دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1397 - 13:55
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

مناطق محروم در اولویت‌های بودجه‌ای دولت باشد

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بودجه را در مجلس خیلی نمی‌توان تغییر داد اما باید دولتمردان را قانع کنیم که اولویت‌های بودجه‌ای را به مناطق محروم بدهند.
کد خبر : 330005

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وبدا، حسینعلی شهریاری در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون بهداشت مجلس از مراکز بهداشتی و درمانی حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: با توجه به وظیفه نظارتی که مجلس دارد پیشنهاد شد، حوزه سلامت جنوب کرمان بررسی شود و بر این اساس با همراهی اعضای کمیسیون و معاون پارلمانی وزیر بهداشت از مراکز بهداشتی و درمانی جنوب کرمان بازدید خواهیم داشت.
وی افزود: اقدامات قابل توجهی بعد از اجرای طرح تحول سلامت انجام شده اما هنوز کارهای بسیاری باید در حوزه سلامت انجام شود تا وضعیت مردم بهتر شود هنوز در بسیاری از مناطق کشور با ایده‌آل‌ها فاصله داریم و به‌علت محدودیت منابع مالی هنوز مشکلاتی وجود دارد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: طرح تحول سلامت در چند سال ابتدای اجرای طرح منابع قابل قبولی را به حوزه سلامت تزریق کرد و امروز تحولی را در وضعیت بیمارستان‌ها شاهد هستیم، اما طی یکی دو سال گذشته متأسفانه دچار کمبود منابع مالی شد و آن انتظاری که از این طرح وجود داشت، محقق نشد.
وی گفت: امیدواریم دولت در بودجه 98 در رابطه با منابعی که برای حوزه سلامت تخصیص می‌دهد باز هم توجه بیشتری داشته باشد و امیدواری که در دل مردم به‌ویژه مناطق محروم ایجاد شده ادامه یابد و  بتوانیم بیمارستان‌های دولتی را سروسامان دهیم تا وضعیت خوبی داشته باشند و بیماران دغدغه دیگری نداشته باشند که خوشبختانه در دولت یازدهم و دوازدهم این امر محقق شده است.
شهریاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر نگران هستیم اگر منابع مالی دچار کمبود شود این امیدواری که برای مردم به‌وجود آمده که یکی از نقاط قوت دولت بود.
وی عنوان داشت: مسئولان به‌ویژه سازمان برنامه و بودجه و دولت همت کنند و منابع مالی قابل قبولی را نه فقط تصویب بلکه تخصیص دهند تا بتوان این مشکلات را سروسامان داد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه انتظار ما از دولت است که توجه بیشتری به حوزه سلامت داشته باشد، گفت: بودجه را در مجلس خیلی نمی‌توان تغییر داد اما باید دولتمردان را قانع کنیم که اولویت را به مناطق محروم بدهند و پیگیری کنیم پروژه های در حال احداث تسریع شوند.
شهریاری با بیان اینکه در طرح سلامت انتظار داریم منابع پایداری برای حوزه سلامت تصویب شود تا همیشه محقق شود، افزود: بسیاری از بیمارستان‌های دولتی در پرداخت‌ها مشکل دارند و تنها گروهی که پرداختی آنها معوق داشته اما از خدمت به مردم دست برنداشتند، پزشکان و پرستاران هستند در حالی که کمترین افزایش در تعرفه های پزشکی را داشته‌ایم.


انتهای پیام/4076


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
محمد محمودزاده
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸
۰
با عرض سلام اطراف تهران هم جزو مناطق محروم میشه
محمد محمودزاده
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
۰
سلام خسته نباشید ایا سمت رباط کریم تهران هم جزوه مناطق محروم میشه بعد این که دولت واسه ساخت نیروگاه ۵۰کیلوبایت کمک میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید چون من تصمیم جدیه
محمد محمودزاده
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
۰
با عرض سلام و خسته نباشید این طرح مناطق محروم برای ساخت نیروگاه رباط کریم تهران رو هم شامل میشه بعد این که دولت تا چند کیلو بایت کمک میکنه
هلدینگ شایسته