دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در قالب یک نامه مطرح شد:

لبیک 70 تشکل‌ حوزوی و انقلابی قم به انذار امام خامنه‌ای

70 تشکل‌حوزوی و انقلابی قم در قالب نامه‌ای به بیانات روز گذشته امام خامنه‌ای لبیک گفتند.
کد خبر : 351193
61699_857.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز قیام تاریخ‌ساز مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ با هزاران نفر از مردم قم دیدار داشتند.


ایشان در بخشی از بیانات خود در این دیدار، به نکات مهمی درباره جایگاه شهر قم و اهمیت آن در برنامه‌ریزی‌های پیچیده دشمن اشاره کردند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از قیام سرنوشت‌ساز مردم قم در ۱۹ دی ۵۶ به‌عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامی، قم را «شهر، مرکز و مادر انقلاب» خواندند و افزودند: البته انگیزه‌هایی برای تغییر فضای انقلابی قم و کمرنگ کردن روحیه انقلابی و دینی در آن وجود دارد و نباید از مکر دشمن و عوامل آن غفلت کرد.


ایشان با تأکید بر هوشیاری در مقابل این انگیزه‌ها، تأکید کردند: قم سرچشمه اصلی و پشتوانه معنوی انقلابی است که دنیا را متحول کرد، بنابراین بزرگان و جوانان قم نباید اجازه دهند دست‌های خائن، قم را از مرکزیت انقلاب، خارج و این حرکت تحولی را در آن کمرنگ کنند.


در همین ارتباط، ‌جمعی از مؤسسات و نهادهای علمی و فرهنگی حوزه علمیه قم و تشکل‌های انقلابی این شهر، بلافاصله در قالب نامه‌ای کوتاه به انذار عالمانه رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.


مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار آنا ضمن اعلام این مطلب گفت: حضرت آقا در دیدار روز گذشته خود مطالب بسیار مهمی را فرمودند، اما آنچه که در بین فرمایشات ایشان برای قمی‌ها بسیار حائز اهمیت است این بود که حضرت آقا تکلیفی را از قمی‌ها مطالبه فرمودند. آن تکلیف این بود که بزرگان و جوانان قم نباید بگذارند دست‌های خائن، نقش مرکزی و کانونی قم را در انقلاب کم‌رنگ کنند. این یک مطالبه صریح و جدی از مردم قم بود.


حجت‌الاسلام علی اصغر گرجی اظهار کرد: به‌محض اینکه این سخنرانی در بین مردم، جوانان و حوزویان قم منتشر شد، یک شور و حال وصف‌ناشدنی در بین آنها به وجود آمد. فعالان فرهنگی و حوزویان قم در این موضوع متفق‌القول هستند که حرف ولی امر نباید روی زمین بماند. وقتی ولی امر مطالبه می‌کند، بلافاصله باید لبیک بگوییم. به همین دلیل جمعی از دوستان دلسوز ما تا صبح بیدار بودند و در باره این موضوع بحث‌هایی مطرح شد. در صحبت‌هایی که داشتیم به این نکته رسیدیم که ما باید دو لبیک به اماممان بگوییم: لبیک زبانی و لبیک عملی.


 نماینده طلاب همدان در «مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم» در ادامه افزود:. برای لبیک زبانی، شروع کردند با دوستان و عزیزان تماس گرفتند، نامه‌ای را خطاب به حضرت امام خامنه‌ای آماده کردند که در این نامه روی سه مطلب تأکید شده است. اول، تشکر از ایشان و عذرخواهی از قصورات که تا حالا مردم و مسئولان داشته‌اند؛ دوم، اظهار تبعیت و لبیک به این فرمان و مطالبه ایشان مخصوصاً از طرف جوانان و مردم ولایت‌مدار قم و در محور سوم تعهد دادند که إن‌شاءالله ما در اولین فرصت فرامین شما را پیگیری می‌کنیم و گزارش آن را هم تقدیم حضورتان خواهیم کرد.


این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم عنوان کرد: این نامه به امضای مجموعه ها و گروه‌ها و هیئت علمی، فرهنگی و اجتماعی در قم رسیده که هر کدام از این مجموعه‌ها خودشان زیرمجموعه‌هایی دارند. مثلاً تشکل فراگیرگروه‌های تبلیغی 580 گروه تبلیغی عضوش هستند یا در شورای هماهنگی فعالان فرهنگی حوزه 58 مؤسسه عضویت دارند.


وی با اشاره به این که همکاری نهادهای امضا کننده این نامه، پیش از این چندان گسترده و مدون نبوده است گفت: بنا داریم این تشکل‌ها را با همدیگر همراه و هماهنگ کنیم، کار و پروژه عملیاتی تعریف کنیم و إن‌شاءالله بتوانیم در بازه زمانی 3 ماه یک بار، گزارش انجام وظیفه خودمان را تقدیم مقام معظم رهبری و افکار عمومی نماییم.


حجت‌الاسلام گرجی اظهار کرد: این نامه امضا شده و پس از تکمیل امضاها امروز خدمت حضرت آقا ارسال می‌شود تا اظهار تبعیت، ولایت‌مداری و پیروی حوزویان و نهادهای فرهنگی قم از فرامین آقا به صراحت اعلام شود. ضمن این که بنا داریم إن‌شاءالله بلافاصله اجرایی شدن تحقق این خواسته ولی امر مسلمین را نیز پیگیری کنیم. تا اینجا وظیفه ما بود که البته در نقطه آغاز است و ادامه‌اش هم می‌دهیم. رسالت رسانه‌های انقلابی کشور هم این است که این پیام و این لبیک‌گویی به امام‌المسلمین را به گوش عالم برسانند تا کسی تصور نکند که خدای نکرده رهبر انقلاب، غریب است یا یار ندارد. إن‌شاءالله با شدّت و حدّت تا آخرین قطره خون‌مان از فرمایشات ایشان پیروی کامل خواهیم داشت.


 به گزارش آنا در بخشی از این نامه آمده است:اماما، پیام امروز (19 دی 97) شما امیدها و نگرانی‌ها را در دل ما زنده‌تر کرد. امید از این رو که امروز شما، جوانان قم را لایق خطاب خود دیده‌اید و مسؤلیت خطیری را به دوش بزرگان و جوانان قم قرار دادید. نگرانی از اینکه چقدر دست‌های خائن در جهت انقلاب زدایی از شهر خون و قیام، تلاش جدی دارند و در مقابل جبهه انقلاب، تلاشی وافی در این جهت نداشته است؛ تا آنجا که رهبر عزیز ما، فرمانی چند باره را، محکم‌تر از قبل تکرار می‌فرمایند.


تشکل‌های حوزوی و فرهنگی قم در ادامه نامه خود خطاب به رهبر معظم انقلاب چنین آورده‌اند: اینک ما جوانان قم ضمن عذر خواهی از مولا و مقتدای خود و شرمساری بخاطر قصورها و تقصیرهای گذشته؛ ندای پر مهر رهبر فرزانه خویش را لبیک گفته و با شجاعت و عقلانیت، «احساس خطر را کافی ندانسته» و توان خویش را در جهت تقویت هر چه بیشتر و سریع‌تر مبانی اسلام ناب محمدی -که امامین انقلاب بهترین شارحان آن در عصر کنونی هستند- به کار برده و با روشنگری و برنامه ریزی دقیق و عاری از شعار زدگی، تحقق منویات حضرتعالی را دنبال می‌نماییم و در اولین فرصت گزارش آن را به محضر مبارکتان تقدیم خواهیم کرد.


 نهادهای امضا کننده این نامه عبارت‌اند از:


1- قرار گاه اساتید و طلاب انقلابی حوزه علمیه قم


2- تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب (با عضویت 500 گروه تبلیغی)


3- شورای هماهنگی گروه‌ها و فعالان فرهنگی حوزوی (با عضویت بیش از 50 گروه و مجموعه فعال فرهنگی)


4- هیئت حب الحسین علیه‌السلام


5- حوزه علمیه امام کاظم علیه‌السلام پردیسان قم،


6- موسسه فرهنگی نورالهدی،


7- قرارگاه شهیدحججی،


8- هیئت محبان اهل بیت (ع)،


9- مسجد امام موسی کاظم علیه السلام پردیسان قم،


10- کانون فرهنگی، هنری فخرالائمه (ع)،


11- گروه تبلیغی نورالهدی،


12- پایگاه بسیج شهید اسکندری،


13- ستاد ترویج صحیفه سجادیه،


14- ستاد مردمی دههٔ بصیرت پردیسان قم،


15- موسسهٔ خیریه باب الحوائج پردیسان قم


16- نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب وفضلای قم


17- موسسه نور ایمان قم


18- نمایندگان طلاب و فضلای همدانی مقیم قم


19- موسسه خیریه‌ام‌البنین


20- تشکل طلاب وفضلای همدانی


21- انتشارات سوم شعبان


22- تشکل طلاب و فضلای خمینی شهر


23- مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه را نیز ذکر کنید.


24- اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام (جانبازان)


25- گروه مدافعان حریم ولایت


26- گروه قرآن مدافعان حریم ولایت


27- گروه جهادی قیام


28- هیئت شیب‌الخضیب


29- پایگاه خبری تحلیلی پیرو


30- گروه بچه‌های مسجدی


31- بسیج مدرسه فیضیه و دارالشفاء


32- گروه جهادی تبلیغی و تشکل حوزه انقلابی


33- پویش طلاب انقلابی با سلام


34-«خانه هنر طلاب»


35- انتشارات شهید کاظمی


36- تشکل طلاب انقلابی اندیمشک


37- بسیج دانشگاه معارف قم


38- گروه تبلیغی فرهنگی شاخه طوبی


39- گروه مبلغین چهار برج


40- موسسه فرهنگی و پژوهشی حریم حیات


41- مجمع پیروان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی


42- مجمع جهادی روحانیون ولایی و انقلابی


43- مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر


44- نام گروه فرهنگی تبلیغی راهیان غدیر


45- گروه «مدارس امین»


46- بسیج طلاب مسجد امام حسن عسکری


47- پایگاه شهید صدرزاده


48- گروه فرهنگی تبلیغی احیای امت اسلامی


49- گروه تبلیغی پیروان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی


50- بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی (واحد قم)


51- گروه تبلیغی یادآوران عاشورا


52- گروه تبلیغی جهادی حضرت علی اکبر علیه‌السلام


53- ستاد حوزوی احیای فریضتین


54- روایتگران نور معرفت


55- نهضت مبلغین گفتمان انقلاب اسلامی


56- مجمع جهادی روحانیون ولایی انقلابی


57- گروه تبلیغی علمداران سروقامت تعالی (طلاب جانباز)


58- مجمع روشنگری و مطالبه گری طلاب و روحانیون انقلاب اسلامی (مثل عمار)


59- گروه تبلیغی هادی


60- گروه فدائیان ولایت


61- موسسه خطابه امیربیان (با 5 شعبه فعال در کشور و 10 گروه تبلیغی)


62- موسسه ولاء منتظر


63- گروه پیشکسوتان بازنشستگان شهرستان اقلید


64- مجمع اساتید و طلاب حقوقدان حوزوی


لازم به ذکر است، طبق اعلام حجت‌الاسلام گرجی تا زمان تدوین این گزارش حدود 70 نهاد این نامه را امضا کرده‌اند.


 انتهای پیام/4104/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته