دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1397 - 17:10
آنار بایراملی در گفتگو با آنا:

آمریکا انتقام ناکامی‌های خود را با بازداشت خبرنگاران می‌گیرد

یک فعال رسانه‌ای جمهوری آذربایجان گفت که آمریکا قصد دارد انتقام ناکامی‌های خود را با بازداشت خبرنگاران و منتقدان بگیرد.
کد خبر : 354215
51.jpg

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا: مرضیه هاشمی مجری، خبرنگار و مستندساز شبکه پرس‌تی‌وی از یکشنبه هفته گذشته تاکنون بدون هیچ اتهامی دستگیر و در زندانی در واشنگتن محبوس است. 


شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و نهادهای  داخلی و بین‌المللی گوناگونی به شیوه‌های مختلف اعتراض خود را به بازداشت این خبرنگار بین‌المللی ابراز کرده‌اند.


روز گذشته نیز جمعی از دانشجویان، فعالان در رسانه و فرهنگ و اقشار مختلف مردم ایران در اعتراض به بازداشت مرضیه هاشمی از سوی پلیس آمریکا، مقابل سفارت سوئیس حافظ منافع خارجی آمریکا تجمع کردند. تجمع‌کنندگان در این مراسم با سر دادن شعارهایی در محکومیت آمریکا خواستار آزادی سریع و بدون شرط مرضیه هاشمی از زندان‌ شدند. 


آنار بایراملی، خبرنگار محلی سابق شبکه سحر در باکو در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا با ابراز تأسف از بازداشت مرضیه هاشمی، گوینده و مجری شبکه بین‌المللی پرس‌تی‌وی، این اقدام خلاف حقوق بشر و نشئت‌گرفته از سیاست‌های استکباری آمریکا را محکوم کرد. 


بایراملی که در دوره همکاری‌اش با شبکه سحر، در یک فرآیند مشکوک از سوی پلیس جمهوری آذربایجان دستگیر و مدتی زندانی بود، گفت: «سال‌هاست که آمریکا با رفتار خود ثابت کرده به‌هیچ‌عنوان به تعهدات بین‌المللی که حتی خود زمانی آن را پذیرفته و امضاء کرده، پایبند نیست و در سال‌های اخیر به‌ویژه در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ  در عمل به جهانیان ثابت کرد نباید از این کشور استعمارگر چنین انتظاری داشت».  


آنار بایراملی تأکید کرد: «آمریکا با خروج یک‌طرفه خود از برجام بار دیگر برای جهانیان به‌ویژه ملت شریف ایران ثابت کرد که غیر قابل اعتماد است و به تعهداتش پایبند نخواهد ماند».


وی افزود: «در این روزها بازداشت مرضیه هاشمی و رفتار غیرانسانی دولت آمریکا با وی، بار دیگر ماهیت قلدرمآبانه این کشور را به رخ جهان کشید و ادعاهای دروغین دولتمردان این کشور را در داشتن دموکراسی و رعایت حقوق بشر آشکار کرد».


وی ادامه داد: «سیاستمداران و دولتمردان آمریکایی ثابت کردند نه فقط قوانین و معاهدات بین‌المللی، بلکه حقوق شهروندان خود را هم به‌راحتی نقض می‌کند، زیرا مرضیه هاشمی یک آمریکایی‌الاصل است که به انتخاب خود، دین اسلام را انتخاب کرده است».


بایراملی تصریح کرد: «آمریکا ثابت کرد ادعاهای دروغین حقوق بشر و آزادی بیان برایش هیچ ارزشی ندارد و این تنها ابزار و دستاویزی برای فشار آوردن به کشورهای دیگر به‌ویژه کشورهای مسلمان است تا در مواقع لزوم از آن بهره‌برداری‌های سیاسی کند. کشوری که داعیه مدیریت جهانی را برای جهانیان تبلیغ می‌کند انتقام شکست‌هایش را در عرصه‌های مختلف از یک  خبرنگار می‌گیرد».


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته