دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1397 - 16:01
محسن هاشمی:

نحوه اداره شهرها در ایران الگوی مناسبی برای سایر کشورهاست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسائل مردم در بُعد شهرنشینی در اختیار شوراهای شهر و منتخبان مردم است که می‌توانند الگوی خوبی برای دیگر کشورها باشند.
کد خبر : 329099

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی در نشست «40 سال دستاورد در سایه مقاومت» که عصر امروز در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، ضمن خیرمقدم به میهمانان سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، این کنفرانس را دارای اثرگذاری مثبت در جهان اسلام دانست و گفت: با همه دستاوردهای خوبی که این کنفرانس از ابتدای تأسیس تاکنون داشته اما هنوز نتوانسته به نتیجه مطلوب برسد و احساس برای وحدت بیشتر از همیشه است.


وی با بیان اینکه این کنفرانس اولین ابتکار در نظام جمهوری اسلامی برای کنار گذاشتن اختلاف‌های فرقه‌ای بود اظهار کرد: امروز پس از گذشته 40 سال از انقلاب اسلامی، نتایج این راهبرد مثبت به‌ خوبی نمایان است اما متأسفانه در دهه‌های اخیر شاهد شکل‌گیری برادرکُشی در امت اسلام هستیم و باید مراقب باشیم از دامن زدن به این نزاع‌ها جلوگیری کنیم.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این کنفرانس در غیاب آیت‌الله رفسنجانی انجام می‌شود تصریح کرد: از برگزارکنندگان این نشست تشکر می‌کنم که چنین فرصتی را به من دادند که با یاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این جلسه حضور داشته باشم.


وی گفت: همه می‌دانیم در وضعیت خطرناکی در جهان اسلام به‌سر می‌بریم و مشکلات فراوانی وجود دارد که باید وحدت میان مسلمان در اولویت قرار گیرد.


هاشمی با بیان اینکه شکل‌گیری وحدت به‌معنای وحدت افکار نیست تصریح کرد: در این وحدت این موضوع که عقل و فکر در یک جهت باشد مطرح نیست. همیشه بحث‌ها در فرق اسلامی وجود داشته و آنچه مهم است جلوگیری از نزاع و درگیری و پایان دادن به آن در میان امت اسلام است.


وی بیان ادامه داد: 40 سالگی انقلاب و جلوه‌هایی از عظمت آن که ایران در سایه مقاومت به‌دست آورد، علی‌رغم همه شیطنت‌ها علیه انقلاب اسلامی با مقاومت مردم و مسئولان به پیروزی رسید. امروز در بُعد اقتصادی، صنایع نظامی، ساختن سدها، تولید مواد اولیه و ابزار کشاورزی به خودکفایی رسیده‌ایم و همچنین در زمینه‌های نفت و گاز در وضعیت قابل مطرح در جهان هستیم.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران قدرت امروز ایران را در سایه مقاومت به‌گونه‌ای عنوان کرد که هیچ کسی از سوی دشمنان نمی‌تواند صدمه‌ای به این انقلاب و اهداف آن وارد کند و افزود: ایران با وضعیت کنونی از این توطئه‌ها عبور کرد و اگر این بدخواهی‌ها در طول 40 سال انقلاب اسلامی نبود، امروز در مقام بالاتری از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قرار داشتیم.


وی اضافه کرد: مثلث شومی که در منطقه علیه ایران شکل گرفته است، موانع سختی را برای ما ایجاد کرده اما ما با یاری خدا از آن عبور خواهیم کرد.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره نحوه اداره شهرداری‌ها در ایران گفت: هم‌اکنون حدود 70 درصد ایرانی‌ها در شهرها زندگی می‌کنند و حدود یک هزار و 200 شهر داریم. موضوع شوراها در هفت بند در قوانینی که به‌صورت دقیق نوشته شده تشریح شده است و مردم در انتخاب اعضای شوراها دخالت دارند و از این طریق به‌صورت غیرمستقیم در انتخاب شهردار هم دخالت می‌کنند و به این ترتیب شهرهای ایران در مسیر دموکراسی اداره می‌شوند.


وی اضافه کرد: مسائل مردم در بُعد شهرنشینی در اختیار شوراهای شهر و منتخبان مردم است که می‌توانند الگوی خوبی برای دیگر کشورها باشند.


انتهای پیام/4079/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته