دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1397 - 11:57
توکلی:

ناپلئون بنای تشکیل رژیم صهیونیستی را پایه‌گذاری کرده است

استاد تاریخ معاصر دانشگاه معارف اسلامی گفت: ناپلئون بنای تشکیل رژیم صهیونیستی را پایه‌گذاری کرده است.
کد خبر : 363249
897471.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یعقوب توکلی صبح امروز در نشست «دانشگاه، گفتمان انقلاب اسلامی» که به همت بسیج اساتید تهران بزرگدر دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: برخلاف تفکرات عموم، ناپلئون بنای تشکیل رژیم صهیونیستی را پایه‌گذاری کرده است و وی پس از بازگشت از مصر به دنبال اشغال فلسطین بود، اما موفق به اشغال فلسطین نشد که پس از این ناکامی و قتل‌عام سه هزار اسیر مصری بیانیه‌ای صادر کرد و در آن اشاره کرد که یهودی‌ها باید جامعه یهود را شکل دهند.


وی در ادامه افزود: سلطان سلیم عثمانی حضور یهودیان در سرزمین مقدس را محدود به سه روز کرده بود اما با تضعیف دولت عثمانی، فرمان ۴۰۰ ساله سلطان سلیم لغو می‌شود و روند مهاجرت به سرزمین فلسطین شدت می‌یابد.


این استاد دانشگاه معارف اسلامی بیان کرد: پس از لغو فرمان سلطان سلیم عثمانی و شدت گرفتن روند مهاجرت یهودیان به سرزمین فلسطین، بیانیه بالفور به تشکیل جامعه یهود و مهاجرت به سرزمین فلسطین سرعت بیشتری داد.


توکلی در ادامه خاطرنشان کرد: در مقابل درگیری گروه‌های مقاومت با صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین همیشه دولت‌های عربی در کمک به گروه‌های مقاومت سلاح‌های از رده خارج و ضعیف تأمین می‌کردند. در مقابل اما رژیم صهیونیستی آخرین سلاح‌های روز را در اختیار داشتند و توانستند در اکثر درگیری‌ها بر نیروهای مقاومت و دولت‌های عربی چیره شوند.


وی ادامه داد: اکثر مقامات دولت‌های عربی منتظر بودند که پس از پایان سال 1948 صهیونیست‌ها به مواضع قبلی خود برگردند و سرزمین‌های اشغالی آزاد شود اما این اتفاق نیفتاد و کشورهای عربی علیه رژیم صهیونیستی وارد جنگ شدند. در این جنگ فرماندهی دولت‌های عربی برعهده افسران انگلیسی بود که با کارشکنی این افسران و درمقابل تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی، دولت‌های عربی شکست خوردند.


این استاد دانشگاه معارف اسلامی اضافه کرد: یهودیان 500 هزار نفر جمعیت داشتند که 20 درصد از بافت جمعیتی فلسطین را تشکیل می‌دادند اما در تقسیم اراضی 55 درصد از سرزمین فلسطین به صهیونیست‌ها واگذار شد و مسلمانان نیز در دو بخش جغرافیایی جدای از هم یعنی کرانه باختری و نوار غزه محدود شدند.


توکلی ابراز کرد: پس از شکست‌های فراوان دولت‌های عربی از رژیم صهیونیستی که دیگر تبدیل به یک جنگ ناسیونالیستی شده بود، ناچار به پذیرفتن رژیم صهیونیستی شدند.


وی تأکید کرد: رژیم پهلوی نیز در استقرار رژیم صهیونیستی نقش تأثیرگذاری داشت و از این رژیم حمایت می‌کرد. در روزهایی که تمام کشورهای عربی تحریم نفتی علیه رژیم صهیونیستی اعمال کردند، این شاه ایران بود که صادرات نفت را به کشورهای حامی صهیونیست‌ها و رژیم صهیونیستی ادامه داد، حتی در جریان حمایت شوروی از کشورهای عربی، رژیم پهلوی به بهانه‌های مختلف آسمان ایران را برای عبور هواپیماهای روسی بسته بود.


این استاد تاریخ معاصر مطرح کرد: سیاست آواره کردن فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی، سیاست دیگری برای حذف کامل فلسطینیان از سرزمین مادری‌شان بود و اکثر فلسطینی‌ها به دو کشور لبنان و اردن تبعید شدند. ارتش رژیم صهیونیستی با بمباران گسترده اردوگاه‌های فلسطینی در اردن، آوارگان فلسطینی را مجبور کردند تا از این کشور نیز خارج شوند. تنها در عملیات سپتامبر سیاه 12 هزار فلسطینی در اردن قتل‌عام شدند.


توکلی اعلام کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بنا بر تدبیر امام خمینی(ره) که با اعزام نیرو به لبنان برای مقابله با رژیم صهیونیستی مخالفت کردند، آموزش نیروهای لبنانی و فلسطینی توسط ایران صورت گرفت، البته قبل از ایران نیز کشورهایی نظیر الجزایر و لیبی به رزمندگان مقاومت فلسطین و لبنان آموزش نظامی می‌دادند.


وی افزود: بعد از آموزش‌های نیروهای ایرانی به رزمندگان مقاومت و گسترش فرهنگ مقاومت، در فاصله کوتاهی رژیم صهیونیستی شکست‌های فراوانی خورد، ازجمله مجبور به پایان دادن به اشغال جنوب لبنان شد و پس از آن نیز شاهد هستیم که در جنگ 33 روزه و سایر نبردهای نظامی، یکی پس از دیگری رژیم صهیونیستی شکست خورد.


این استاد تاریخ معاصر اعلام کرد: برتری رزمندگان محور مقاومت نسبت به رژیم صهیونیستی، برتری نظامی نبود بلکه ادبیات جدیدی از مقاومت در منطقه شکل گرفت و نظامیان رژیم صهیونیستی قادر به مقابله با این ادبیات جدید نبودند.


انتهای پیام/4115/ 4122/


انتهای پیام/

برچسب ها: رژیم صهیونیستی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته