دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1397 - 14:35
مسعودی خبر داد؛

افزایش برون‌دادهای پژوهشی واحد علوم و تحقیقات

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اعلام کرد: اولین مأموریت دانشگاه افزایش برون‌دادهای پژوهشی است.
کد خبر : 345697
636720251951916707_md.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رضا مسعودی در مراسم اختتامیه هفته پژوهش که ظهر امروز در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: نوآوری و خلاقیت با رویه فعلی مدارس کشور ایجاد نمی‌شود، اگر این نقیصه در مدارس برطرف شود، آن‌وقت ما می‌توانیم در دانشگاه‌ها کمی شرایط را مدیریت کنیم.


وی ادامه داد: یکی از مأموریت‌های اصلی دانشگاه در حوزه پژوهش، اثربخش کردن پژوهش است، امیدواریم بر این اساس مسیر خوبی را پیش ببریم.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بااشاره به بیانیه مأموریت پژوهشی این واحد دانشگاهی ادامه داد: افزایش بروندادهای پژوهشی، تأکید بر اصالت و نوآورانه بودن در پایان‌نامه‌های دکتری، تولید محتوای پرمخاطب در حوزه انتشارات و تولیدات از اولویت‌های مهم پژوهشی واحد علوم و تحقیقات است.


مسعودی بیان کرد:‌ افزایش کیفیت و ایندکس کردن مقالات در سایت‌های بین‌المللی، افزایش تعاملات برون‌سازمانی، ترویج توسعه فرهنگ کارآفرینی و نوآوری از مأموریت‌های مهم دیگر دانشگاه علوم و تحقیقات است.


وی ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی مرکز نوآوری اهداف تحقیقاتی دانشگاه را با جدیت بیشتری به پیش ببریم.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات همچنین به شبکه‌سازی آزمایشگاهی اشاره کرد و گفت: به‌روز کردن دستگاه‌ها، افزایش و کارایی ظرفیت‌های انسانی جزء رویکردهای مهم واحد علوم و تحقیقات در حوزه آزمایشگاهی است.


مسعودی افزایش تعداد کارگاه‌های پژوهشی و تعاملات بین‌المللی را نیز از برنامه‌های مهم واحد علوم و تحقیقات اعلام کرد و ادامه داد: در آینده نزدیک برنامه علمی دانشگاه‌ها آغاز خواهد شد.


وی مأموریت اصلی دانشگاه علوم و تحقیقات را پژوهش در حوزه علوم و فناوری هم‌گرا (MBIX) دانست و افزود: این موضوع در مرز دانش است که مورد نیاز جامعه امروز ماست. دانشگاه علوم و تحقیقات ظرفیت‌های خوبی در این زمینه دارد که إن‌شاءالله با اجرای برنامه علمی، این اهداف محقق می‌شود.


مسعودی تأکید کرد: امیدواریم سال آینده دستاوردهای پژوهشی بیشتر و بهتری را به کشور ارائه کنیم.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

برچسب ها: رضا مسعودی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته