دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1397 - 17:52
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

سؤالات و شبهات دانشجويان به درستی پاسخ داده شود

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: مسئولان دانشگاه تلاش کنند تا سوالات و شبهات دانشجويان به درستی پاسخ داده شود.
کد خبر : 345785
636808422301293729.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، با بیان اینکه برای دانشگاه آزاد اسلامی یک نقطه عطف قائل هستیم، اظهار کرد: از زمانی که دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد، این دانشگاه در عرصه فرهنگی و نقش‌آفرینی در حوزه آموزش عالی تغییر جهت داد.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی پهنه گسترده‌ای در کشور دارد که در این خصوص وظیفه خود می‌دانیم در سفرهای استانی و در برنامه‌های خود خدمت مراجع عظام تقلید، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و علمای عظام مشرف شده و کسب رهنمود کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از شیوه تربیت دانشجویان در دانشگاه‌ها، گفت: ما در دانشگاه جوانان را پس از پایان دوران دبیرستان وارد دانشگاه کرده و در یک محیط صرفاً آموزشی مشغول به تحصیل می‌کنیم که این روند نیاز به تحول دارد.


طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تحول فرهنگی را آغاز کرده است، گفت: ایجاد دانشگاه مادران در دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اقدامات ما بود که تلاش داریم در این دانشگاه، فضاهای مزیتی ایجاد شود تا به فضای اسلامی دانشگاه کمک کند.


عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین در اقدامی برای تشویق جوانان به ازدواج، هدایایی برای دانشجویان در نظر گرفتیم تا بتوانیم کمک کوچکی به این سنت الهی داشته باشیم.


وی برگزاری اردوهای معرفتی و جذب یک‌هزار استاد جدید را از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: در برگزاری اردوهای معرفتی که به‌صورت جداگانه برای دانشجویان دختر و پسر برگزار شد، سعی کردیم فضای اسلامی را بر این اردوها حاکم کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تحول در علوم انسانی را به عنوان رکن جدیدی در نظر گرفته ایم، تاکید کرد: برای تحول در علوم انسانی که بیش از 660 هزار دانشجو در این حوزه داریم، اقدام به ایجاد معاونت علوم انسانی در ساختار دانشگاه آزاد اسلامی کردیم که این موضوع به تصویب هیأت امنای دانشگاه رسیده است.


لزوم پاسخگویی به شبهات نسل جوان در دانشگاه‌ها


در ادامه این دیدار آیت‌الله علوی‌گرگانی با آرزوی توفیق برای رئیس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در راستای اعتلای دانشگاه بايد برای شما دعا كنيم تا اين مسئوليت خطير را به مقصد برسانيد. آيه‌ای از قرآن می‌فرمايد عدالت را در همه امور پیاده كنيد و مبادا حالات بشر و افراد در مسئولان ما تأثير بگذارد.


این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید مشکلات جوانان را برطرف کند، تصریح کرد: یکی از مصیبت‌های ما اختلاط دانشجویان در دانشگاه‌هاست که انتظار بود پس از انقلاب اسلامی دختران و پسران که در دوره اوج جوانی هستند را در کلاس های درس تفکیک کنیم که خوشبختانه خبر داریم در این راستا اقدامات خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است.


وی با تأکید بر تلاش مسئولان برای رفع مشكلات جوانان، افزود:  مراقب جوانان باشيد تا به انحراف كشيده نشوند چرا كه در قيامت بايد پاسخگوی عملکرد خود باشيم.


این استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خطاب به مسئولان خاطرنشان کرد: توجه كنيد تا پاسخ سوالات و شبهات دانشجويان به درستی داده شود.


انتهای پیام/4116/ 4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته