دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1397 - 20:47
وزیر علوم:

پیشرفت‌های کشور در ۴۰ سال اخیر ثمره تلاش قشر فرهیخته دانشگاهی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به مناسبت آغاز دهه فجر، پیشرفت‌های کشور در ۴۰ سال اخیر را ثمره تلاش قشر فرهیخته دانشگاهی دانست.
کد خبر : 357053
وزیر علوم 1.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، منصور غلامی به مناسبت آغاز ایام‌الله دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی در پیامی، قرار گرفتن ایران اسلامی پس از ۴۰ سال تلاش، مجاهدت، صبوری، مقاومت و صدالبته اعتقاد و خودباوری بر قله‌های افتخار را دسترنج و ثمره تلاش قشر فهیم و فرهیخته کشور توصیف کرد.


در متن پیام وزیر علوم آمده است: به گواه تاریخ‌نویسان، انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران یکی از خاص‌ترین و شاید تکرارناپذیرترین انقلاب‌هایی است که جهان به خود دیده است؛ انقلابی که از بطن یک جامعه و به‌خواست آنان و با هدایت و رهبری انسانی شجاع، نستوه و آزاده شکل‌گرفته است. انقلابی که باوجود فراز و نشیب‌ها از ابتدا تاکنون همواره با سربلندی و سرفرازی پله‌های توفیق را پشت سرنهاده و چشم‌اندازی روشن و آینده‌ای درخشان برای خود ترسیم نموده است.


غلامی در ادامه نوشته است: آغاز این انقلاب توأم با ازخودگذشتگی، خودباوری و اعتقادات اسلامی مردم و اعتماد کامل ایشان به بنیان‌گذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) و تداوم آن نیز با اعتقاد و اعتماد مضاعف به مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و اطاعت و فرمان‌پذیری از ایشان همراه بوده است.


وزیر علوم در پیام خود آورده است: امروز که به یُمن چهلمین سالروز پیروزی این انقلاب شکوهمند غرق در غرور و شادی هستیم و نگاهی گذرا به‌روزهای گذشته و دور می‌کنیم، الحق‌والانصاف که باید به همت، پشتکار و تعصب انقلابیون و جوانان این مرزوبوم افتخار کنیم چراکه جایگاه مستحکم و باعظمت امروز ایران اسلامی، مدیون و مرهون همه‌کسانی است که با عشق و علاقه‌ای وافر و صرفاً با نیات الهی، خیرخواهانه و وطن‌پرستانه، روزها و شب‌های خویش را در راه پیشرفت میهن خویش سپری کردند.


در ادامه پیام غلامی آمده است: مدیون آنانی هستیم که در لحظات تلخ هجوم وحشیانه دشمنان به خاک مقدس ایران اسلامی، سینه خویش را در مقابل سُرب داغ سپر نمودند تا ذره‌ای از خاک و مال و ناموس ایران به دست نااهلان نیفتد و بر لذایذ دنیوی چشمِ دل‌بسته و در راه رسیدن به والاترین و زیباترین جایگاه و هم‌نشینی با انبیاء و اولیاء الهی و نشستن بر خوان پرنعمت پروردگار خویش، مصداق آیه شریفه «وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ»، شتاب نمودند.


وزیر علوم در ادامه نوشته است: امروز ایران اسلامی پس از ۴۰ سال تلاش، مجاهدت، صبوری، مقاومت و صدالبته اعتقاد و خودباوری بر قله‌های افتخار ایستاده است که بسیاری از کشورهای جهان در حسرت رسیدن به آن هستند و دستاوردهای بزرگ علمی، پزشکی، فناوری و پیشرفت‌های عظیم ملی در بخش‌های متخلف نظامی و دفاعی و همچنین اکتشافات و اختراعات و از سوی دیگر توسعه زیرساخت‌ها و خدمت‌رسانی به حدود ۸۰ میلیون نفر هم‌وطن معزز، صرفاً بخش کوچکی از توفیقاتی است که ایران پس از انقلاب اسلامی به خود دیده است.


در متن پیام غلامی آمده است: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان بازوی پرتوان علم و فناوری کشور با بهره‌مندی از وجود اساتید، عالمان، دانشمندان، پژوهشگران، دانشجویان و همه دلباختگان عرصه دانش، با جدیت و اهتمام ویژه به‌صورت شبانه‌روزی در حال فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم برای فعالیت این عزیزان و حمایت همه‌جانبه از دستاوردهای آنان و همچنین توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها جهت اشاعه فرهنگ علم‌آموزی توأم با عمل است و از سوی دیگر، با تمام قوا در حال خدمت‌رسانی به سایر بخش‌های کشور و پرورش نخبگان و صاحب‌نظران به‌منظور حضور در ارکان تصمیم‌ساز کشور است.


وزیر علوم در ادامه آورده است: به‌طوری‌که امروز به‌جرئت می‌توان گفت که همه تصمیمات کشور حاصل و نتیجه نظرات دانشگاهیان است؛ همه پیشرفت‌های کشور، دسترنج و ثمره تلاش آنان بوده و وجود این قشر فهیم و فرهیخته کشور را به فال نیک می‌گیریم.


غلامی در آخر پیام خود نوشته است: در پایان لازم می‌دانم به نمایندگی از جامعه بزرگ دانشگاهیان کشور، در روزهای پرافتخار و غرورآفرین ایام‌الله دهه مبارک فجر یاد و خاطره همه شهدا، امام شهدا، شهدای عرصه علمی کشور، دانشمندان و عالمان فقید و همه‌کسانی که در راه پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی گام برداشته‌اند، گرامی داشته و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و آغاز این دهه پرعظمت را خدمت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مردم شهیدپرور ایران اسلامی و همه خدمتگزاران صدیق و خدوم ملت، عرض تبریک و تهنیت داشت باشم. امید آنکه در پرتو عنایات حضرت حق‌تعالی و منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، توفیق خدمت داشته و شاهد سربلندی بیش‌ازپیش ایران اسلامی باشیم.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته