دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پوستر جشنواره فرهنگی هنری چهل رونمایی شد

پوستر جشنواره فرهنگی هنری چهل، در آستانه جشن‌ چهل سالگی انقلاب در پاتوق خبر رونمایی شد.
کد خبر : 349289
BQ4K3533.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا،‌ مراسم رونمایی پوستر جشنواره فرهنگی و هنری چهل در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب ظهر امروز در پاتوق خبر برگزار شد. این رونمایی که با حضور هنرمندان، بازیگران سینما و تلویزیون و فرمانده بسیج هنرمندان استان تهران و فعالان بسیج هنرمندان برگزار شد. 


محمد‌مهدی حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگار آنا، درباره نحوه برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری چهل گفت: اصلی‌ترین وظیفه سپاه و بسیج حفظ نظام و انقلاب اسلامی است و در موضوع حفظ این دستاورد‌ها در سال 1397 که جشن چهل سالگی انقلاب را در پیش داریم بر آن شدیم که جشنواره فرهنگی و هنری را با نام چهل برگزار کنیم و دستاورد‌های انقلاب اسلامی را در قالب زیبای هنر که یک قالب گویا و مورد توجه برای همگان است را برگزار کنیم.



فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیل بیان کرد: مؤسسه نو اندیشان هنر میزبان جشنواره فرهنگی و هنری چهل شد که با تشکیل دبیر‌خانه جشنواره برای دریافت کار‌های هنری از سوی هنرمندان اعلام آمادگی می‌کنیم. در این جشنواره بخش‌های فرهنگی اجتماعی اقتصادی به عنوان موضوعات جشنواره برگزیده شده است. حتی هجمه‌هایی که در این چهل سال، انقلاب اسلامی را مورد تهدید قرار داده است را نیز به‌عنوان موضوعات جشنواره قرار داده‌ایم.


وی ادامه داد: زمان ارائه آثار هنری از امروز آغاز شده است و هنرمندان می‌توانند آثار هنری خود را به دبیر‌خانه این جشنواره ارائه کنند و تا 22 بهمن دببرخانه جشنواره چهل پذیرای آثار هنری هنرمندان خواهد بود. و از همین‌جا از تمام هنرمندان و عزیزانی که اثری برای ارائه با موضوع دستاورد‌ها و تهدیدات در چهل سال انقلاب دارند برای ارائه اثر در رشته‌هایی گوناگون دعوت به‌عمل می‌آید. بعد از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری چهل، گنجینه‌ای از آثار هنری برای نسل آیندگان به جا خواهد ماند.


محمدحسین معروف دبیر جشنواره فرهنگی هنری چهل در حاشیه رونمایی پوستر جشنواره در گفتگو با آنا گفت: با عنایت به اینکه در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب هستیم و باید امسال رنگ و بوی این جشن خاص‌تر از همه جشن‌های سال‌‌های قبل باشد تصمیم گرفته شد که جشنواره‌ای فرهنگی هنری تحت عنوان جشنواره چهل برگزار شود، اما هدف از برگزاری این جشنواره تولید آثار فرهنگی و هنری در راستای آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی در نظر گرفته شد و به امید خدا پس از اتمام مراحل مختلف جشنواره و انتخاب آثار برگزیده، بخشی از آثار در قالب یک بسته کامل انتشار داده خواهد شد.



دبیر جشنواره فرهنگی هنری چهل بیان کرد: قالب‌های هنری که آثار باید به جشنواره طی آن ارسال شوند عبارتند از: نقاشی و کاریکاتور، شعر و ترانه، عکس، پوستر و داستان مصور، داستان کوتاه و متون ادبی، نماهنگ و فتوکلیپ، موشن‌گرافیک، فیلم 100 ثانیه و فیلم موبایلی که از همینجا دعوت می‌کنم هنرمندان عزیز آثار خودشان را در قالب‌هایی که عرض شد با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل سالگی، در زیرشاخه‌های علم و فناوری در چهل سالگی، صنعت و پیشرفت در چهل سالگی، ورزش و جوانان در چهل سالگی، استقلال و اقتدار سیاسی در عرصه بین‌المللی در جهل سالگی، آزادی اندیشه و بیان در 40 سالگی، رفاه و خدمات اجتماعی در چهل سالگی.


وی در ادامه رشته‌های دیگر جشنواره را این‌گونه اعلام کرد: بسیج نهاد خدمتگزار انقلابی در چهل سالگی، بهداشت و سلامت در چهل سالگی، مردم‌سالاری و حاکمیت اسلامی در چهل سالگی، فرهنگ و تمدن اسلامی در چهل سالگی، سازندگی و اقتصاد مقاومتی در چهل سالگی، امنیت ملی در چهل سالگی، ایثار و شهادت و مقاومت در چهل سالگی، عمران و شهرسازی در چهل سالگی، ارتش انقلابی در چهل سالگی، دانش هسته‌ای و علوم جدید در چهل سالگی، صنعت هوایی و موشکی در چهل سالگی، روحیه مدیریت جهادی در چهل سالگی، این شامل زیرشاخه‌های موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی بود.



معروف ادامه داد: آثار تا 22 بهمن دریافت خواهد شد و آثار جمع‌آوری شده در دو سطح دانش‌آموزی و عمومی مورد بررسی قرار می‌گیرند. آثاری که شرایط ورود به مسابقه را داشته و حد نصاب لازم برای ورود به جشنواره را بیاورند وارد بخش مسابقه شده و مورد داوری هنرمندان و استادان باتجربه در هر رشته قرار خواهند گرفت. در هر رشته به سه اثر برتر هدایای نفیسی داده می‌شود که در هر رشته به اثر برتر از نگاه مخاطبان هم جایزه‌ای داده خواهد شد.


وی یادآور شد: عزیزان می‌توانند آثار خودشان را از طریق فضای مجازی در پیام‌رسان بله، BALLE.IM/40 و در پیام‌رسان سروش SABT.IR/40 ارسال کنند و یا به آدرس دبیرخانه جشنواره واقع در تهران خیابان پیروزی، بالاتر از خیابان صفا جنب مسجد امام جعفر صادق (ع) پلاک 59 طبقه اول ارسال بکنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 33251007 تماس حاصل کنند.


انتهای پیام/4072/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته