دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آدینه رحیم نژاد:

خوشحالم که می‌توانم یکی از سفیران ترویج تئاتر مقاومت باشم

کارگردان نمایش «ماهی‌ها مشغول کارند» گفت: امسال اولین دوره‌ای است که در این جشنواره حضور دارم، خوشحالم که می‌توانم یکی از سفیران ترویج فرهنگ مقاومت باشم. 
کد خبر : 329595
21697108.jpg

 آدینه رحیم نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اظهار کرد: نمایش«ماهی‌ها مشغول کارند» با حمایت فرهنگسرای پایداری و دفتر تخصصی تئاتر و تالار هنر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با موضوع 175 شهید غواص تولید شد و در طول برگزاری جشنواره میزبان علاقه مندان است .


کارگردان نمایش ماهی‌ها مشغول کارند درباره بازیگران آن گفت: از آنجایی که شیوه اجرایی نمایش و بیشتر حرکات طراحی شده با استفاده از زبان بدن است به سراغ بازیگرانی رفتم که به صورت تخصصی در این حیطه و حوزه تئاتر فعالیت می‌کنند.


وی افزود: بازیگران نمایش ماهی‌ها مشغول کارند آرزو علی پور، کامیاب فلاحتی، رامین کمالی‌ها، مرتضی پور کریمی، جواد آتش دهقان، مجتبی محمدی، علی یوسف نوید، مهدی بهشاد، پوریا خانعلی‌زاده هستند .


رحیم نژاد درباره زمان تمرین این نمایش توضیح داد: نمایش محیطی ماهی‌ها مشغول کارند به مدت دو ماه در حال تمرین بوده و از دیگر دوستان می‌توان به مهدی فلاح خوش قلب دستیار کارگردان و هانیه رنجبر ویدئو آرت نام برد .


این کارگردان با اشاره به جشنواره تئاتر مقاومت گفت: امسال اولین دوره‌ای است که در این جشنواره حضور دارم، مطابق فراخوان برای حضور در جشنواره اقدام کردیم و خوشحالم که می‌توانم یکی از سفیران ترویج فرهنگ مقاومت باشم. 


وی افزود: جشنواره تئاتر مقاومت در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی شانزدهمین سال خود را پشت سر می‌گذارد در این جشنواره از فرهنگ‌های مختلف و ایده‌های ناب همگی به نمایش در می‌آیند که از یک وجه مشترک صحبت کنند تا ترویج فرهنگ مقاومت را به تصویر بکشند.


رحیم نژاد با اشاره به گروه تئاتر تجربه نو تصریح کرد: ما یک گروه هستیم به نام تئاتر تجربه نو به سرپرستی اصغر خلیلی در این گروه فعالیت‌های زیادی در حوزه نمایش تولید و به اجرا می‌رسانیم و همیشه اولین پارامتر برای ما خلق اثری ناب و تجربه‌ای نو است و امیدوارم مخاطبانمان را مثل گذشته راضی نگه داریم.


این کارگردان با اشاره به اینکه چرا یک متن دفاع مقدسی را برای اجرا انتخاب کرده است توضیح داد: رد پای جنگ بعد از سال‌ها هنوز هم احساس می‌شود و خیلی از شهرهای کشورم ایران با اثرات جنگ دسته پنجه نرم می کنند و همیشه یک تلنگر من را به این سمت می‌کشد که نسل‌های بعد باید ببینند و درک کنند که بودند، رفتند و خواهند آمد کسانی که از خاک وطن دفاع کنند این فقط ذره ای از فرهنگ مقاومت ایران اسلامی است.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته