دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1397 - 14:23
سردار رحیمی خبر داد:

دستگیری 184 سارق حرفه‌ای در تهران

رئيس پليس پايتخت از دستگیری 184 سارق حرفه‌ای در پایتخت خبر داد.
کد خبر : 327131
9514.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، سردار حسين رحيمی با اشاره به اجرای پنجمين مرحله از طرح دستگيری سارقان در پليس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: طرح دستگيری سارقان در پايگاه‌های پليس آگاهی تهران بزرگ از ابتدای اين هفته به مرحله اجرا درآمد كه تاكنون 184 سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار كه پيش از اين نيز در زندان به سر می‌بردند، دستگير شدند.


وی با اشاره به انهدام 45 باندی که اقدام به سرقت منزل و خودرو، تصريح كرد: از جمله اين باندها می‌توان به دو باند سرقت مسلحانه اشاره كرد كه اعضای این باند در عملياتی منسجم دستگیر و اموال مسروقه و سلاح هايشان ضبط شد؛ در بين دستگيرشدگان اعضاء يك باند 5  نفره هستند كه از طلافروشی‌ها سرقت می‌كردند؛ همچنين 11 نفر از اعضای باندی كه علاوه بر 17 مورد سرقت از منازل شمال تهران اقدام به سرقت ارز و دلار می‌كردند نیز شناسایی و دستگير شدند.


رئيس پليس پایتخت عنوان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده از سوی پليس بين‌الملل،‌ باندی که اقدام به سرقت بانک‌ها کرده و به خارج از کشور گریخته بودند نيز طي 10 روز گذشته منهدم و سركرده و اعضاي آن دستگير و در مجموع 7 ميليارد تومان وجه مسروقه كشف شد.


رحيمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تاكنون بالغ بر 3 هزار سرقت توسط پليس آگاهی تهران بزرگ شناسايی شده و بيش از 90 نفر از اين سارقان دستگير شده‌اند كه اکثر این افراد سابقه دستگيری دارند و 40 تن نيز برای اولين‌بار دستگیر شده‌اند.


وی با تأكيد بر اينکه بخشی از سارقان با تشكيل باندی 7 نفره اقدام به سرقت می‌كردند،‌ گفت: اين متهمان ضمن تماس با شهروندان به آن‌ها اعلام می‌کردند كه در مسابقه تلفنی برنده شده‌اند و از مال‌باختگان می‌خواستند تا از طريق كارت‌به‌كارت به حساب آن‌ها متصل شوند و از همين طريق حساب شهروندان را خالی می‌كردند؛ در ميان مال‌باختگان،‌ خلبان، پزشک و مهماندار نيز وجود دارد.


رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: متأسفانه اين نوع كلاهبرداری در تهران زياد است لذا به مردم توصيه می‌كنيم كه به راحتی به كسی اعتماد نكنند.


رحیمی با اشاره به بازداشت كيف‌قاپ‌های خشن كه اقدام به زورگيری از شهروندان می‌كردند، تصریح کرد: دو تن از مال‌باختگان كه از سوی اين سارقان مورد سرقت قرار گرفته و در کما بودند در حال حاضر حال عمومی آن‌ها رو به بهبود است و در ادامه اعضای اين باند نیز دستگير شدند.


وی با اشاره به طرح LEZ خاطرنشان كرد: با توجه به مشكلاتی كه در اخذ معاينه فنی برای شهروندان پيش‌آمده چند مرحله اجرای طرح را به تعويق انداختيم اما از سوم آذر ماه امسال،‌ دوربين‌ها اقدام به اعمال قانون می‌كنند و خودروهایی كه از تاريخ توليد آن‌ها 4 سال گذشته باشد بايد برای دريافت معاينه فنی اقدام كنند.


رئیس پلیس پایتخت همچنين به دلالان و سودجويان تذكر داد و گفت: مردم بايد توجه داشته باشند فقط در مراكز رسمی اقدام به اخذ معاينه فنی كرده و اطلاعات آن‌ها در سيستم سيمفا ثبت شود.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
۰
فقط لطفا آزادشون نکنید از بس دستگیر شدند و بعد از چند روز آزاد شدند واقعا پرو گستاخ شدند و وقتی که دستبند هم در دستانشون هست باز هم لبخند میزنند و ماموران را به تمسخر میگیرند.
قاسمی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
۰
خدا کنه باهاشون مماشات نکنند و باهاشون برخورد جدی داشته باشند.
مومنی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
۰
لعنت بر این آدما متاسفانه تن پرور و از خدا بی خبر
هلدینگ شایسته