دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 فروردين 1398 - 17:35
احد وظیفه در گفتگو با آنا:

موج جدید باران در راه است/ سازمان‌های متولی برنامه‌ریزی کنند

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: موج جدید باران در راه است، سازمان‌های متولی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.
کد خبر : 370256
5115604.jpg

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط‌ زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: از روز یکشنبه سامانه بارشی پرفشاری وارد کشور می‌شود و تا اواخر دوشنبه نیز این بارندگی‌ها ادامه خواهد داشت.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بارندگی‌ها از غرب و جنوب غرب کشور شروع خواهد شد و در استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شاهد باران‌های قابل‌ملاحظه‌ای خواهیم بود.


وی با تأکید بر اینکه این باران‌ها می‌تواند حجم میانگین رودخانه‌های جنوب غرب کشور را افزایش دهد ادامه داد: به همین دلیل احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.


وظیفه خاطرنشان کرد: در عصر روز یکشنبه شاهد رگبار باران و رعدوبرق در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه خواهیم بود و در غرب کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد نیز شاهد بارش باران و آب‌گرفتگی خیابان‌ها خواهیم بود، البته این شرایط در استان‌های همدان، آذربایجان و زنجان نیز وجود دارد.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در روز دوشنبه نیز در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، زنجان، تهران، البرز و قزوین شاهد بارش باران‌های قابل‌ملاحظه‌ای خواهیم بود.


وی اضافه کرد: از یکشنبه‌شب تا اواخر روز دوشنبه مسیرهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر دامنه‌های البرز در شمال و زاگرس در شمال غرب و غرب کشور، با بارش برف پیش‌بینی می‌شود.


وظیفه به مسافران نوروزی توصیه کرد: اگر قصد سفر به استان‌هایی که در معرض بارش قرار دارند رادارید قبل از حرکت از وضعیت آب‌وهوا مطلع شوید و در صورت امکان زمان آن را کمی تغییر دهید.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: در صورت ضرورت سفر نکات ایمنی را در طول مسیر رعایت کرده و از توقف در بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب اجتناب کنید


وی با تأکید بر اینکه میزان بارندگی‌های هفته آینده امکان سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها را افزایش می‌دهد اضافه کرد: سازمان‌های متولی مانند سازمان منابع آب، سازمان مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی باید تمهیدات لازم برای هر نوع حادثه‌ای را در نظر بگیرند.


وظیفه هشدار داد: به سبب پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق و وقوع آذرخش به‌خصوص در مناطق کوهستانی و همچنین احتمال وقوع بهمن کوهنوردان از صعودهای کوهستانی اجتناب کنند.


انتهای پیام/4122/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته