دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1394 - 15:47
اعترافات نخستین روز بازجویی؛

الاسیر: با حمایت عربستان در تدارک ایجاد گروهی در لبنان برای مقابله با حزب‌الله بودم

شیخ سلفی لبنانی که به‌تازگی به‌وسیله نیروهای امنیتی لبنان بازداشت شده است، در جریان بازجویی اعترافاتی درباره شخصیت‌های سیاسی این کشور به زبان آورد و فاش کرد که به‌وسیله ریاض حمایت می‌شد تا جریانی مخالف حزب‌الله در لبنان تاسیس کند.
کد خبر : 33534

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، منابع امنیتی لبنان اعلام کردند: «احمد الاسیر» روحانی سلفی و تندروی لبنانی که روز شنبه در جریان عملیات نیروهای امنیتی در فرودگاه بیروت بازداشت شده بود، در حین بازجویی درباره شخصیت‌های سیاسی این کشور اعترافات خطرناکی کرده است.


روزنامه «الدیار» در این‌باره نوشت: «الاسیر» این موضوع که با تشویق گروه‌های سنی لبنان و در راس آن‌ها «سعد حریری» رهبر جریان «المستقبل» لبنان در بازی منطقه‌ای برای مقابله با حزب‌الله دست داشته است را تکذیب نکرد.


وی در بازجویی‌ها گفته است: من به مبارزه خود برای حفظ حقوق سنی‌ها در لبنان ادامه می‌دهم. من قربانی بازی مسئولان فلسطینی و لبنانی به رهبری نماینده «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و با مشارکت دستگاه‌های امنیتی لبنان شدم و اگر آزاد نشوم و فورا به «عین‌الحلوه» باز نگردم از حامیانم خواهم خواست تا برای آزادی‌ام در همه لبنان تظاهرات برپا کنند.


«الاسیر» گفت: با واسطه‌گری افرادی در سازمان اطلاعات لبنان ماهانه یک و نیم میلیون لیره از عربستان دریافت می‌کردم اما پس از اعمال فشارهایی، این کمک قطع شده است.


از سوی دیگر نیروهای امنیتی لبنان فردی را در «صیدا» واقع در جنوب این کشور بازداشت کردند که به نظر می‌آید با «احمد الاسیر» در ارتباط باشد.


گفته می‌شود «احمد الاسیر» که از مخالفان سرسخت حزب‌الله لبنان و از حامیان گروه‌های تروریست سوری است، سال گذشته به‌دنبال درگیری شدیدی که میان هوادارانش و ارتش لبنان روی داد و منجر به کشته شدن 18 نظامی ارتش و 11 فرد مسلح شد، از لبنان گریخته بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته