دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سردار یزدی:

بسیج هنرمندان انحصاری نیست و تمام هنرمندان کشور بسیجی هستند

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) گفت: تمام هنرمندان کشور در تمام رشته‌های هنری جزء بسیج هنرمندان هستند و بسیج هنرمندان انحصاری نیست.
کد خبر : 347265
636813667574829351_lg.jpg

به‌گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نشست صمیمی سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران با اعضا بسیج هنرمندان شامگاه سه‌شنبه در محل مجتمع فرهنگی و هنری اسوه برگزار شد.


در ابتدای مراسم علی پاکدامن مسئول هیأت اندیشه‌ورز بسیج هنرمندان کشور، ضمن قدردانی از حضور هنرمندان عرصه تئاتر، موسیقی، سینما و خوشنویسی در بسیج هنرمندان کشور و بخصوص شرکت در نشست صمیمی که به دعوت فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص)، سردار محمد‌رضا یزدی صورت گرفته بود، گفت: در ابتدای دعوت از هنرمندان جهت پیوستن به بسیج حدنصابی را در نظر داشتیم که بحمدالله در مدتی کوتاه از آنچه در تصور می‌شد، گذر کردیم. 


نشست صمیمانه فرمانده سپاه تهران با بسیج هنرمندان


در ادامه این جلسه هنرمندان بسیجی به بیان مشکلات پیش روی خود پرداختند، زهره صفوی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: متأسفانه در فضایی هستیم که کار برای پیشکسوتان عرصه بازیگری بسیار سخت و مشکل شده است، در شرایط بسیار سختی بسر ‌می‌بریم، قریب چهار سال است پیشنهاد کار نداشته‌ام این اوضاع تنها شامل حال من نیست و بسیاری از پیشکسوتان این شرایط را دارند.


نشست صمیمانه فرمانده سپاه تهران با بسیج هنرمندان


چنگیز حبیبیان خواننده و هنرمند عرصه موسیقی گفت: بهتر است شرایط را برای خوانندگان و فعالان عرصه موسیقی به نحوی پدید آوریم که همه بتوانند کار کنند در حال حاضر شاهد هستیم گروه‌های موسیقی از کشور‌هایی مانند ترکیه به ایران می‌آیند و آزادانه کنسرت اجرا می‌کنند، اما خوانندگان داخلی برای همین اجرا‌ها دچار موانع و مشکلات عدیده‌ای هستند.


نشست صمیمانه فرمانده سپاه تهران با بسیج هنرمندان


قدرت‌الله بزرگی کارگردان سینمای کشور گفت: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از تهیه‌کنندگان و کارگردانان ارزشی سینما بیکار هستند و سینما در دست قشری خاص است. مشکل دیگر عدم حمایت وزارت ارشاد از فیلمسازان پیشکسوت است. به‌عنوان مثال در زمان ساخت فیلم طیب با سختی بسیار توانستیم این فیلم را بسازیم و زمانی‌که فیلم طیب را به ارشاد عرضه کردیم ضمن تقدیر از عملکرد ما در ساخت این فیلم قول‌های مساعدی در جهت حمایت دادند که تا کنون محقق نشده است و در شرایط بسیار سختی قرار گرفته‌ایم، شرایط شاید بسیار سخت باشد اما در جهت رسیدن به اهداف متعالی انقلاب قدمی به عقب برنخواهیم داشت.


نشست صمیمانه فرمانده سپاه تهران با بسیج هنرمندان


حسین عالم‌بخش کارگردان تئاتر گفت: متأسفانه در جهت ساخت تئاتر‌های دینی دچار مدیریت هیجانی هستیم، بعضأ شاهد تئاتر‌هایی با حجم‌های بسیار بزرگ و ادوات و وسایل بسیار حجیم و هزینه‌های میلیاردی هستیم که در انتها، پیامی بسیار ساده را عنوان می‌کنند. در حالی‌که ما به همت هنرمندان ارزشی توانستیم تئاتر خاتون را به روی صحنه ببریم، تئاتر دینی که گیشه داشت و تا آخرین صحنه بیننده را روی صندلی نشاند، تئاتر خاتون را بحمدالله بدون هیچ گونه حمایت دولتی روی صحنه بردیم. در تئاتر‌های میدانی بیننده شاهد یک روضه تصویری است و بیشتر احساس بیننده درگیر می‌شود در صورتی‌که باید در انتها بیننده را از اندیشه برخوردار کند. این شرایط نتیجه مدیریت‌های هیجانی در تئاتر است. کسانی‌ هم در سطوح پایین‌تر که دست بر اجرای تئاتر دارند، شناخت کافی از مقوله تئاتر ندارند.


پویا بیاتی خواننده جوان کشور نیز به بیان مشکلات خوانندگان و فعالان عرصه موسیقی پرداخت و عنوان کرد: موانع موجود برسر راه موسیقی کشور به مراتب سخت‌تر و بیشتر از سینما و تلویزیون است.


در ادامه مسعود تکاور کارگردان سینما نیز گفت: هنرمندان ارزشی و متعهد در زمینه ساخت فیلم نیازمند حمایت همه‌جانبه از سوی مسئولان هستند تا بتوانند پیام انقلاب و نظام را به بهترین شکل و در قاب هنر به دنیا عرضه کنند.


وی خواستار ورود سپاه پاسداران بیشتر از پیش در عرصه ساخت فیلم‌های فاخر هنری شد.


در ادامه نشست سردار محمدرضا یزدی گفت: آنچه امروز دغدغه نظام و مردم است را شما در تمام صحبت‌های خود مطرح کردید. کشور ما کشور ثروتمند و بزرگی است و از همت عالی مردم برخوردار است. در زلزله کرمانشاه همت مردم و همبستگی ملی را شاهد بودیم و البته از سوی دشمنان نیز شیطنت‌هایی صورت گرفت تا فضا را غبارآلود کند و زحمات واقعی را تحت شعاع قرار دهند که به کمک خداوند نتوانستند.


نشست صمیمانه فرمانده سپاه تهران با بسیج هنرمندان


فرمانده سپاه محمد‌ رسول‌الله (ص) اظهار کرد: امروز در کشورمان چرا نقدینگی‌ها به سوی بازار‌های کاذبی مانند سکه می‌رود آیا نمی‌توانیم این سرمایه را به سوی امور فرهنگی هدایت کنیم. البته به راحتی می‌توانیم این کار را انجام دهیم، باید اول به این مقوله ورود کنیم، بازاریان و کسانی‌که دارای سرمایه هستند را توجیه کنیم و دغدغه‌های خود را به سمع و نظر سرمایه‌داران برسانیم و مطالب خود را عنوان کنیم مطمئن باشید که وقتی به درستی عنوان شود این مسئله دغدغه عمومی می‌شود.


وی ادامه داد: نگاه سپاه و بسیج از همان ابتدا نگاه نظامی نبوده است، نگاه و هدف فرهنگی در سرلوحه کار بسیج قرار گرفته است ما امروز در مقوله طنز دغدغه داریم و بسیاری از ما در این مقوله ناراحت هستیم . شما اهالی هنر و بسیجیان هنرمند می‌توانید در این مقوله نگرانی‌های خود را به بسیج هنرمندان منتقل کنید. وقتی شما به مشکلات ورود کنید ما نیز می‌توانیم دیگران را به صحنه وارد کنیم. از نظر ما همه هنرمندان و ملت ایران بسیجی هستند و ما هیچ انحصاری نداریم.


یزدی بیان کرد: از نظر ما همه بسیجی هستند و محدودیت و انحصاری در بسیج هنرمندان نداریم،  بسیج هنرمندان برای همه است مگر کسی که بخواهد بر علیه ملت ایران کاری را انجام دهد که در این صورت از دایره بسیج هنرمندان خارج می‌شود. این جلسات را به امید خدا ادامه خواهیم داد و در جلسات بعدی کار‌ها را به صورت تخصصی‌تر ادامه می‌دهیم.


انتهای پیام/4072/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته