دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1397 - 10:54
سردار مهری خبر داد:

فوت 3400 نفر در تصادفات جاده‌ای زمستان 96

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به فوت 3 هزار و 400 نفر در تصادفات جاده‌ای در زمستان سال 96 گفت: خواب‌آلودگی با 38 درصد مهمترین عامل بروز تصادفات جاده‌ای است.
کد خبر : 326703
96525.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار تقی مهری صبح امروز در کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی در زمستان 97 با اشاره به اقدامات پلیس راهور ناجا در خدمت‌رسانی به زائران اربعین اظهار کرد: تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی در اربعین امسال به‌صورت ویژه به زائران خدمت‌رسانی کردند و پلیس راهور نیز با آمادگی کامل شرایط ترافیکی و تردد خودروهای زائران را به بهترین نحو ممکن انجام داد و امیدواریم توانسته باشیم تا رضایت زائران را جلب کرده باشیم؛ همچنین در مراسم امسال با راه‌اندازی پایش هوشمند تردد حمل‌ونقل ناوگان عمومی توانستیم مدیریت اتوبوس‌ها را بهتر از گذشته انجام دهیم.


وی با اشاره به آغاز طرح زمستانه پلیس راهور ناجا از 22 آذر و ادامه داشتن این طرح تا 22 اسفند ادامه داد: تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی با همکاری پلیس راهور وارد طرح زمستانه شده‌اند و با تمام توان به‌دنبال ارائه خدمات ویژه به مسافران هستند؛ همچنین از دستگاه‌های ویژه برای مقابله با ریزش کوه، سقوط بهمن، آب‌گرفتگی و یخ‌زدگی استفاده خواهیم کرد.


رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در زمستان سال گذشته 3 هزار و 400 نفر در تصادفات جاده‌ای فوت کردند افزود: 68 درصد این تصادفات در جاده‌های برون‌شهری و 32 درصد آن نیز در محورهای درون‌شهری رخ داده است.


مهری خاطرنشان کرد: حدود 22 درصد تصادفات در زمستان سال گذشته به‌دلیل سرعت غیرمجاز، 38 درصد به‌دلیل خستگی، خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو و 13 درصد نیز به‌دلیل سبقت‌های غیرمجاز بوده است.


وی با بیان اینکه رانندگان در طول برگزاری طرح ویژه زمستانه پلیس راهور ناجا تجهیزات زمستانی را همراه داشته باشند اظهار کرد: رانندگان در فصل زمستان به توصیه‌های پلیس گوش داده و مأموران راهور را در کنترل راه‌ها یاری کنند تا به امید خدا آمار تلفات جاده‌ای ما کاهش پیدا کند.


انتهای پیام/4110


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته