دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
استاد ارتباطات و رسانه:

مخاطبان تضمین نداده‌اند پیوسته با رسانه شما بمانند

یک استاد ارتباطات و رسانه گفت: مخاطبان تضمین نداده‌اند پیوسته با یک رسانه مانده و به آن اعتماد کنند و اگر احساس بی‌اعتمادی کنند آن رسانه را کنار خواهند گذاشت.
کد خبر : 326195
1-25.jpg

عطاءالله ابطحی در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص بحث اعتمادسازی رسانه‌ها اظهار کرد: تاریخ رسانه هم‌پای اعتماد است و اگر اعتماد را از رسانه بگیریم، دیگر چیزی از آن نمی‌ماند.


وی با بیان این‌که هدف رسانه در یک کلام ارتباط با مخاطب است، تصریح کرد: هر رسانه‌ای هدفش ارتباط با مخاطب است، چه تجاری باشد چه سیاسی و یا دینی ولی هر کدام در چارچوب اهداف و سیاست‌های خودشان این ارتباط را برقرار می‌کنند.


ابطحی افزود: در این میان اصل مهم در ارتباط با مخاطب جلب اعتماد اوست، چون در غیر این‌صورت ارتباط معنا ندارد، این در حالیست که حتی در ارتباط میان‌فردی هم میزان ارتباط شما با دیگران بر‌اساس اعتماد تعریف می‌شود.


عضو هیأت علمی دانشگاه با اشاره به این مطلب که چرا در مواردی رسانه ملی نتوانسته اعتمادسازی کند، اذعان کرد: بی‌اعتمادی ناشی از فقدان و یا ضعف فاکتورهایی است که شما براساس آن بنا به مقتضیات و یا مصالح رسانه‌ات سخن بگویید.


این استاد ارتباطات و رسانه با بیان این‌که رسانه‌هایی همچون بی‌بی‌سی و یا سی‌ان‌ان هم منافع و اهدافی دارند ولی وقتی می‌خواهند با زبان رسانه سخن بگویند به شرایط آن نیز تن در می‌دهند، گفت: بعضاً اتفاق می‌افتد که رسانه‌های ما همچون تریبون سازمان‌ها سخن می‌گویند که این موضوع در چارچوب زبان حرفه‌ای رسانه‌ای نیست.


وی اظهار کرد: رسانه‌ای حرف زدن به این معنی است که اگر هدف واحدی را مثلاً به وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و یک رسانه خبری بدهیم شیوه تبلیغ، ترویج و دفاع از آن در هر نهاد و سازمانی متفاوت است.


ابطحی با اشاره به این موضوع که هر قدر که شما بتوانید در رسانه به زبان حرفه‌ای نزدیک‌تر شوید، اعتماد بیشتری را جلب خواهید کرد، افزود: حال شما بیایید در شرایطی بنا به مصالح ملی خبری را اعلام نکرده و یا بخشی از آن را منتشر نکنید، میزان اعتماد در آن جنبه خاص نسبت به رسانه شما کمتر می‌شود، به‌عبارت دیگر زمانی‌که مخاطب احساس ‌کند چیزی را از او پنهان می‌کنید یا مطلبی را با دستکاری به او می‌رسانید اعتمادش نسبت به شما کم خواهد شد.


عضو هیأت علمی دانشگاه تصریح کرد: مخاطبان تضمین نداده‌اند پیوسته با رسانه شما بمانند و به آن اعتماد کنند و در صورتی‌که احساس بی‌اعتمادی کنند شما را کنار خواهند گذاشت، خواه شما رسانه‌ملی باشید و یا بی‌بی‌سی و این ابتدایی‌ترین مشکل رسانه‌های ما است.


انتهای پیام/۴۱۰۵/
 


انتهای پیام/

برچسب ها: آنا اجتماعی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته