دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1397 - 03:58
احرامیان‌پور:

جرعه‌جرعه مستی تجدید چاپ می‌شود

پژوهشگر و شاعر آئینی گفت: کتاب جرعه‌جرعه مستی تجدید چاپ می‌شود.
کد خبر : 326454
photo_2016-05-17_19-09-26.jpg

علیرضا احرامیان‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اظهار کرد: دوازدهمین و آخرین کتابم شامل اشعار شاعران یزد با موضوع انتظار حضرت حجت(عج)  به‌زودی چاپ دومش منتشر می‌شود.


این شاعر و نویسنده یزدی‌الاصل که در حوزه‌های دیگری همچون پژوهش ادبی و داوری جشنواره‌های شعر هم فعال است گفت: 30 سال است مهمان خوان شعر و ادب هستم که ماحصل این فعالیت‌ها 12 عنوان کتاب است که در این سه دهه منتشر شده است.


احرامیان‌پور افزود: عمده کتاب‌های من گردآوری شعر است و به‌جز «ثانیه‌های زلال» و «باغ الماس» که شبه‌تذکره ادبی است و کتاب «زن، شعر، زندگی» که نخستین تذکره مصور زنان شاعر یزد است بقیه کتاب‌هایم به حوزه شعر آیینی اختصاص دارد که سه عنوان «در غربت کوثر»، «در حوالی بهشت» و «تبسم هستی» به‌ساحت مقدس حضرت صدیقه طاهره تقدیم شده و ماحصل کنگره‌های شعر عطیه آسمانی و یاس مهربان است.


وی که متخلص به «نوید» است و این گفتگو در سالروز زعامت و امامت حضرت ولی عصر (عج) با او انجام شده، تصریح کرد: دوازدهمین و آخرین کتابم که یک پژوهش کتابخانه‌ای و میدانی مربوط به سال‌های پیش بود با نام «جرعه‌جرعه مستی» و با زیرعنوان «انتظار در اندیشه شعرای یزد» سال گذشته به مناسبت میلاد امام زمان (عج) در نیمه شعبان رونمایی شد و به‌زودی چاپ دوم آن به بازار کتاب خواهد آمد.
رئیس انجمن ادبی «جیحون» با بیان اینکه کتاب جرعه‌جرعه مستی بر خلاف دیگر مجموعه‌ها و کتاب‌های او علاوه بر شاعران معاصر، آثار شعرای متقدم یزد نیز بررسی و پژوهش کرده، خاطرنشان کرد: در کتاب 400 صفحه‌ای جرعه‌جرعه مستی، تلاش کردم همه شعرهای مهدوی شاعران قدیم و جدید یزد را با 140 مدخل در قالب‌های ادبی مختلف گردآورده و دسته‌بندی کنم تا مخاطب بتواند به‌سهولت و بنابر سلیقه‌اش به انتخاب و خوانش شعرهای کلاسیک، نیمایی و حتی سپید بپردازد.
به گزارش آنا، این کتاب را انتشارات قداست با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  یزد منتشر و به بازار عرضه کرده است.کتاب‌های  «آسمانی غریب» با زیرعنوان امام علی (ع) در اندیشه شعرای یزد، مجموعه دو جلدی آموزش شعر باعنوان «شین مثل شعر» از دیگر آثار منتشر شده «ع.الف. نوید» است.


احرامیان پور در حال حاضر مشغول  نوشتن رمانی به‌نام «محض خاطر گیسو» است و علاوه بر این، سه مجموعه «سکوت پریشان» شامل سیر رباعی یزد، جلد دوم«زن، شعر، زندگی» و «مجموعه تحلیلی شعر عاشورایی یزد» سه کتابی است که پس از عقد قرارداد با ناشر، به‌زودی به بازار نشر و علاقه‌مندان شعر و ادب و پژوهش ادبی تقدیم می‌کند.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته