دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1394 - 17:50
در سومین دوره طرح ضیافت اندیشه استادان واحد بوئین زهرا عنوان شد

ارتقای معنوی و دانش اعضای هیات علمی با حضور در ضیافت اندیشه استادان

دبیر طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا گفت: ارتقاء معنوی و دانش اعضای هیات علمی یکی از اهداف برگزاری این طرح در دانشگاه‌ها است.
کد خبر : 33983

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علی اکبر طارمی در سومین دوره طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا که با حضور حجت‌الاسلام محمدی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی بوئین زهرا، حجت‌الاسلام نفری سرپرست دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا و اعضای هیئت علمی واحد برگزار شد، با یادآوری اینکه طرح ضیافت اندیشه استادان در واحد بویین زهرا برای سومین بار برگزار می‌شود، اظهار کرد: این طرح ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌هاست.


وی افزود: طرح ضیافت اندیشه استادان براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1389 برگزار می‌شود و این طرح در 5 آیتم اندیشه سیاسی، تعلیم و تربیت تاریخ و تمدن، اخلاق حرفه‌ای و معرفت‌شناسی برگزار می‌شود.








طارمی: طرح ضیافت اندیشه استادان براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1389 برگزار می‌شود و این طرح در 5 آیتم اندیشه سیاسی، تعلیم و تربیت تاریخ و تمدن، اخلاق حرفه‌ای و معرفت‌شناسی برگزار می‌شود.

دبیر طرح ضیافت اندیشه استادان واحد بوئین زهرا خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته دو مولفه اندیشه سیاسی و اخلاق حرفه‌ای برگزار شد و در دوره سوم دوره معرفت‌شناسی اسلامی و اصول تعلیم و تربیت اسلامی مورد نظر است.


وی افزود: در دوره سوم 26 نفر از اعضای هیئت علمی در رتبه‌های مربی و استاد یار در طرح شرکت کردند که در هر دوره طرح به 16 ساعت کلاس آموزشی برگزار می‌شود که در کنار اجرای طرح، برنامه‌های فرهنگی، نشست‌های علمی و سخنرانی پیش‌بینی شده است.


دبیر طرح ضیافت اندیشه استادان با اعلام اینکه دور سوم طرح در مرحله ابتدایی قرار دارد، عنوان کرد: بحمدالله در دوره دوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا در اجرای ضیافت اندیشه استادان از نظر کمی و کیفی در سطح کشور عنوان دوم و نمره عالی را کسب کرد.


وی افزود: یکی از عوامل موفقیت واحد بوئین زهرا در اجرای طرح ضیافت اندیشه استادان، مدیریت جهادی و عالمانه دکتر شعبان‌نژاد مدیریت دانشگاه بوده است.


طارمی ارتقاء بعد معرفتی و علمی اعضای هیات علمی را یکی از نیازهای مستمر دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیت ارتقاء دانش معرفتی و علمی اعضای هیات‌های علمی این طرح به صورت منظم هر سال برگزار می‌شود.


وی تاکید کرد: امیدواریم در دوره سوم نیز با رفع نواقص دو دوره گذشته افتخار بهتری برای استان و شهرستان کسب کنیم.


طارمی با اعلام اینکه موفقیت کسب شده در اجرای طرح حاصل تلاش کار گروهی و جمعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا است، گفت: بدون تردید اگر حمایت و پشتیبانی و اعتقاد عمیق شعبان‌نژاد به عنوان سرپرست واحد همراه این طرح وجود نداشت این موفقیت‌های گذشته به دست نمی‌آمد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا نیز اظهار کرد: توسعه پایدار هر مجموعه به‌ویژه در مراکز علمی منوط به نگاه متوازن و جامع به همه مسائل و نیازها است.


دکتر رضا شعبان‌نژاد ادامه داد: اگر در مراکز علمی صرفا توسعه علمی و یا فیزیکی مورد توجه قرار بگیرد توسعه پایدار حاصل نخواهد شد.








شعبان‌نژاد: دانشگاه آزاد اسلامی فضا و بسترهای مناسبی را برای توسعه و فعالیت‌های ارزشی و اعتقادی برای استادان و دانشجویان فراهم کرد و حمایت‌های لازم از اجرای برنامه‌های دینی و معرفتی صورت می‌گیرد.

وی گفت: البته به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز در مراکز علمی حوزه‌ای علمی و معرفتی دو بال توسعه و شکوفایی مراکز علمی محسوب می‌شوند.


سرپرست واحد بوئین زهرا افزود: موفقیت بی‌نظیر علمی و پژوهشی کشور در سایه نهادینه شدن ارزش‌های اسلامی و معرفتی در محیط‌های دانشگاهی است.


شعبان‌نژاد، دانشگاه آزاد اسلامی را در حوزه‌های مختلف اعتقادی و اسلامی پیش‌قدم و موفق ذکر کرد و گفت: انصافا دانشگاه آزاد اسلامی فضا و بسترهای مناسبی را برای توسعه و فعالیت‌های ارزشی و اعتقادی برای استادان و دانشجویان فراهم کرد و حمایت‌های لازم از اجرای برنامه‌های دینی و معرفتی صورت می‌گیرد.


این مسئول، اجرای طرح ضیافت اندیشه استادان را یکی از ده‌ها برنامه فرهنگی و اعتقادی در دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌ها در دو دوره گذشته زمینه ارتقاء بیشتر علمی و معرفتی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم کرده است.


وی تاکید کرد: در واقع فعالیت و امور فرهنگی موتور محرک و رکن اصلی دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا با تاکید بر نقش محوری و راهبردی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در نهادینه‌سازی ارزش‌های اسلامی و اخلاقی در بین دانشجویان عنوان کرد: یکی از اهداف اجرای این طرح تقویت و ارتقاء بنیه علمی و معرفتی اعضای هیئت علمی است.


شعبان‌نژاد پرسش‌گری را یکی از موئلفه‌های اصلی دانشجویان امروزی دانست و عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح آشنایی بیشتر اعضای هیات علمی با دستاوردهای جدید در حوزه معرفتی و علمی برای پاسخگویی به ذهن کنجکاو و پرسش‌گر دانشجویان و هدایت این عزیزان در مسیر ارزش‌های دینی است.


وی افزود: در اجرای این طرح اعضای هیات علمی با در زمینه سبک زندگی اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است بیشتر آشنا می‌شوند و سپس آگهی و دانش خود به دانشجویان برای ورود شایسته به عرصه جامعه، انتقال می‌دهند.


این مقام مسئول برگزاری سومین دوره طرح ضیافت اندیشه استادان در واحد بوئین زهرا نسبت به دوره‌های گذشته را از لحاظ کمی و کیفی بهتر توصیف کرد و گفت: با توجه به رویکرد فرهنگی و ارزشی دانشگاه و عمق دلبستگی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا به امور فرهنگی و ارزشی و همچنین فعالیت مناسب دفتر نماینده دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه بوئین زهرا استقبال از این طرح در دانشگاه مناسب بوده است.


شعبان‌نژاد افزود: طرح ضیافت اندیشه استادان در سطح استان قزوین فقط در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا برگزار شده است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا بیان کرد: با برنامه‌ریزی و انسجام دقیق و استقبال گسترده اعضای هیات علمی طرح ضیافت اندیشه استادان با موفقیت برگزار شد و انشاءالله در 31 ماه جاری نیز اختتامیه این طرح برگزار خواهد شد.


وی توجه به موضوع کیفی طرح ضیافت اندیشه استادان را یکی از دغدغه اصلی خود برشمرد و یادآور شد: با توجه به اهتمام و نظارت دقیق دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه نسبت به اجرای این طرح،‌ هر سال بر غنای طرح ضیافت اندیشه استادان افزوده می‌شود.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین نیز گفت: دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی با توجه به هماهنگی و تعامل خوبی که بین مدیریت واحدها به‌ویژه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا وجود دارد اجرای این طرح را با موفقیت و دست‌یابی به اهداف تعیین شده اجرا کرد.


وی در زمینه قصد دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری از اجرای این طرح، عنوان کرد: با توجه به اینکه اعضای هیات علمی و استادان در یک حکومت و نظام اسلامی فعالیت دارند باید از جهت علمی و معنوی از جایگاه بالای برخوردار باشند. لذا اجرای این طرح در راستای تقویت و ارتقا علمی و معنوی استادان است.


حجت‌الاسلام حیدری تاکید کرد: استادان ما هم رسالت علمی و هم وظیفه مربیگری را برعهده دارند، لذا این عزیزان باید از معلومات و دانش لازم در این دو حوزه برخوردار باشند تا بتوانند دانشجویان را که به عنوان امانت در اختیار آنان قرار گرفته در مسیر درست اسلامی هدایت و راهنمایی کنند.


حیدری بصیرت‌افزایی سیاسی را از اهداف دیگر اجرای طرح ضیافت اندیشه استادان ذکر کرد و گفت: مباحث انقلابی و حکومت اسلامی به صورت مبنای و کاربردی نیز در طرح مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و همچنین جریانات فعال و موجود را مورد مطالعه قرار داده تا با اهداف و انگیزه‌های این جریانات بیشتر آشنا شوند.


وی افزود: بدون تردید با ارتقاء بینش و بصیرت سیاسی استادان و اعضای هیات علمی که از خواص جامعه محسوب می‌شوند و نقش برجسته و تاثیرگذاری در هدایت جامعه دارند بهتر می‌توانند در حوادث و فتنه‌ها نقش اصلی خود را ایفاء کنند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین با توجه به بیان مقام معظم رهبری که دانشجویان افسران جنگ نرم و اساتید فرماندهان جنگ نرم هستند، عنوان کرد: اگر در اجرای این طرح فرمانده‌هان بتوانند آگاهی و بصیرت لازم را در حوزه‌های مختلف کسب کنند بهتر می‌توانند در حوادث و فتنه نقش موفق و پیروزمندانه را ایفا کنند.


این مسئول افزود: تلاش شده که این طرح با حداکثر کیفیت برگزار شود با اینکه تجربه‌های دو دوره گذشته ما را در راستای ارتقای کیفیت طرح کمک زیادی کرده است.








حیدری دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از دانشگاه‌های موفق در اجرای طرح ضیافت اندیشه استادان اعلام کرد و گفت: سایر واحدهای دانشگاهی در رتبه‌های بعد از دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارند

حیدری با یادآوری اینکه اجرای این طرح ارتقاء بیشتر واحدهای دانشگاهی را به همراه دارد، گفت: آنگونه که ما انتظار داشتیم برخی از مدیران واحدهای دانشگاهی در زمینه اجرای این طرح اشتیاق و انگیزه لازم را از خود نشان ندادند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین تاکید کرد: این در حالی است که رشد دانشگاه در حوزه‌های مختلف ارتباط مستقیم با فعالیت‌های فرهنگی و معنوی دارد و خلاصه اینکه توسعه پایدار دانشگاه منوط به میزان فعالیت‌های فرهنگی دارد.


وی دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از دانشگاه‌های موفق در اجرای طرح ضیافت اندیشه استادان اعلام کرد و افزود: سایر واحدهای دانشگاهی در رتبه‌های بعد از دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارند.


این مقام مسئول با توجه به همدلی، انسجام، انگیزه و اشتیاق مجموعه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا به‌ویژه مدیریت دانشگاه برای اجرای این طرح گفت: الحمدالله با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم و تعامل و همکاری خوب طرح ضیافت اندیشه استادان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا با موفقیت برگزار شد و در پایان این طرح به شرکت‌کنندگان گواهی لازم اهداء می‌شود.


حیدری در پایان تاکید کرد: این برنامه، برنامه‌ای مهم و موثری در امور مختلف است و همه ما باید با توجه به شرایط حساس و مهم جهان اسلام بصیرت خود را از مسائل افزایش دهیم و حضور در چنین طرح‌هایی ما را به دست‌یابی به بصیرت لازم کمک می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته