دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صفی‌پور مطرح کرد:

حمایت بنیاد فرهنگی- هنری رودکی از ایده‌های جدید

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودکی از حمایت این بنیاد از ایده‌های جدید خبر داد.
کد خبر : 329606
636790103926989702_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نشست رسانه‌ای علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی پیش از ظهر امروز با عنوان شفاف‌سازی در گزارش عملکرد مالی بنیاد با حضور اصحاب رسانه در تالار وحدت برگزار شد.


مدیرعامل بنیاد رودکی با بیان توضیحاتی درباره عملکرد مالی این بنیاد در سال 96 و هشت ماه 97 اظهار کرد: سه ماه پیش گزارش عملکردی منتشر کردیم که در سایت موجود است.


صفی‌پور بیان کرد: سه سال است که سازمان حسابرسی کشور به عنوان متولی حساب‌های بنياد رودكی محسوب می‌شود و اعلام كرده كه گزارش حسابرسی اين بنياد مطلوب است.


وی گفت: در سال 95 که مدیریت بنیاد را برعهده‌گرفتم این مجموعه 3 میلیارد تومان بدهی داشت و حتی حقوق خردادماه کارکنان را نپرداخته بودند و حتی موجودی که تحویل گرفتیم کمتر از 100 میلیون تومان بود که در همان سال حقوق دو ماه یعنی خرداد و قبل از آن را به کارکنان پرداخت کردیم.


صفی‌پور گفت: طی این مدتی که مدیریت بنیاد را برعهده گرفتم، آن را از یکنواختگی و روزمرگی در آوردم و در حال حاضر بر اساس یک برنامه ریزی حساب شده جلو می‌رود.


سپس مدیرعامل بنیاد رودکی گزارشی از وضعیت حساب‌ها و بودجه‌ها و هزینه‌کردهای این بنیاد را در سال 96 و هشت ماه 97 ارائه داد و گفت: تمامی پرداخت حقوق کارکنان بنیاد رودکی که حدود 395 نفر بودند هستند و همینطور حق‌الزحمه را پرداخت کردیم و می‌کنیم، ضمن اینکه نگهداری فضاها و هزینه‌های ضروری جانبی آن از جمله پول آب، برق، گاز، تعمیر و نگهداری و مشارکت در تولید و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به صورت هزینه‌هایی هستند که از طرف بودجه آن پرداخت می‌شود.


وی گفت: وزارت ارشاد با عنوان توسعه تئاتر به ما کمک می‌کند که در سال 1396 حدود 5 میلیارد تومان بود و ما فضاهایی را در اختیار گروه‌های نمایشی قرار می‌دهیم و گاهی رایگان و یا با تخفیف به آنها می‌دهیم.


مدیرعامل بنیاد رودکی ادامه داد: سال گذشته 19 اجرای نمایش در تالار وحدت داشتیم که از 9 گروه آن اصلاً پولی نگرفتیم و رایگان بود. مثلاً نمایش‌های کوروش (پری صابری) با 48 درصد تخفیف و یا نمایش ریچارد سوم با 20 درصد تخفیف و نمایش شط رنج با 20 درصد تخفیف به روی صحنه رفته‌اند.


صفی‌پور بیان کرد: نمایش رفیعی که به‌زودی روی صحنه می‌رود، سه ماه سالن برای تمرین به صورت رایگان در اختیار داشته است.


وی درباره تخفیف‌های بنیاد رودکی در حوزه تئاتر و موسیقی گفت: 6 مورد وجود دارد : اجرا در حوزه فرهنگ و هنر ایرانی باشد، کارهایی که در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام شود، برنامه‌های آیینی، برنامه‌هایی که در ارزیابی اولیه مطلوب تشخیص داده شوند یا گروه‌های موسیقی مربوط به اقوام و اجراهای شهرستانی باشند و حمایت از ایده‌های جدید مواردی هستند که از آنها حمایت می‌کنیم.


انتهای پیام/4072/4046/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
شمیم
Romania
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
۰
چرا موسیقی پاپ نیست تو تالار وحدت
هلدینگ شایسته