دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1397 - 13:00
خلیل حمدان:

جهان اسلام در برابر تحریم ایران بایستد

عضو جنبش امل لبنان درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: امت‌های اسلامی باید در مقابل تحریم ایران بایستند.
کد خبر : 329237
AG8I1513.jpg

به گزارش خبرنگار گروه بین‌المللی خبرگزاری آنا، «خلیل حمدان» شب گذشته در مراسم اختتامیه سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد گفت: «موضوع فلسطین در رأس امور امت‌های اسلامی است و ما تلاش‌های امام خمینی(ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی را ارج می‌نهیم که قدس را به عنوان مهم‌ترین موضوع جهان اسلام معرفی کرد».


عضو شورای مرکزی جنبش امل لبنان افزود: «امام خمینی تلاش کرد این غده سرطانی برچیده شود و خط فکری وی ما را به یاد اقدامات امام موسی صدر می‌اندازد که وی نیز به تبعیت از رهبر کبیر انقلاب اسلامی، قدس را محور آرمان‌های مسلمانان تلقی می‌کرد».


وی تصریح کرد: «فلسطینیان شهدای فراوانی تقدیم راه قدس کردند. این موضوع نشئت گرفته از این است که مسلمانان از خط‌مشی جمهوری اسلامی ایران تبعیت می‌کنند و برایشان موضوع قدس اهمیت زیادی دارد. از زمانی‌که دشمن صهیونیستی مردم غزه را قتل‌‌عام کرد و دامنه تجاوز خود را تا کرانه باختری گسترش داد، ایران همواره به حمایت از موضوع فلسطین پرداخت».


«حمدان» افزود: «با وجود همه این موارد، اعراب به‌طور کل موضوع فلسطین را از اولویت‌های خود حذف کرده‌اند. امام موسی صدر همواره درباره حکومت صهیونیست‌ها بر فلسطین هشدار داده بودند. ملت‌های اسلامی باید دست به دست هم بدهند و مقابل صهیونیست‌ها بایستند».


وی درباره موضوع سوریه نیز گفت: «در سوریه ما شاهد نوعی جنگ جهانی هستیم و   تروریست‌هایی از بیش‌ از 80 کشور جهان از مرزها عبور کرده‌اند تا به امنیت و ثبات این کشور ضربه بزنند. باوجوداین، سوریه توانسته است پرچم مقابله با صهیونیست‌ها را برافراشته نگه دارد».


عضو جنبش مرکزی امل لبنان درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران تأکید کرد: «امت‌های اسلامی باید توجه ویژه‌ای به محاصره اقتصادی کینه‌توزانه علیه جمهوری اسلامی داشته باشند و با آن مقابله کنند. آمریکا در پی عملی‌ کردن محاصره ایران است، زیرا ایران به آزادسازی قدس ایمان دارد و به‌همین‌دلیل تحریم شده است. ما معتقدیم ایران به راهی که پیموده ایمان دارد و محاصره را پشت سر خواهد گذاشت».


وی درباره موضوع عراق گفت: «وضعیت عراق نیز دست‌کمی از اوضاع ایران ندارد زیرا رهبران عراقی تروریسم را قبول ندارند».


«حمدان» همچنین درباره موضوع لبنان گفت: «لبنان نیز مقابل تروریسم ایستاده است و این راه را ادامه می‌دهد. ارتش،‌ ملت و مقاومت در لبنان توانسته‌اند مقابل صهیونیست‌ها بایستند. عادی‌سازی روابط با اسرائیل راه به جایی نخواهد برد. پیمودن راه شکست‌خوردگان همان راهی است که برخی‌ به دنبال آن هستند و می‌خواهند سفارت خود را به قدس منتقل کنند.»


وی تأکید کرد: «هیچ راهی به جز مقاومت باقی‌نمانده است و باید بگویم وحدت ما برای حمایت از فلسطین باید بر اساس عمل ما باشد. درگیری‌های بیهوده در نقاط مختلف امت اسلامی نباید رخ دهد و ما سلاح‌ها را باید به سوی دشمن نشانه‌ رویم».


«حمدان» در پایان تأکید کرد: «ما مدیون همه کسانی هستیم که برای موضوع قدس جانفشانی کردند. ما اقدامات رهبر معظم انقلاب اسلامی را ارج می‌نهیم که موضوع فلسطین را در رأس اولویت‌های جهان اسلام قرار داده است».


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته