دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
روستایی:

زندگیم را پای «متری شش و نیم» گذاشتم

کارگردان فیلم «متری شش و نیم» می‌گوید که همه زندگیش را پای ساخت این فیلم گذاشته است.
کد خبر : 359037
BS0K0603.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی پس از نمایش این فیلم در سانس دوم  پردیس سینمایی ملت با اجرای احسان کرمی برگزار شد.


هومن کیایی، مازیار سیدی، امیرحسین قاسمی مدیرصداگذاری، سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده، حضور داشتند و با اجرای آن را احسان کرمی برعهده داشت.


در این جلسه کارگردان «متری شش و نیم» به سؤال یکی از حاضران که پرسیده بود آیا مخالف اعدام قاچاقچی‌ها هستید پاسخی نداد و گفت: من به این پرسش جواب نمی‌دهم و فکر می‌کنم به نظر من ربط ندارد.


سعید روستایی نوید محمدزاده و پیمان معادی را گزینه های اول خود برای این فیلم دانست و افزود: زمانی که من طرح فیلم را می‌نوشتم با هم در ارتباط بودیم و راجع به نقش‌ها بحث می‌کردیم.


روستایی اظهار کرد: پیش از آغاز جشنواره مشغول کارهایی شدیم که باعث شد نتوانم برخی اصلاحات را انجام دهم برخی روتوش ها  در ۴۸ ساعت آخر انجام شد. امروز هم قرار بود آن نسخه پخش شود که چون بیست درصد کپی آن باقی مانده بود، همان نسخه قدیمی‌تر را نشان دادیم و نشد که نسخه اصلاح شده کار را نشان دهیم، البته  از فردا نسخه نهایی اصلاح شده اکران می شود.


کارگردان شش و نیم متر با اعلام این که «ابد و یک روز» و «متری شیش و نیم» ار با هم مقایسه نمی‌کند، گفت: اینها هر کدام یک فیلم بود و من اینها را با هم مقایسه نمی‌کنم. این فیلم خیلی انرژی برد. همه عمر و زندگیم را بعد از ابد و یک روز پای این فیلم گذاشتم. مشکلی به عنوان ممیزی در روزهای اخیر نداشتیم و مشکل همین تدوین مجدد بود.


روستایی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر افت ریتم فیلم از میانه های آن نیز گفت: این گونه نیست که یک دفعه از نیمه دوم فیلم به بعد خرده پیرنگ‌ها قابل حذف باشد. همه چیز به هم متصل است و شکل‌گیری شخصیت‌ها ربط دارد. همین نسخه‌ای که من از پخش نشدن آن ناراحت هستم، یک چهارم پایانی ریتمش به گونه ای بود که باعث می‌شد حتی یک نفر هم چنین احساسی نکند.


وی درباره حضور معتادان در سکانس‌های این فیلم هم گفت: کار با این عزیزان خیلی سخت بود ولی من سختی کار را پای توانمند بودنمان نمی‌گذارم. ما در جایی لوکیشن انتخاب کردیم که دسترسی به اینها سخت نباشد ولی این عزیزان زود خسته می شدند و باید می رفتند. در سکانس انگشت‌نگاری ما خواستیم 45 دقیقه بیشتر بمانند، 10 دقیقه بیشتر طول کشید آنها هم اعتراض کردند و بدون هیچ تعارفی از آنجا خارج شدند.


سعید روستایی درباره بازنویسی فیلمنامه گفت: سال 96 فیلمنامه را برای پروانه ساخت فرستادیم. دو بار قبل از آن بازنویسی شده بود، هر بار که  رد می‌شد همزمان بازنویسی هم می‌شد. من می‌توانستم خیلی ساده این فیلم را سال پیش در جشنواره داشته باشم و برنامه زندگیم به هم نریزد. این گلایه من است که هفت، هشت ماه طول می‌کشد که فیلمنامه تأیید شود. بازنویسی فیلمنامه چیزی نیست که برای من تمام شود، همین الان هم بعد از جشنواره با تدوین تغییراتی خواهم داد.


کارگردان متری شش ونیم درباره  ویژگی‌های ظاهری شخصیت ناصر پاکزاد با بازی نوید محمدزاده گفت: روز اول به گریمور گفتم که این آدم قرار نیست بدنساز باشد. قرار نبود قیافه‌ای شبیه به خلافکارهای معمول داشته باشد. آقایی به «نام غلام سوسمار» در جنوب تهران دستگیر شد که 11 میلیارد تومان گردش مالی‌ داشت و وقتی دستگیرش کردند 24 ساله بود، البته میزان دقیق گردش مالی‌اش را به یاد ندارم.


 انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته