دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1397 - 13:50
علم‌الهدی:

دانشجویان مطالبه‌گر کشور را از مذاکره با دشمن بی‌نیاز می‌کنند

استادیار دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: اگر دانشجو مشکلات کشور را بشناسد و برای حل آن راه‌حل علمی و عملی ارائه کند کشور نیاز به مذاکره با دشمنان پیدا نمی‌کند.
کد خبر : 342395
6.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از فیروزکوه، سیدعبدالرسول علم‌الهدی صبح امروز در مراسمی که برای نخستین بار به‌صورت مشترک بین دو دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام‌نور در واحد فیروزکوه برگزار شد در سخنانی گفت: دانشگاهی که تولید علم نکند و دانشجویی که نتواند در مسیر رفع مشکلات کشور حرکت کند، مطالبه‌گر نباشد و مشکلات کشور را نشناسد، هیچ‌گاه نمی‌تواند استقلال کشور را تأمین کند و کشوری که استقلال نداشته باشد در پای میز مذاکره امتیاز به دشمن خواهد داد.


وی فرق ایران قبل و بعد از انقلاب را در تولید علم و علم‌محوری دانست و اظهار کرد: توسعه کشور باید بر مبنای تولید علم باشد؛ وگرنه توسعه وارداتی همانی می‌شود که در عربستان و کشورهای عربی تولیدکننده نفت امروز شاهد آن هستیم. این نوع توسعه وابستگی است؛ اگر دانشجو مشکلات کشور را بشناسد و برای حل آن راه‌حل علمی و عملی ارائه کند، کشور نیاز به مذاکره با دشمنان پیدا نمی‌کند و استقلال کشور تأمین می‌شود. آن روز می‌توانیم ادعا کنیم که خون شهدای دانشجو در سال 32 را پاس داشته‌ایم.


استادیار دانشگاه جامع امام حسین (ع) ادامه داد: این شهدای مظلوم در آن دوران تاریک فریاد استقلال‌طلبی سردادند و نتیجه آن فریاد در آن زمان دیکتاتوری، حرکت استقلال‌طلبانه دانشجویان در عرصه‌های علمی و دانش‌بنیان است که ما را از بیگانگان بی‌نیاز می‌کند و دشمن هم از همین می‌ترسد و اگر تحریم می‌کند نه به خاطر موضوعات هسته‌ای و نظامی است، از این می‌ترسد که ما آنچه خواسته‌ایم خودمان تولید کرده‌ایم بدون نیاز به آنها و این دشمنان ما را عصبانی کرده است.


در ادامه مراسم مجید جهانگیرفرد معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت: مراسم روز دانشجو در حقیقت تجلیل از شهدای این روز است و دانشجویان باید اجازه حرکت‌های ساختارشکنانه را به برخی افراد فرصت‌طلب ندهند.


در پایان مراسم فرماندار فیروزکوه با گرامیداشت شهدای 16 آذر 32 گفت: شهیدان شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا در سال 32 در اعتراض به دیکتاتوری حکومت طاغوت و انزجار از کودتای 28 خرداد به دست حکومت پهلوی خونشان در ساختمان دانشکده فنی دانشگاه تهران به زمین ریخته شد تا نمادی باشد برای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی نسل دانشجو در طول تاریخ و این حرکت امروز هم در دانشگاه‌های ما جاری است.


مهدی یوسفی‌جمارانی افزود: دانشجو باید مطالبه‌گر باشد و دولت‌ها هم باید فضا را به‌گونه‌ای فراهم کنند تا دانشجویان بتوانند آزادانه نقد کنند.


وی از دانشجویان خواست برای اعتلای کشور و رفع مشکلات گوناگون به کمک دولت و نظام اسلامی بشتابند.
انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته