دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
احمدی:

جشنواره تئاتر مقاومت حامی گروه‌های تئاتر شهرستانی است

کارگردان نمایش «یوسف، یوزف، جوزپه» گفت: جشنواره تئاتر مقاومت رویکرد خوبی دارد و حامی هنرمندان شهرستانی است.
کد خبر : 329596
66426_914.jpg

کیانوش احمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اظهار کرد: متن نمایش «یوسف، یوزف، جوزپه» را سال گذشته برای جشنواره تئاتر شهر انتخاب کردم ولی متأسفانه آن کار شکل نگرفت با این حال همچنان ادامه دادیم و آن را به جشنواره استانی رساندیم و اجرای موفقی داشتیم و جایزه هم گرفتیم.


کارگردان نمایش «یوسف، یوزف، جوزپه» گفت: با توجه به اینکه متن نگاهی به جانبازان اعصاب و روان دارد، آن را برای جشنواره تئاتر مقاومت فرستادیم و نمایش تأیید شد. 


وی با اشاره به موضوع نمایش‌نامه گفت: قصه نمایش از نگاه یک جانباز اعصاب و روان می‌گذرد ما شاهد مشکلات دوران پس از جنگ هستیم که همچنان این انسان‌های والا نگاهی پر از غیرت و تعصب به این مشکلات و رفع آنها دارند، معتقدم نمایش را باید دید نه شنید.


احمدی با اشاره به بازیگران نمایش «یوسف، یوزف، جوزپه» گفت: انتخاب بازیگران پروسه بسیار پیچیده‌ای داشت، بازیگران زیادی را عوض کردیم تا به این گروه نهایی رسیدیم؛ علی رجائی، سحر آقاسی، ایمان نظیفی و مسعود روستا بازیگران نهایی نمایش هستند و از همه آنها تشکر می‌کنم که صبور بودند تا کار شکل بگیرد. 


وی درباره جشنواره تئاتر مقاومت تصریح کرد: اولین باری است که در این جشنواره شرکت می‌کنم و اکثر نمایش‌هایی که ساخته‌ام بیشتر به هدف جشنواره‌ها بوده‌اند و بعد آن‌ها را به اجرای عموم برده‌ام، اکثر جشنواره‌هایی که تاکنون شرکت کردم ارزشی و دفاع مقدسی بوده‌اند، چرا که خودم بچه جنگ هستم هرچند که نجنگیده‌ام ولی جنگ را در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب و سرپل ذهاب حس کردم چون متولد آن جا هستم، با تولید این نمایش سعی کردم ادای دینی کنم به هشت سال دفاع مقدس و هشت سال جنگیدن پدر مرحومم که هیچ پرونده‌ای از دفاع او باقی نماند و همه را در حمله به شهرستان ریجاب آتش زدند.


کارگردان نمایش «یوسف، یوزف، جوزپه» ادامه داد: یک سال است که تمرین می‌کنیم تا نمایش‌مان در یکی از سالن‌های تئاتر شهر به اجرا برود که امیدوارم این اتفاق بیفتد. به خاطر ادای دینی که به دفاع مقدس و شهدا دارم، کل کارهایم دفاع مقدسی هستند و امیدوارم که مسئولان توجه بیشتری به این نوع نمایش‌ها چه به جهت اجرا و چه از نظر مادی و معنوی داشته باشند. 


احمدی با اشاره به جشنواره تئاتر مقاومت افزود: به نظر من جشنواره تئاتر مقاومت رویکرد خوبی دارد و حامی هنرمندان شهرستانی است و این اتفاق بسیار خوبی است، چرا که گروه‌های شهرستانی واقعاً اکنون تنها حامی‌شان این جشنواره است، مسئولان باید توجه بیشتری داشته باشند چرا که بخش بین‌الملل امسال حذف شد و تبادل دستاوردها چه در ایران و چه در کشورهای دیگر شکل نگرفت که امیدوارم این امر در دوره‌های بعدی فراهم شود چرا که بعضی از تماشاگران صرفاً به خاطر دیدن کارهای کشورهای دیگر می‌آیند.


انتهای پیام/4072/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: آنا فرهنگ هنر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته