دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1397 - 03:20

چطور با مصدومان تصادف برخورد کنیم

هنگام برخورد با مصدومان حاصل از تصادف نباید عملی غیراصولی انجام دهیم و تنها وظیفه ما کنترل علائم حیاتی تا رسیدن تیم‌های امدادی به محل حادثه است.
کد خبر : 326064
85200.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، همواره نحوه برخورد با مصدومان بعد از تصادف از موضوعات مهم و اساسی است که برخی از مردم به‌دلیل نداشتن اطلاعات کافی در کمک‌رسانی به مصدومان اغلب موجب تشدید مصدومیت یا در برخی مواقع شکستگی اعضای بدن افراد حادثه‌‍‌دیده می‌شوند لذا آگاه‌سازی مردم در هنگام مواجه با مصدومان حاصل از تصادفات جاده‌ای امری ضروری است.


بر اساس این گزارش، اولین نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که افراد قبل از حضور در محل حادثه‌دیده از ایمن بودن مکان مطمئن شوند و احتمال وقوع حوادثی همچون انفجار یا آتش‌سوزی را مدنظر قرار دهند. نکته دوم اینکه اگر حادثه یا تصادف در نقاطی که رانندگان دیگر دید کافی ندارند اتفاق افتاده باشد باید علائم هشداردهنده از قبیل روشن کردن آتش یا تکان دادن دستمال را مدنظر قرار دهیم تا از بروز تصادفات دیگر جلوگیری کرده باشیم.


همچنین بعد از اطمینان از مصدوم شدن افراد با شماره 115 تماس بگیریم و ضمن اطلاع به عوامل اورژانس، تعداد مصدومان و میزان آسیب‌های آن‌ها را دقیق بیان کنیم که این کار در خدمت‌رسانی عوامل اورژانس به مصدومان تأثیر مفیدی خواهد داشت. نکته بسیار مهم و حیاتی این است که مردم از جابه‌جا کردن غیراصولی مصدومان خودداری کنند چرا که همین اقدام باعث تشدید مصدومیت خواهد شد.


بر همین اساس، تا رسیدن نیروهای امدادی وظیفه مردم در کمک به مصدومان حاصل از تصادفات جاده‌ای کنترل علائم حیاتی، باز کردن راه هوایی و کنترل خونریزی است، لذا مردم هرگز نباید عملی خودسرانه در کمک به مصدومان انجام دهند.


انتهای پیام/4110/4044/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته