دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1397 - 10:37
وزیر ارشاد خبر داد:

کشف بیش از یک میلیون کتاب قاچاق در کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قاچاق محصولات فرهنگی موضوع مهمی است که به اقتصاد فرهنگی ضربه می‌زند و در حال حاضر بیش از یک میلیون کتاب قاچاق کشف شده است.
کد خبر : 353382

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عباس صالحی صبح امروز در گردهمایی معاونان اجتماعی ناجا در جمع خبرنگاران گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت خوبی بر استفاده از واژگان فارسی در تبلیغات شهری دارد.


وی در خصوص بحث کنکور و فعالیت مؤسسات آموزشی گفت: در بحث کنکور تلاش داریم تا با وزارت آموزش و پرورش اقداماتی صورت بگیرد و در حال حاضر در رسانه ملی تبلیغات کنکور مدیریت شده و در بحث انتشارات کمک درسی جلساتی را با وزارت آموزش و پرورش انجام دادیم و پدیده کنکور را کنترل خواهیم کرد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در کلانتری‌ها شاهد ابجاد پلیس تخصصی هستیم که به پیشگیری جرم کمک می‌کند و با تفاهم‌نامه‌ای که با پلیس داریم، در جریان رسانه‌ای خود به دنبال آموزش مردم هستیم.


صالحی ادامه داد: امروزه ما با تولید فیلم‌ها دو رویه را دنبال می‌کنیم و اول اینکه برخی از فیلم‌ها فقط به دنبال مجوز گرفتن هستند و دوم اینکه برخی فیلم‌ها مورد حمایت ما هستند؛ در سال حدود ۱۰۰ فیلم بلند تولید می‌شود و برنامه ما این است که از فیلم‌هایی که به موضوعات آسیب‌های اجتماعی می‌پردازند حمایت کنیم و این فیلم‌ها مورد حمایت بنیاد فارابی هستند؛ از طرفی فیلم‌هایی که مجوز می‌گیرند نباید مروج آسیب‌های اجتماعی باشند. 


وی در خصوص قاچاق محصولات فرهنگی نیز گفت: قاچاق محصولات فرهنگی موضوع مهمی است و ضربه هنگفتی به اقتصاد فرهنگ می‌زند، ما همکاری خوبی را در سال‌های اخیر با پلیس داشتیم و در حال حاضر بیش از یک میلیون کتاب قاچاق کشف شده است و امیدواریم روند ما در این حوزه نیز به بهتریم نحو ممکن پیش رود.


انتهای پیام/۴۱۱۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته