دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1397 - 01:45
همگام با همسفر تا بهشت/14

آخرین آمار ثبت‌نام طرح ازدواج دانشجویی و مشارکت استان‌های برتر

ثبت نام بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی که از بیستم آبان ماه آغاز شده، تا پایان دی‌ماه ادامه خواهد داشت. همچنین اعزام زوج‌های دانشجو به مشهدمقدس آغاز شده است.
کد خبر : 351290
313636.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ثبت نام بیست و دومین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی با عنوان «همسفر تا بهشت» از بیستم آبان ماه آغاز شده است و تا پایان دی‌ماه برای ثبت‌نام در این طرح فرصت باقی است.


از ابتدای ثبت نام بیست و دومین طرح ازدواج دانشجویی تاکنون بالغ بر 16 هزار زوج دانشجو در این طرح نام نویسی کردند که از این تعداد 14 هزار زوج دانشجو مدارک خود را تکمیل کرده و بیش از10 هزار نفر مدارک خود را تایید و ثبت نام آن‌ها قطعی شده است.


دانشجویان تهرانی پیشتاز ازدواج دانشجویی


بر اساس اعلام ستاد پذیرش و ثبت‌نام همسفر تا بهشت تاکنون استان تهران با دو هزار 188 زوج، بیشترین ثبت نام را در بین دانشجویان استان‌های کشور دارا بوده و پس از آن، اصفهان با یک هزار و 563 زوج و در رده سوم نیز استان یزد با 949 زوج دارای بیشترین تعداد ثبت نام در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی هستند.


بیشترین ازدواج دانشجویان در دوران کارشناسی است


با نگاه به آمار ثبت‌نام کنندگان در این دوره از ازدواج دانشجویی به تفکیک مقاطع تحصیلی، هشت هزار 786 زوج از ثبت‌نام کننده‌ها دانشجویان مقطع کارشناسی بوده و از این نظر دانشجویان کارشناسی در صدر ثبت‌نام کنندگان در طرح ازدواج دانشجویی هستند، سه هزار 211 زوج نیز دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد هستند؛ دانشجویان دوره دکتری و کاردانی نیز در رتبه‌های بعدی ثبت‌نام قرار دارند که به ترتیب یک هزار و 158 نفر و 888 نفر از این مقاطع در طرح همسفر تا بهشت ثبت‌نام کردند.


گذراندن دوره زنان و مردان تفاوت‌ها و تفاهم‌ها لازمه اعزام به مشهدمقدس


ستاد ازدواج دانشجویی، در تغییراتی که در این دوره از طرح ازدواج دانشجویی اعمال کرده است برای هر زوج یک صفحه کاربری یکپارچه در نظر گرفته است که پس از انجام فرآیندهای تائید مدارک و قطعی شدن ثبت‌نام در آزمون درسنامه «زنان و مردان تفاوت‌ها و تفاهم‌ها» شرکت می‌کنند تا امکان انتخاب کاروان و اعزام به مشهد برای آنان به وجود آید.


تا کنون 24 کاروان برای اعزام به مشهد مقدس و شرکت در کارگاه‌های تدارک دیده شده در این شهر به همراه برنامه‌های مختلف تفریحی و زیارتی در سایت ازدواج دانشجویی ثبت‌نام کردند.


به همت ستاد ازدواج دانشجویی اعزام کاروان ها از نهم دی ماه آغاز شده و تا کنون این ستاد میزبان چهار کاروان با مجموع 776 زوج بوده است.


نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تا تاریخ 21 اسفند ماه برای پذیرش 20 کاروان دیگر به مشهد تدارک دیده‌است.


زوج‌های دانشجو میهمان غذای متبرک امام رضا(ع) خواهند بود


طول مدت سفر زوج‌های دانشجو شرکت کننده در بیست و دومین دوره طرح ازدواج دانشجویی، سه روز خواهد بود و شرکت کنندگان در این کاروان‌ها ضمن بهره‌مندی از هدایا، جوایز و بسته‌های فرهنگی از مزایای ویژه مانند غذای متبرک امام رض(ع)ا بهره‌مند خواهند شد.


لازم به یادآوری است مهلت ثبت نام در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی برای دانشجویان سراسر کشور تا پایان دی‌ماه خواهد بود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت ستاد ازدواج دانشجویی در این طرح شرکت کنند.


* آمار استفاده شده در این گزارش از وبسایت روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی اخذ شده است.


انتهای پیام/4107/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته