دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1397 - 10:58
رضاخانی در گفتگو با آنا:

عدم ثبت‌نام برخی تیم‌ها در سیستم «آدامز» محدودیت ایجاد کرد

رئیس کمیته فنی مسابقات جام فجر گفت: عدم ثبت‌نام برخی کشورها برای حضور وزنه‌برداران در مسابقات جام فجر در سیستم «آدامز» برخی محدودیت‌ها را به وجود آورد.
کد خبر : 365041
_MID0839.jpg

منوچهر رضاخانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره مسابقات بین‌المللی جام فجر گفت: چهارمین دوره رقابت‌های جام فجر در حال برگزاری است و معمولاً وزنه‌بردارانی که قصد سهمیه المپیک را دارند در این رقابت‌ها شرکت کردند. هر وزنه‌بردار برای کسب سهمیه المپیک باید در 6 مسابقه گزینشی شرکت کند که رقابت‌های جام فجر یکی از آن مسابقات است.


وی در مورد حضور تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها اظهار کرد: ابتدا قرار بود 19 تیم با 76 ورزشکار در این رقابت‌ها شرکت کنند، اما عدم ثبت‌نام کشورها در سیستم آدامز برای برخی کشورها محدودیت ایجاد کرد و در نهایت 12 تیم در این رقابت‌ها شرکت کردند.کشورها باید حداقل دو ماه زودتر، وزنه‌برداران خود را در این سیستم ثبت‌نام می‌کردند تا در تست آمادگی دوپینگ به‌موقع حضور داشته باشند. همان‌طور که گفتم عدم ثبت‌نام برخی کشورها در این سیستم این محدودیت را به وجود آورد.


رئیس کمیته فنی مسابقات وزنه‌برداری در پاسخ به این سؤال که به برخی وزنه‌بردارهای خارجی به دلیل پر نشدن سه ماه حضورشان در سیستم آدامز اجازه حضور در مسابقه داده نشد،‌ گفت: این مسابقات از رویدادهای جهانی و آسیایی یک پله پایین‌تر است اما با توجه به اینکه گزینشی المپیک محسوب می‌شود، کشورها باید قوانین و مقررات را رعایت کنند. تعدادی از کشورها ایمیل زدند که چنین مشکلی دارند و حتی برخی‌ها وزنه‌بردارهایشان به ایران آمده‌اند اما باید از قوانین جهانی تبعیت کنیم و آنها هم این موضوع را پذیرفتند.


رضاخانی در مورد حضور ملی‌پوشان در این رقابت‌ها گفت: ملی‌پوشان باید برای کسب سهمیه المپیک در 6 مسابقه گزینشی شرکت کنند و به همین خاطر طبق نظر سرمربی تیم ملی برخی وزنه‌برداران در این مسابقه وزنه‌ می‌زنند. شما دیدید چند وقت پیش کیانوش رستمی به رقابت‌های جام پادشاهی تایلند رفت و در آنجا وزنه زد و به مدال طلا هم رسید. وضعیت دیگر ملی‌پوشان هم به همین صورت است، بنابر تصمیم سرمربی تیم ملی وزنه‌برداران در این مسابقه شرکت کردند. در این میان هم وزنه‌برداری چون سهراب مرادی به دلیل مصدومیت در این مسابقه وزنه‌ نمی‌زند. به‌هرحال براساس نظر مربیان، وزنه‌برداران در این میدان حضور دارند و ما امیدواریم تا رسیدن به میدان المپیک شرایط وزنه‌برداری خوب پیش ‌برود و ما به دو مدال خوش‌رنگ طلا برسیم.


انتهای پیام/4051/4057/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته