دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس شورای شهر تهران:

هوشمندسازی شرایط را برای ایجاد توسعه و مبارزه با فساد مهیا می‌کند

رئیس شورای شهر تهران گفت: هوشمندسازی یکی از روش‌هایی است که می‌تواند شرایط را برای ایجاد شفافیت، مبارزه با فساد، توسعه اقتصادی فرهنگی و رونق کسب‌وکار سامان دهد.
کد خبر : 342992
n82896100-72304478.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی رفسنجانی صبح امروز در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه و همایش تهران هوشمند با بیان اینکه لیست امید با شعار شفافیت و آگاهی بخشی به افکار عمومی بر سر کار آمد، مهم‌ترین تلاش‌های خود را در راستای به اجرا رساندن شعارها اعلام کرد که این مهم از طریق انتشار اطلاعات فراهم می‌شود.


وی با بیان اینکه تلاش در راستای شفافیت انتشار اطلاعات در شورای پنجم با حضور نجفی به‌عنوان اولین شهردار تهران کلید زده شد، افزود: هم‌اکنون سامانه شفافیت با استفاده از مصوبات شهری تهیه و در حال واگذاری است.


رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در این هفته دو روز مهم دانشجو و مبارزه با فساد جهانی را داشتیم، اذعان کرد: هدف دانشجویان و فعالیت‌های آن‌ها صرفاً در محیط‌های بانشاط و عاری از فساد و دارای شفافیت مطرح می‌شود و از زمانی که آن‌ها دست به مبارزه با استعمار زدند، فعالیت‌های آن‌ها مورد توجه قرار گرفته و درصورتی‌که جنبش‌های دانشجویی و فعالیت‌های آن‌ها در سازمان‌ها افزایش پیدا کند، می‌توانیم شاهد بروز شفافیت در نحوه مدیریت کشور هم باشیم.


هاشمی رفسنجانی گفت: با توجه به فعالیت‌های بین‌المللی به‌ویژه سازمان ملل که از سال 2003 روز مبارزه با فساد جهانی را مطرح کرده، بحث هوشمندسازی، یکی از روش‌هایی است که می‌تواند شرایط را برای ایجاد شفافیت، مبارزه با فساد، توسعه اقتصادی فرهنگی و رونق کسب‌وکار سامان دهد.


وی با اشاره به سامانه‌هایی همچون "تهران من" که در اختیار شهروندان قرار گرفته، اظهار کرد: امیدواریم این سامانه‌ها بتواند در راستای درآمد پایدار برای شهر نیز مفید باشد.


رئیس شورای شهر تهران افزود: هم‌اکنون در شهرداری تهران با حدود 150 تا 170 سامانه مدیریت شهری سروکار داریم و امیدواریم معاونت فناوری اطلاعات شهرداری گزارشی از فعالیت این سامانه‌ها در خصوص میزان استفاده و هزینه و فایده آن به شورای شهر ارائه دهد.


هاشمی رفسنجانی ادامه داد: هوشمندسازی فعالیتی است که با مردم سروکار دارد و هم‌اکنون دررابطه با فروش کالا و خدمات آنلاین در کشور فعالیت دارد که از آن جمله می‌توان به دیجی‌کالا، اسنپ، تپ‌سی، ماکسیم و الوپارک اشاره کرد.


وی تصریح کرد: این‌ها نمونه‌ای از فعالیت‌هایی هستند که باید حمایت‌های قانونی طوری از آنها صورت بگیرد که از بین نروند.


رئیس شورای شهر تهران در پایان با بیان اینکه در حال‌ حاضر مهم‌ترین بحث شورای شهر تهران، برنامه سوم است، افزود: ما در مرحله تدوین این برنامه از سیاست‌های کلان و اهداف کمّی و کیفی عبور کرده‌ایم و به شاخص‌ها رسیده‌ایم.


انتهای پیام/4105/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته