دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1397 - 12:09
رئیس پلیس پایتخت خبر داد

دستگیری ۲۰۷ نفر از اراذل و اوباش تهران طی ۴۸ ساعت

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۲۰۷ نفر از اراذل و اوباش تهران طی ۴۸ ساعت خبر داد و گفت:۳۶ قبضه سلاح جنگی کشف و دو باند واردکننده سلاح در تهران منهدم شد.
کد خبر : 345626

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین رحیمی در طرح دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمان مردم در محله‌های مختلف تهران اظهار کرد: پنجمین مرحله طرح برخورد با اراذل را در پلیس اطلاعات و امنیت پایتخت در ۴۸ ساعت گذشته اجرا کردیم و در این طرح ۲۰۷ نفر از اراذل و اوباش و قاچاقچیان سلاح و افرادی که باعث رعب و وحشت مردم در محله‌های تهران می‌شدند دستگیر کردیم، همچنین از قاچاقچیان سلاح نیز ۳۶ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف کردیم و در این رابطه ۲ باند واردکننده سلاح در پایتخت منهدم و متلاشی شدند.


وی ادامه داد: ۱۳ واحد صنفی که مواد مخدر را انبار می‌کردند و محلی تردد اراذل را پلمپ کردیم و ۴۰ واحد دیگر نیز تذکر گرفتند؛ در ۴۸ ساعت گذشته ۹۸ بوستان تهران را پاک سازی کردیم و از طرفی ۷۲ باشگاه بدنسازی نیز که محلی برای تردد اراذل و تخلف آنها شده بود بررسی کردیم.


رئیس پلیس پایتخت افزود: در طرح مذکور ۱۸۱ قهوه خانه و سفره خانه را بررسی کردیم و تعدادی از اراذل را در این اماکن دستگیر کردیم.


وی در خصوص انتشار دو فیلم در فضای مجازی درباره تخریب اموال مردم گفت: دو مورد آتش زدن خودرو مردم را در مناطق بهارستان و عبدل آباد داشتیم که متخلفان هر دو فیلم دستگیر شدند و متهمان به دلیل اختلال روانی دست به این کار زده بودند؛ از طرفی در این مدت ۸ گروه که اقدام به تخریب اموال مردم می‌کردند دستگیر شدند.


وی تصریح کرد: باید برخوردها برای افرادی که تعدد جرم دارد جدی‌تر شود لذا هزینه جرم برای مجرمین پایین است و ما با هماهنگی دستگاه قضائی بنا داریم تا این قوه محترم برای افرادی که تعدد جرم دارند برنامه ویژه‌ای در نظر بگیرد اما نیروی انتظامی از کار خود عقب نمی‌نشیند و به شدت با مخلان امنیت مردم برخورد خواهد کرد؛ دو نفر از دستگیرشدگان این طرح از اراذل سطح یک هستند.


رحیمی درباره سفر اخیر خود به روسیه و بازدید از پلیس مسکو نیز گفت: در سفر به مسکو تمام بخش‌های پلیس مسکو را بازدید کردیم و تجربیات خوبی را داشتند که قطعاً مورد استفاده قرار خواهیم داد و آنها نیز از تجربیات پلیس تهران استفاده خواهند کرد و قرار شد تا ما ملاقات‌ها را از مرحله ملاقات به تفاهم نامه تبدیل کنیم؛ پلیس مسکو نسبت به تهران از امکانات بهتری برخوردار هستند و نیروهای آنها ۴ برابر نیروهای پلیس تهران است اما در بخش کشف جرم و استفاده از تکنیک‌ها پلیس تهران زبان زد و قدرتمند است؛ جرائم رخ داده در مسکو از تهران پایین‌تر است.


این مقام مسئول در پلیس، درباره کیف قاپی نیز گفت: کیف قاپی روند کاهشی را پیدا کرده است اما سرقت‌های خرد ما روند مثبتی را پیدا نکرده و در تلاش هستیم تا در تمام نقاط تهران در حوزه برخورد با اراذل و اوباش و مقابله با مواد مخدر عملکرد خوب و قابل قبولی داشته باشیم.


وی درباره اجرای طرح طاهر نیز گفت: مرحله اول این طرح اجرا شده است و با توجه به فصل سرما برخوردهای ما با خودروهای متخلف بیشتر نیز خواهد شد لذا این طرح در حال اجرا است.


رئیس پلیس پایتخت در واکنش به احتمال بازگشایی چهارراه ولیعصر و بازگشت به گذشته گفت: میلیاردها تومان هزینه شده تا مردم از زیر زمین در این چهارراه تردد کنند لذا اگر تردد به شیوه گذشته برگردد ترافیک ما افزایش خواهد یافت اما در بحث تردد معلولان در محدوده این چهارراه بنا داریم تا جلساتی را با مجموعه مدیریت شهری برگزار کنیم تا این عزیزان نیز با مشکل مواجه نباشند.


انتهای پیام/ ۴۱۱۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته