دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1397 - 11:13
درخشان‌نیا خبر داد:

رونمایی از سامانه ثبت تغییر نشانی/ افراد با کد ملی رهگیری می‌شوند

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: سامانه ثبت تغییر نشانی امروز رونمایی می‌شود و بر اساس آن با درج کد ملی آدرس جدید افراد هم مشخص خواهد شد.
کد خبر : 346720
96-10-c03-3421.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حمید درخشان‌نیا صبح امروز در همایش ثبت احوال که به مناسبت یکصدمین سال تأسیس این سازمان در وزارت کشور برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: امروز سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال است، روزی که یادآور تلاش صادقانه این سازمان و پاسداران مرزهای هویتی است لذا این روز باشکوه و فراموش‌نشدنی را به ملت ایران تبریک می‌گویم.


وی ادامه داد: همیشه از زمانی که در خدمت همکاران سازمان ثبت احوال بودم خدا را شاکرم چرا که این عزیزان صادقانه به مردم خدمت می‌کنند؛ تنها سازمانی که تمام مردم با آن سروکار دارند و کارکنانش بیشترین ارتباط را با مردم دارند، سازمان ثبت احوال کشور است.


رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: از حمایت‌های پی در پی وزیر کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز تشکر می‌کنم که در سال ۹۷ که بیشترین بحران‌های اقتصادی را داشتیم پشت ما بودند؛ ما در اعتبار در بحث کارت هوشمند مشکل داشتیم اما این اعتبارات با حمایت سازمان برنامه حل شد؛ از طرفی پاداش بازنشستگان را نیز تا پایان سال ۹۶ پرداخت کردیم و برای بازنشستگان سال ۹۷ نیز در تلاشیم تا پاداش را تا پایان سال پرداخت کنیم.


درخشان‌نیا تصریح کرد: با توفیقات الهی در دولت تدبیر و امید موفقیت‌هایی را کسب کردیم و این موفقیت‌ها با تلاش تمام کارکنان سازمان محقق شده است؛ ارتقای سطح کیفی و کمی پایگاه اطلاعات کشور در جهت ایجاد اعتماد بیشتر در دولت الکترونیک یکی از اقدامات ویژه ما بوده است؛ در سال‌های گذشته حجم پایگاه ما حدود ۳۰۰ ترابایت بوده و امروز به بیش از ۱۰۰۰ ترابایت ارتقا یافته است و برای مثال در ایام انتخابات و در یک روز بیش از ۴۰ میلیون استعلام از پایگاه اطلاعات صورت می‌گیرد.


وی ادامه داد: سرعت بخشیدن به نهایی شدن کارت ملی هوشمند از دیگر اقدامات ما در سازمان بوده است؛ تاکنون ۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند و برای ۴۵ میلیون نفر کارت صادر شده و به‌طور کلی در سه سال اخیر حدود ۴۴ میلیون کارت صادر شده که این موفقیت با تلاش همکارانم صورت گرفته است. از طرفی کمتر از ۱۵ میلیون نفر از واجدین شرایط باقی مانده‌اند لذا برنامه ما این بود که تا اوایل دی سال جاری  این پروژه را به پایان برسانیم اما با وجود مشکلات مالی این کار کمی با تأخیر انجام گرفت و تلاش داریم تا در کوتاه‌ترین زمان این کار را به اتمام برسانیم و به‌زودی مردم از برکات این پروژه استفاده خواهند کرد.


درخشان‌نیا گفت: بیش از ۱۹۰ دستگاه اجرایی به پایگاه ما به‌صورت بر خط متصل هستند و در ۲۰۰ نقطه کشور اقدامات صورت می‌گیرد؛ پایگاه اطلاعات جمعیت کشور امروز بزرگترین داده در کشور است و احراز هویت نیز توسط کارکنان ما صورت می‌گیرد و تمام دستگاه‌ها به ما رجوع می‌کنند؛ تشکیل کارگروه اصلاح برخی قوانین سازمان ثبت احوال بعد از چهار دهه یکی دیگر از اقدامات ما بوده که است.


رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: امروز همه کارها در سازمان با سامانه انجام می‌شود و ما به دنبال کمک به اجرایی کردن دولت الکترونیک هستیم؛ تلاش داریم پایگاه اطلاعات جمعیت کشور را ارتقا دهیم.


وی گفت: اقدام برای بهره‌برداری از کارت هوشمند ملی در سایر دستگاه‌ها از دیگر اقدامات ما بوده است که قطعاً این کار به نفع مردم خواهد بود؛ جلوگیری از جعل و شفاف‌سازی اطلاعات یکی از مزیت‌های اصلی کارت ملی هوشمند است؛ از طرفی دفاتر اسناد رسمی از این به بعد از طریق کارت‌های هوشمند و ثبت اثرانگشت و با استفاده از استعلام بر خط کارها را جلو خواهند برد که قطعاً این کار از فساد و جعل جلوگیری خواهد کرد.


درخشان‌نیا اظهار کرد: سامانه ثبت تغییر نشانی از سال ۱۳۷۶ با قانون الزام اختصاص شماره ملی برای اتباع ایرانی بر اساس تبصره ماده سوم این قانون که همه دستگاه‌ها را ملزم به استفاده از این سامانه می کند از دو دهه قبل آغاز شده و امروز رونمایی می‌شود؛ تا به امروز آدرس و نشانی افراد در کنار شماره ملی قرار گرفته بود و ما امروز از سامانه‌ای جدید رونمایی می‌کنیم که از این به بعد با تغییر نشانی و آدرس افراد،  سامانه اطلاعات جدید را ثبت خواهد کرد به‌طوری که شماره ملی در کنار نشانی و آدرس جدید قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند با مراجعه به دفاتر ثبت احوال نشانی جدید خود را به کارکنان ما اعلام کنند و بنا داریم تا پایان سال این پروژه را به اتمام برسانیم.


وی گفت: همه دستگاه‌ها موظف هستند تا استعلامات افراد را فقط از سازمان ثبت احوال انجام دهند و سامانه جدید موجب می‌شود که دیگر آدرس و نشانی افراد روی کاغذ نباشد و امروز موفق شدیم تا سامانه ثبت تغییر نشانی را عملیاتی کنیم.


انتهای پیام/4110/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: کد ملی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته