دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1398 - 12:42
امیرسرتیپ حیدری:

دست ارتش در دست سپاه پاسداران و ولی فقیه است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دست ارتش در دست مردم، سپاه پاسداران و ولی معظم فقیه است و دست خدا هم بالای همه این دست‌هاست.
کد خبر : 372853
127996_orig.jpg

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه امروز در دانشگاه تهران، با اشاره به فرارسیدن روز ارتش و نیروی زمینی اظهار کرد: اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز را خدمت همه جامعه مسلمان ولایی و منتظر ظهور تبریک می‌گویم.


فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با درود به روح پاک بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: سربلندی دیروز، امروز و آینده ارتش رهین بصیرت آن عزیز سفرکرده است که با نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش و نیروی زمینی و حمایت‌های بی‌شائبه از فرزندان ارتشی خود اسباب شکل‌گیری یک ارتش قدرتمند در بستر انقلاب را فراهم کرد.


وی با بیان اینکه عملکرد ارتش انقلابی ایران در مقاطع مختلف تاریخ کشور و سه مقطع تاریخی قبل از دفاع مقدس، حین و بعد آن تا امروز مصداق آیه شریفه «اشداء‌ علی‌الکفار و رحماء بینهم» بوده است، تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) نماد مجسم صراط مستقیم است. هر کس در پشت سر رسول گرامی اسلام(ص) واقع شد بدون شک به رستگاری نائل خواهد شد.


حیدری اضافه کرد: رسول گرامی اسلام امروز در میان ما نیست، اما مکتب و قرآن ایشان میان ماست و نماد مجسم پیامبر اکرم که جانشین امام عصر است وجود مبارک ولایت فقیه است.


فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: امروز ولی فقیه جانشین رسول‌الله(ص) در میان امت اسلام است. بنابراین ارتش هم در رکاب جانشین رسول خدا(ص) عملکرد ویژه‌ای داشته است.


فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: قبل از دفاع مقدس تثبیت امنیت، مأموریت مصرّح امام به ارتش بود. ارتش ولایت‌مدارانه پای کار آمد برای برقراری امنیت در نقاط بحران‌خیز کشور حضور یافت و امنیت را تا دفاع مقدس تثبیت کرد.


وی با بیان اینکه در دفاع مقدس هم ارتش با تخصص‌های مختلف و رسته‌های متعدد نیروی زمینی، نیروی هوایی، دریایی،‌ پدافند هوایی توانست در کنار همرزمان عزیزش از سپاه، نیروهای مردمی و بسیج در مجموع پیروزی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم زد و دشمنی که ۴۳ کشور دنیا حمایتش می‌کردند، را زمین‌گیر کند.


امیر حیدری فعالیت‌های ارتش بعد از دفاع مقدس را مصداق «رحماء بینهم» دانست و تأکید کرد: گرچه جنگ به ظاهر تمام شد، اما حضور منافقین در کشور عراق و شرارت‌های آنان از طرفی پاکسازی اراضی آلوده به مواد منفجره و مین  اقتضا کرد که ارتش در مرز باقی بماند، که در مرزهای غربی، جنوب غربی و شمال غربی ارتش به استمرار حضور خود در مرز ادامه داد تا به دهن منافقین بزند و اراضی را پاکسازی کند تا شعله‌های نفت یکی پس از دیگری برافروخته شوند و کشاورزانی که در نتیجه جنگ از مرز مهاجرت کرده بودند، دوباره به مرزها بازگردند در ادامه هم تولید امنیت در کنار سایر رزمندگان اسلام، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج کارکرد ویژه ارتش در بعد از دفاع مقدس بود.


فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: پرورش جوانان متعهد از اهم کارهای ارتش در این سال‌ها بوده و در سال ۲۰۰ هزار نفر از سربازان را در بستر ولایی پرورش می‌دهیم و به جامعه بزرگ اسلامی تزریق می‌کنیم.


امیر حیدری با تأکید بر اینکه شعار ارتش فدای ملت را محقق کردیم، تصریح کرد: آنجایی که بحران ایجاد می‌شود و حوادث غیرمترقبه اتفاق می‌افتد، چشم مردم به یاری نیروهای مسلح است. اگر اغراق نباشد، نخستین صدایی که مردم زیر آوار مانده زلزله غرب کشور شنیدند، صدای بالگردهای هوانیروز و صدای فرزندان این ملت در قالب چهار تیپ بود که وارد عرصه شدند و شهر را به چهار قسمت تقسیم کردند و با افتخار می‌گویم که تا نیمه روز اول با 553 سوتی پرواز قریب به هزار و 960 نفر را به مناطق امن منتقل کنیم.


وی اضافه کرد: اکنون که استان‌های ما را سیل فراگرفته، تمام توان ارتش در کنار برادران سپاه و بسیج در گلستان، خوزستان، لرستان و کرمانشاه به‌کار گرفته شده تا بخشی از آلام مردم را تسکین ‌دهد.


امیر حیدری با تأکید بر اینکه هم‌اینک به فرموده فرمانده ارتش امیر سیاری مأموریت میدانی هدایت عملیات مردم‌یاری در جنوب غرب کشور و بنده در لرستان را بر عهده گرفتیم که اینها مصداق رحماء بینهم است.


فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خطاب به نمازگزاران جمعه تهران تأکید کرد: همین حضور خوب ارتش در میدان‌های مبارزه، دفاع مقدس و بعد از آن بوده که ارتش را قادر کرده و به درجه‌ای از اقتدار رسانده که بخش عظیمی از اقتدار دفاعی کشور را به خود اختصاص دهد. امروز بخش عظیمی از پازل اقتدار میهن اسلامی در تمام عرصه‌ها متعلق به ارتش است.


وی با تصریح اینکه نمونه این افتخارات، محقق کردن یکی از فرامین مطاع رهبر معظم انقلاب در خودکفایی و روی پای خود ایستادن است اظهار کرد: امروز در 23 رسته دفاعی در تمام تجهیزاتی که نیاز داریم، فناوری آن را به دست آوردم و نیازی به فناوری بیگانه نداریم که این بخشی از پازل نورانی قدرت است که ارتش به آن دست یافته است.


فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با همین مؤلفه‌ها و با هم‌افزایی که با سپاه پاسداران عزیزمان ایجاد شده توانستیم توانمندی را به کشور هدیه و دشمن را عصبانی کنیم.


امیر حیدری با بیان اینکه دشمن به دلیل همین عصبانیت دست به هر عملی می‌زند تا اختلاف ایجاد کند و پایه‌های نظام ما را سست کند، تأکید کرد: از تریبون نماز جمعه به آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و ائتلاف‌های عربی و عبری اعلام می‌کنم، ای حمقا و انسان‌های احمق، اگر تصمیم گرفتید سپاه پاسداران ما را جزء گروه‌های تروریستی قرار دهید، بسیار حماقت کردید، دست ارتش در دست سپاه پاسداران، در دست ولی معظم فقیه و دست مردم است و دست خدا هم بالای همه این دست‌هاست.  آمریکایی‌ها بدانند با این کار خودزنی کردند، به این معنا که امنیت نیروهای خود در اقصی نقاط عالم خصوصاً نیروهای تروریست سنتکام را به خطر انداختند و تأمین اینها را برای همیشه از بین برند.


وی گفت: اگر آمریکا برای خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی بلندی‌های جولان را به اسرائیل الحاق کرد بداند رزمندگان محور مقاومت ارتفاعات جولان را بخشی از اراضی محور مقاومت می‌دانند و دور نیست روزی که به ارتفاعات این بلندی‌ها صعود می‌کنند و سربازان اشغالگر را از آنجا به قعر جهنم می‌فرستند.


امیر حیدری خاطرنشان کرد: به گفته کلینتون نادان و اعتراف ترامپ دیوانه در 40 کشور به گدایی پرداختند تا داعش را تولید کنند و این داعش، با دست کفایت سربازان اسلام نابود و آواره شده، روز آوارگی غاصبان فلسطین هم نزدیک است و در نیروی زمینی، در سر در همه پادگان‌ها روزشمار نابودی رژیم کودک‌کش اسرائیل نصب شده است که این میزان به کمتر از 25 سال تنزل پیدا می‌کند.


وی با بیان اینکه در روز 29 فروردین از تمام مردم برای همراهی ارتش در حمایت از مردم سیل‌زده کشور دعوت می‌کنم و به جای رژه رفتن میدانی، برای جمع‌آوری و یاری‌رساندن به مردم عزیزمان حضور میدانی داریم.


امیر حیدری با اشاره به اینکه در راهپیمایی بعد از نماز جمعه در حمایت از سپاه پاسداران شرکت می‌کنیم، گفت: با تأییدات خداوند تبارک و با هدایت پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب ساختار سازمانی نیروی زمینی تحول عمیقی را پذیرفته و دیگر از یگان‌های سنتی پیاده عبور کردیم و نیروی زمینی تبدیل شده به نیرویی که بخشی از یگان‌های خود را تخصصی توپخانه، زرهی و یگان‌های ضدزره تشکیل داده و به عنوان‌ یگان‌های تخصصی از آنها یاد می‌کنیم و بخشی از یگان‌ها و تیپ‌ها به واکنش سریع تغییر عنوان و ماهیت داده و بخشی از تیپ‌ها هم به تیپ‌های متحرک هجومی تغییر ماهیت داده، تا بتوانیم منویات مقام معظم رهبری در انتصاب اینجانب در نیروی زمینی را محقق کنیم. بنابراین امروز نیروی زمینی به یک نیروی متحرک، مهاجم با واکنش سریع و تخصصی تبدیل شده است تا بتواند در ایجاد اقتدار دفاعی برای نظام در کنار سایر نیروهای مسلح حضور داشته باشد.


انتهای پیام/4122/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته