دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قلی‌زاده خبر داد:

ارسال بیش از 1700 اثر به دومین جشنواره ملی فانوس

دبیر دومین جشنواره ملی فانوس از ارسال بیش از هزار و 700 اثر در بخش‌های مختلف به این جشنواره خبر داد.
کد خبر : 326377
2688246.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اصغر جعفری پیش از ظهر امروز در نشست خبری «دومین جشنواره ملی فانوس» که در ساختمان شهید سوداگر سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس برگزار شد، با تبریک سالروز آزادسازی سوسنگرد و گرامیداشت یاد امام راحل و دکتر مصطفی چمران که این عملیات را برعهده داشت، اظهار کرد: «نخستین جشنواره ملی فانوس» سال گذشته در شهر ساری برگزار شد و جشنواره دوم در شهر بندرعباس استان هرمزگان از 30 آبان ماه تا دوم آذرماه و در هفته وحدت برگزار خواهد شد.


رئیس «دومین جشنواره ملی فانوس» افزود: این جشنواره در صدد است تا در جهت تقویت دفاع مقدس و تحکیم فعالیت‌ها در این حوزه تلاش بیشتری انجام دهد.


وی بیان کرد: جشنواره دوم ملی فانوس رشد قابل توجهی نسبت به دوره قبل داشته است، به طوری که رشد 262 درصدی برنامه‌های ارسالی به جشنواره داشته است. همچنین قرار است منتخبین در اختتامیه تجلیل شوند.


رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس بیان کرد: عناوین کلی بخش‌های مختلف هنری در این جشنواره از جمله بخش هنرهای تجسمی، نمایشی، فیلم ، سرود و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی وجود دارد که امسال دو بخش نگاه آزاد برای هنرمندان شهرستانی و نگاه ویژه که به پوستر شهدای مدافعان حرم اختصاص دارد، وجود خواهد داشت.


وی افزود: هنرمندانی که در این جشنواره حائز رتبه برتر شدند، در دوم آذرماه در بندرعباس از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد. همچنین در این روز پوستر جشنواره سوم فانوس و کتاب هنرمندان شاخص دفاع مقدس، پوستر «دومین کنگره شعر ترنم حماسه» رونمایی می‌شود.


جواد قلی‌زاده نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: آثار از تاریخ 10 دی ماه 96 تا 25 اسفند 96 تحویل گرفته شد و فراخوان تحویل آثار به مدت دو ماه تا 30 اردیبهشت 97 تمدید شد که از آن تاریخ به تفکیک آثار پرداخته شد.


دبیر «دومین جشنواره ملی فانوس» عنوان کرد: این جشنواره در چندین بخش از جمله بخش نمایش که شامل تئاتر: صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌ای، در بخش تجسمی: عکس، نقاشی، کاریکاتور، و پوستر، در بخش موسیقی: سرود سمفونی، آلبوم موسیقی و سرود، در بخش آثار تلویزیونی آثار سینما ،فیلم، مستند تلویزیونی، مستند داستانی کوتاه، انیمیشن، تیزر، نماهنگ و فیلمنامه‌های تلویزیونی است،‌ برگزار می‌شود.


قلی‌زاده گفت: در مجموع 1731 اثر ارسال شد که در بخش‌های مختلف در بخش نمایش از 107 اثر ارسال شده 40 اثر و در بخش تجسمی از 951 اثر ارسالی 54 اثر و در بخش موسیقی و سرود از 100  اثر ارسالی 27 اثر به بخش مسابقه راه یافتند. در بخش سینمایی نیز 14 اثر که تمامی آنها شرایط لازم را در بخش‌هایی همچون مستند و فیلمنامه تلویزیونی دارند، به مسابقه راه یافتند.


وی افزود: در بخش برنامه‌های رادیویی از 40 اثر ارسالی 16 اثر و در بخش نگاه ویژه از 40 اثر 6 اثر آن حائز اهمیت بودند. همچنین در بخش نگاه آزاد همه 67 اثر ارسالی مورد داوری قرار گرفت.


انتهای پیام/4072/4046/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: آنا فرهنگ هنر
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
علی
Romania
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
۰
چه کار مفیدی در این دو جشنواره صورت گرفته که باز هم هزینه می کنند
هلدینگ شایسته