دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1397 - 14:36
در دیدار با ظریف؛

حلبوسی از نقش ایران در شکست داعش تقدیر کرد

رئیس مجلس عراق در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان از نقش ایران در کمک به ملت عراق برای شکست داعش قدردانی کرد.
کد خبر : 352180
b4c7a5d4-af21-4f3b-a3e3-be51a5b85a27.jpg

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف در دومین روز از سفر رسمی خود به عراق با «محمد الحلبوسی» دیدار و درباره امور دوجانبه گفتگو کرد.


در دیدار ظریف و محمد حلبوسی که معاونین رئیس و روسای فراکسیون‌های پارلمانی این کشور نیز حضور داشتند، رئیس مجلس عراق، با اشاره به تاریخ و منافع مشترک دو کشور از نقش کشورمان در کمک به ملت عراق برای شکست داعش قدردانی و بر تقویت و گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف و به‌ویژه اقتصادی تأکید کرد.


ظریف نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور، به‌ویژه روابط پارلمانی دو کشور در سال‌های اخیر، افزود: دیدار ۷ میلیون ایرانی و عراقی در سال از کشورهای یکدیگر، یک ملاک برجسته در نزدیکی دو ملت بزرگ ماست.


در این دیدار، روسای فراکسیون‌های پارلمانی عراق نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص تقویت و پیشبرد روابط با ایران و حمایت از آن مطرح و اعلام آمادگی کردند تا از ظرفیت‌های پارلمانی نیز برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور استفاده کنند.


همچنین جمعی از شخصیت‌ها و نمایندگان اقلیت‌های دینی عراقی صبح امروز با حضور در محل اقامت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وی دیدار و گفتگو کردند.


شیخ «عبدالطیف همیم»، رئیس وقف سنی در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان، دفاع از جمهوری اسلامی ایران را در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا واجب شرعی خواند.


ظریف در دیدارهایی جداگانه با رؤسا و نمایندگان گروه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مذهبی، سیاسی، فرهنگی، قومی و اجتماعی این کشور، ازجمله رئیس و اعضای وقف سنی و نمایندگان اقلیت‌های مسیحی، صائبی، ترکمان و ایزدی دیدار و گفتگو کرد.


وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدارها بر روابط عمیق برادرانه و مبتنی بر احترام میان مردم کشورمان و مردم عراق تأکید کرد و افزود: روابط نزدیک مردم دو کشور نقطه امید و نمونه‌ای عالی از روابط ملت‌های منطقه است.


انتهای پیام/4033/4093/


انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس مجلس عراق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته