دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1397 - 12:44

مروری بر روزنامه‌نگاری در جهان معاصر همراه با عباس اسدی

انتشارات آثار فکر، کتاب «روزنامه‌نگاری در جهان معاصر» نوشته عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی را منتشر کرده است.
کد خبر : 327429
758907.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، انتشارات آثار فکر کتاب «روزنامه نگاری در جهان معاصر» را به قلم عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی منتشر کرده است.


عباس اسدی در مقام نویسنده این اثر که با همکاری پژوهشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی منتشر شده، ۱۳ مقاله با مضامین جدید در حوزه روزنامه‌نگاری معاصر جهان ارائه داده است. نویسنده در بخش اول کتاب که شامل یک فصل بنیادی و نظری است، به ارائه دیدگاهی جدید درباره روزنامه‌نگاری بین‌المللی می‌پردازد. دو موضوع «نقش روزنامه‌نگاری در زایش و تکامل گفتمان‌ها» و «خویشاوندی روزنامه‌نگار و سیاست» از دیگر موضوعات این بخش است.


در بخش دوم، با عنوان «وضعیت روزنامه‌نگاری در جهان و ایران»، سه موضوع جایگاه روزنامه‌نگاران بین‌المللی در روابط بین‌الملل، جایگاه حقوقی روزنامه‌نگاران آزاد در ایران و فرانسه و بررسی تحلیلی رسانه‌های فرانسه در قالب مقالات جداگانه‌ای مورد بررسی قرار گرفته است.


از مقالات دیگر این کتاب می‌توان به بررسی پوشش خبری جنبش وال‌استریت در رسانه‌های خبری، نقش رسانه‌های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری، چالش‌های روزنامه‌نگاری در کشورهای در حال توسعه، نظام حقوقی خبرگزاری‌ها و شبه خبرگزاری‌ها در ایران، وضعیت روزنامه‌نگاری دانشجویی در ایران و جهان، نقش روزنامه‌نگاری تحقیقی در گسترش رفاه اجتماعی و همچنین، پرتره؛ ژانر جدید روزنامه‌نگاری اشاره کرد.


از جمله تألیفات پیشین عباس اسدی می‌توان به «کرامت انسانی در حقوق رسانه»، «شناسنامه خبرگزاری‌های جهان»، «حقوق مخاطبان مطبوعات»، «تاریخ سیاسی مطبوعات مصر» و «از حق‌مداری تا حکومت قانون» اشاره کرد. وی کتاب‌های« آینده روابط عمومی»، «روابط عمومی تخصصی» و «روابط عمومی بین‌المللی» را نیز ترجمه کرده است.


انتهای پیام/4072/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته