دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معادی:

با نمونه‌های واقعی شخصیت سرگرد مجیدی آشنا بودم

بازیگر فیلم «متری شش و نیم» از آشنایی خود با شخصیتی که در این فیلم بازی کرده است می گوید.
کد خبر : 358896
BS0K9355.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی پس از نمایش این فیلم در سانس دوم  پردیس سینمایی ملت با اجرای احسان کرمی برگزار شد.


در این نشست هومن کیایی، مازیار سیدی، امیرحسین قاسمی مدیر صداگذاری و سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده حضور داشتند و احسان کرمی اجرای آن را برعهده داشت.


در این نشست علاوه بر سعید روستایی به عنوان  کارگردان، سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده، پیمان معادی، نوید محمدزاده، هومن کیایی، مازیار سیدی  به عنوان بازیگران، هومن بهمنش مدیر فیلمبرداری، ایرج شهزادی مدیر صدابرداری، محسن نصرالهی طراح صحنه، غزاله معتمد طراح لباس و ایمان امیدواری طراح گریم نیز حضور داشتند.


 پیمان معادی که در این فیلم نقشی متفاوت از یک افسر دایره مبارزه با مواد مخدر به نام «صمد مجیدی» ارائه کرده است درباره نقش خود گفت: بهترین و آسان‌ترین راه برای بازی در این تیپ شخصیت‌ها، بهره‌گیری از مابازای واقعی است. حدود یک سال و نیم قبل از تولید، من و سعید روستایی درباره این شخصیت صحبت کردیم. این بازه زمانی، مدت زیادی برای یک بازیگر است که نمونه‌های واقعی آن شخصیت را از نزدیک ببیند و درباره آن شخصیت تحقیق کند.


معادی عنوان کرد: اتفاقاً یک مابه‌ازای واقعی داشتیم که یک فرد نظامی با 25 سال خدمت  بود که هر روز سر فیلمبرداری می‌آمد. حتی با وی آنقدر نزدیک شده بودم که برای باز و بسته کردن کلت تمرین می‌کردیم و کری داشتیم.


معادی با رد این موضوع که برای ایفای نقش خود از شخصیت‌های واقعی یا نمونه‌های سینمایی تقلید کرده است  افزود: بازیگر باید لحن، لهجه و اسانس خود را به آن نمونه واقعی اضافه کند. من، نوید محمدزاده و بازیگران دیگر، ادای کسی را در نیاوردیم. ما سعید روستایی را کاملاً می‌شناسیم؛ رفتار شخصیت‌های واقعی را هم می‌بینیم؛ با هدایت سعید روستایی که مسلط به این رفتارهاست، پیمان معادی وارد کاراکتر صمد مجیدی می‌شود؛ ما  ادای کسی را درنیاورده‌ایم و نه در آینده این کار را انجام خواهیم داد چون اصولاً  این جنس از بازی را قبول نداریم.


لازم به ذکر است، «متری شش و نیم» دومین فیلم بلند سعید روستایی  به تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان است و در روزهای اخیر توانسته است نظر تماشاگران سینماهای مردمی را به خود جلب کند.


 انتهای پیام/4104/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته