دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 دی 1397 - 15:33
واعظی:

فرهنگ دچار بخشی‌نگری و مدیریت جزیره‌ای شده است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری و اجرا در حوزه فرهنگ، به شیوه درستی نیست.
کد خبر : 352531
Dr.Ahmad_Vaezi.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام احمد واعظی بعدازظهر امروز در مراسم تکریم دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، مخبر دزفولی و همچنین معارفه سیدسعیدرضا عاملی دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی که در حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: مسئله فرهنگ دچار بخشی‌نگری و مدیریت جزیره‌ای شده است.


وی افزود: تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری و اجرا در حوزه فرهنگ، به شیوه درستی نیست و شاهد نگاه بخشی‌نگرانه در این حوزه هستیم.


این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به گستره و نفوذ فرهنگ در جامعه اظهار کرد: در حوزه اقتصاد نمی‌توان رشد کرد الّا اینکه فرهنگ مصرف و فرهنگ کار ارتقا پیدا کند، پس توسعه اقتصاد در گرو توسعه فرهنگ است. فرهنگ یک امر مجزا از سایر بخش‌ها نیست.


وی ادامه داد: منظور از ارتقای فرهنگ، افزایش بودجه فرهنگی نیست. مؤلفان و سیاست‌گذاران باید امر فرهنگ را جدی بگیرند و بخش‌های اجرایی باید در امر فرهنگ هم‌افزایی لازم را داشته باشند. پیش‌برد اوضاع به شکل حاضر قابل کنترل نخواهد بود.


حجت‌الاسلام واعظی با اشاره به وظایف خطیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: هم‌راستا کردن نهادها، ارگان‌های دولتی، مؤسسات و دستگاه‌های حاکمیتی در راستای فرهنگ، بسیار حائز اهمیت و از انتظارات این جانب از شورای عالی انقلاب فرهنگی است.


وی با تأکید بر ویژگی‌های کاری دکتر مخبر دزفولی تصریح کرد: تعهد نسبت به انقلاب از ویژگی‌های بارز دکتر مخبر دزفولی است. وی در پیگیری و به‌ سرانجام رساندن کارها بسیار جدی و دقت دکتر مخبر دزفولی در به ثمر رسیدن اهداف تعالی فرهنگ و علم قابل تقدیر و ستایش است.


حجت‌الاسلام واعظی با تأکید بر دلسوزی و خلوص دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از انتخاب حجت‌الاسلام عاملی به‌عنوان دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعتماد اعضای شورای عالی به وی بسیار خرسند بوده و با توجه به اینکه حجت‌الاسلام عاملی از متخصصان و آشنایان حوزه فرهنگ و رسانه و بین‌الملل بوده، امیدواریم ثمرات خیر و برکت و پویایی شورای عالی انقلاب فرهنگی میسر شود. ماهیت حوزوی و دانشگاهی بودن حجت‌الاسلام عاملی موجبات ایجاد یک فضای تعاملی بین حوزه و دانشگاه خواهد بود.


انتهای پیام/4107/4116/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته