمام آنهایی که باید در منطقه حضور پیدا می‌کردند و پاسخگوی بی‌تدبیری و عدم مدیریت مناسب خود بودند مردم آمدند و در کنار هموطنان خود ماندند. دانشجویان قلم‌های خود را رها کرده و بیل به دست گرفتند تا ویرانی‌ها بیش از این داغ دل را تازه نکند.


از مردم که بگذریم برخی ارگان‌های خصوصی نیز پای کار آمدند و نشان دادند که در روزهای سخت کنار مردم هستند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این راه بیش از دیگر بخش‌ها از ابتدا دست در دست مردم داد و ایستاد تا همچنان آباد بماند آرزوهای کودکان معصوم سرزمینمان.


بعد از وقوع سیل در استان لرستان و شهرستان پلدختر، دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه امدادرسانی‌های خود به مناطق سیل‌زده و با احساس نیاز به فعالیت‌های جهادی بیشتر، تصمیم به ایجاد قرارگاه جهادی به ریاست دکتر بیژن رنجبر گرفت.


حضور دکتر طهرانچی در شهرستان پلدختر


صبح روز 18 فروردین دکتر طهرانچی به همراه هیئتی از مسئولان دانشگاه در شهر سیل‌زده پلدختر حضور پیدا کرد و در جریان مشکلات مردم سیل‌زده این شهر و خسارات وارد شده ناشی از سیل قرار گرفت.


پس از بازدید هیئت دانشگاه آزاد اسلامی از مناطق سیل‌زده پلدختر، طهرانچی با حضور در ناحیه مقاومت بسیج پلدختر در جلسه‌ای که با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه سپاه پاسداران برگزار شد، حضور یافت. در این جلسه مقرر شد لایروبی قسمتی از شهر و پاکسازی داخل منازل آن به دانشگاه آزاد اسلامی محول شود تا با استفاده از امکانات و تجهیزات لجستیکی توسط نیروهای جهادی دانشگاه این مناطق پاکسازی شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه تأکید کرد که ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌‌سنگین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به مردم سیل‌زده و لایروبی شهر به پلدختر و سایر مناطق سیل‌زده اعزام می‌شود.


بازدید دکتر طهرانچی از امدادرسانی به شهر سیل زده پلدختر

همچنین دانشگاه آزاد اسلامی لایروبی و آماده‌سازی 10 مدرسه قسمت غربی پلدختر را بر عهده گرفت.


در ادامه این تصمیمات قرارگاه جهادی استان لرستان نیز 18 فروردین‌ماه با دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد تا اقدامات امدادی و خدمات‌رسانی دانشگاه به مردم با برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد.


اعزام گروه امدادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد به مناطق سیل‌زده


نخستین گروه از کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد جهت امدادرسانی و رسوب‌برداری از مناطق سیل‌زده استان به شهرستان پلدختر اعزام شدند.


برای تجهیز کارگاه این گروه جهادی، تجهیزاتی شامل یک عدد تانکر 1000 لیتری، 400 مترمربع موکت، 100 تخته پتو، 60 جفت چکمه، 50 عدد تی، 70 جفت دستکش و تعدادی بیل و کلنگ نیز تهیه و ارسال شد.


اعزام امکانات لجستیکی دانشگاه آزاد اسلامی به پلدختر


بلافاصله پس از وقوع سیل در پلدختر، امکانات لجستیک دانشگاه آزاد اسلامی به منطقه اعزام و فراخوان نیروهای جهادی نیز اعلام شد و طبق اعلام دکتر طهرانچی در روز 22 فروردین بیش از 300 نفر از دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در شهر پلدختر مستقر بودند.


علاوه بر فعالیت‌های جهادی و لایروبی مدارس و منازل آسیب‌دیده از سیل، اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با رشته‌های مرتبط با رودخانه و سیلاب، در این منطقه حضور یافته و به بررسی علمی سیل و یافتن راهکارهای موردنیاز پرداختند.


لایروبی گل‌ولای توسط دانشگاه آزاد اسلامی


سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان نیز روز چهارشنبه 21 فروردین از اجرای عملیات پاکسازی و لایروبی شهر پلدختر توسط نیروهای جهادی واحد خرم‌آباد خبر داد.


 وی با بیان اینکه اجرای عملیات پاکسازی و لایروبی شهرستان پلدختر توسط نیروهای جهادی واحد خرم‌آباد آغاز شده است، گفت: نیروهای جهادی تاکنون 15 واحد مسکونی، 3 باب مغازه، 3 واحد دبیرستان و یک سالن ورزشی به مساحت 600 متر مربع را از گل‌و‌لای و رسوبات سیل کاملاً پاکسازی کردند.


بازدید دکتر طهرانچی از امدادرسانی به شهر سیل زده پلدختر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه ماشین‌آلات سنگین و راه‌سازی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به منظور عملیات پاک‌سازی و لایروبی با دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به شهرستان پلدختر اعزام شده است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی در حال رسوب‌برداری از سطح خیابان‌های شهرستان پلدختر است.


اعزام اصحاب رسانه به مناطق سیل زده لرستان


همچنین گروهی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران کشور با حمایت مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای انعکاس مشکلات ناشی از سیل، از تاریخ 21 تا 26 فروردین‌ماه، به مناطق سیل‌زده استان لرستان اعزام شدند.



مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی، با هدف انعکاس مشکلات ناشی از سیل استان لرستان و اقدامات قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی، یک قرارگاه رسانه‌ای ایجاد و خبرنگاران و روزنامه‌نگاران رسانه‌ها را به این استان اعزام کرد.


همه ایران برای مردم سیل‌زده داغدارند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز تا پایان در کنار هموطنان خواهند بود.


انتهای پیام/4007/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته