دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1397 - 16:20
ضیایی‌پرور:

نمایشگاه مطبوعات امسال برگزار نمی‌شود

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ای وزارت ارشاد گفت: امسال به دلیل برخی مشکلات به‌وجود آمده در حوزه چاپ و نشر نمایشگاه مطبوعات برگزار نمی‌شود.
کد خبر : 326848
2756628.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، حمید ضیایی‌پرور عصر امروز در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره کتاب و رسانه که در مؤسسه خانه کتاب برگزار شد، گفت: وضعیت رسانه‌ها وضعیت خوبی نیست.


وی افزود: به دلیل برخی مشکلات به‌وجود آمده در حوزه چاپ و نشر و توزیع، مطبوعات وضعیت خوبی ندارند به همین دلیل امسال نمایشگاه مطبوعات برگزار نمی‌شود. چند سالی است که تلاش می‌کنیم که جشنواره مطبوعات را احیاء کنیم اما تاکنون موفق نشدیم.


مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امسال از برگزیدگان هفدهمین جشنواره کتاب و رسانه حمایت می‌کنیم و به مدت پنج سال آثار منتشر شده دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای آنها ارسال خواهیم کرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش آمار نشر کتاب اشاره کرد و گفت: تیراژ برخی از کتاب‌ها به قدری کاهش یافته که گاهی یک کتاب حدود 100 نسخه بیشتر از آن منتشر نمی‌شود و همه اینها به خاطر مشکلات به وجود آمده در حوزه چاپ و نشر است.


انتهای پیام/4072/4090/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته